Milloin muut huomasivat olevasi laihtunut?
Nyt 2-3 kiloa lähtenyt eikä vielä kukaan huomaa. Heitä nähnyt muutaman viikon välein.
Kommentit (60)
Normaalit ja kohteliaat ihmiset eivät kommentoi toisen ihmisen painoa.
Vierailija kirjoitti:
Yli 10kg kun olin laihtunut niin joku alkoi kysellä neuvoja laihtumiseen. Vastasin vaan että ruokaa vähemmälle. En viitsinyt sanoa silloin että laihduin koska menetin ruokahaluni samalla kun olin ahdistunut ja uskoni tulevaisuuteen oli ihan nollissa. Sittemmin on tullut muutama kilo takaisin eikä kukaan kysele miksi näytän iloisemmalta kuin laihana.
m38
Tämä on kumma juttu, että jostain syystä oletetaan laihtumisen olevan jotenkin iloinen asia. Entä jos se laihtuminen johtuukin pitkälle edenneestä syövästä, tai vakavasta masennuksesta, tai tappavasta syömishäiriöstä?
Jos painat n 100kg niin muutamaa kiloa ei huomaa.
Ehkä 20 kilon kohdalla. Yhteensä laihduin 70 kiloa. Sain sen myös pidettyä.
Kukaan ei ole huomannut, vaikka olen laihtunut 102g 😭
t. Ritu, nyt jo hieman alle 150kg
Vierailija kirjoitti:
Joo se on yllättävää että joutuu laihtumaan noin 10 kg ennenkuin se näkyy selvästi ulospäin.
Pitää huomata että osa pelkää tämän jälkeenkin kommentoida kun voi epäillä sairautta. Tällaiset laihdutukset kun ilman uusia ihmetemppuja (esim se diabeteslääke) ovat harvinaisia.
Siinähän ollaan laihdutusruokavaliolla. Lääke tekee sen, että tuntee aikaisemmin kylläisyyttä kuten niin sanotut normaalit ihmiset tuntevat. Se lääke on apuväline kuten kuulolaite tai silmälasit.
Kymmenen kilon kohdalla. Sen jälkeen alkoi jatkuva kysely että ethän enempää aio laihduttaa ja ei saa olla liian laiha jne Kun lopulta otin kilot takaisin korkojen kanssa niin alkoi syyllistäminen ja vihjailu että pitäisi laihtua.
Tuossa kun vyöhön piti tehdä viisi reikää lisää sinne solkipäähän. Kesällä paino putosi rapiat 10 kiloa.
M 47
Siinä vaiheessa kun vauva tuli ulos.
Ei kai kukaan oikeasti huomauttele toisten painosta? Olispa outoa käytöstä.
Mun käsivarret kapeni ja silloin ihmiset huomasi. En ole koskaan ollut ylipainoinen, ehkä joskus on ollut muutama kilo ylimääräistä.
Kun laihduin 11kg. Kasvoissa laihdutus näkyy todella hitaasti. Ihmisestä ei tavallisesti muuta paljasta pintaa edes näy kuin kädet, kaula ja kasvot. Ne on viimeisiä kohtia, joissa se painon muutos näkyy, niissä kun ei rasvakudosta juuri ole muutenkaan.
Junttia ja noloa kommentoida muiden painoa.
1990-luvulla lihoin masennuksen ja mielettömän makeanhimon vuoksi. Sitten päätin, että menen Paononvartijoihin ja teen heidän resepteillään ruokia. Säännöllinen ruokailu tuli tutuksi.
Laihduin 40 kiloa ja oppilaitoksen tupakkapaikalla yksi opiskelija sanoi, että näytän nyt laihtuneena paremmalta ja olen varmaan laihtunut 10 kiloa. En halunnut nolata toista ja annoin hänen olla luulossaan.
Jos jotain positiivista jäi niin en enää syönyt makeaa ja vieläkin syön suunnilleen oppien mukaan. Tupakoinnin lopetin kun valmistuin ja menin töihin.
Olen laihtunut nyt 12 kg eikä kukaan ole huomannut mitään.
Ihan harmittaa miten kohtelin kehoani kuin roskaa välillä jopa kuvitellen, että voin syödä makeaa milloin tahansa. Siitä todennäköisesti ylimääräiset kilotkin tulleet ja nykyään en yhtään tyytyväinen siihen miltä näytän. Paksut reidet ja ylämaha turpea. Mittani naisena ennen laihdutuksen alkua 160cm, 71kg, vyötärönympärys 100cm, lantio 110cm. Nyt 68kg ja alan viimeksi kokeillessani mahduin koon 42 strechfarkuihin, kun aiemmin 44 tai 46 kokoni, joten näyttää hieman paremmalta, mutta en siltikään tyytyväinen. Nykyään en syö karkkia melkein lainkaan ja onneksi alkaa tuottaa tulosta sillä en ikinä halua enää painaa 70 kiloa. Olisi kiva, jos vaaka alkaisi näyttää 60 kiloa ja vielä parempi jos allekin. Unelmani 48 kiloa, joka ihannepainoni, jos joskus toteutuisi.
Ihmettelen vain miksi herääminen asiaan kesti näin kauan, kun olen jo 42 enkä aiemminkaan nuorena syönyt karkkeja paljoa :(
Itse huomaan muiden painonvaihtelut hyvin nopeasti. En kuitenkaan koskaan mainitse mitään. Arvelen että suurin osa ihmisistä on samanlaisia tässä kuin minä.
Milloin muut huomasivat sinun olevan laihtunut?
Milloin muut huomasivat sinun laihtuneen?
Kukaan ei huomaa sinun laihtuneen, kun runtelet suomen kieltä noin.