Tulin 20v raskaaksi ja sairaalan hlökunta labrasta lähtien antoi kysymättä minulle ab-klinikan nron :(
vasta kun soitin saamaani nroon ja halusin varata ajan, nuori mieslääkäri kysyi empaattiseen sävyyn, miksi.
Menemättä jäi....
Kommentit (4)
ja oisko se sitten ollut mieshoitajahoitaja sitten, mut pointsi oli kumminkin se että kaikki vain olettivat että teen nuorena hlönä abortin. Ja kaikki niistä oli naisia. MiesHOITAJA siis eka joka kyseenalaisti.
ja kun soittelin tuloksia, sanoi hoitaja langan päässä hyvin iloiseen sävyyn, että negatiivinen oli. Varmaan oli nuorten parissa toimiessaan tottunut siihen, että nega on yleensä iloinen asia. Itse olin kyllä tuolloin jo lähempänä kolmea- kuin kahtakymmentä ja raskaus olisi ollut toivottu. Mutta ymmärrän hyvin, miksi kuulosti hyvän uutisen tuojalta (ei siis neutraalilta, vaan iloiselta).
Asuin Turussa ja soitin Turun kaupungin terveydenhuollon vaihteeseen. Olin vissiin aika epävarman kuulonen, kun sanoin, että olen nyt raskaana ja pitäis vissiin soittaa jonnekin. Siellä ehkäisyneuvonnassa ne oli iloisesti yllättyneitä ja yhdistivät mut oikeaan numeroon, kun ihmettelin, että eikö mut ois pitänyt yhdistää neuvolaan tai johonkin sellaseen. Itseäni jaksaa vieläkin hymyilyttää koko tapahtuma. :)
Vierailija: