Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison vuorotyö on alkanut käydä hermoille

Vierailija
13.11.2022 |

Alkaa vähitellen tympiä kun koko ajan on ilta- tai yövuoroa. Viikonloput lähes kaikki töissä. Minä olen viikonloput vapaalla ja teen arkityötä. Olen sitten itsekseni kun puoliso on aina töissä. Ja sillä on vapaapäivät kun minä olen töissä. Aiemmin tämä jotenkin meni, mutta nyt on alkanut ärsyttämään. Puoliso vaan sanoo että ei voi mitään, vaikka asia haittaa häntäkin, mutta ei edes yritä etsiä sellaista työtä jossa olisi mahdollisuus arkityöhön.

Muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette vissiin aila tuoreessa suhteessa? Suhteen jatkuessa ja vakiintuessa toisen vuorotyö on vaan kivaa, ettei tarvi olla 24/7 yhdessä.

Mitä sitä sitten on parisuhteessa jos ei oikein ikinä näe toista eikä ole mitään yhteistä tekemistä.

Vierailija
22/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joko elettävä tai erottava. Sitten menee huonosti jos lomatkin menee ristiin.

Ei teil niin huonosti mene kui naapurin isännällä joka meni naapuripitäjään asti töihin. Ettei tarvi lapsia hoitaa. Pirttihirmus himassa saattaa olla kyl jotain vinksallaan. Kun niiden lapsetkin istuu kaks tuntia lumikasassa. Ennemmin kui olis kotonaan aamulla kymppiaamuina ennen kouluunlähtöä.

Pitäkää laatuaikaa lomilla. Tuossa perheessä isännän lomat on sillon ku lapset on koulussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette vissiin aila tuoreessa suhteessa? Suhteen jatkuessa ja vakiintuessa toisen vuorotyö on vaan kivaa, ettei tarvi olla 24/7 yhdessä.

Mitä sitä sitten on parisuhteessa jos ei oikein ikinä näe toista eikä ole mitään yhteistä tekemistä.

Me ainakin viestitellään pitkin päivää ja toki vietetään parina-kolmena päivänä viikossa toisen vapaapäivänä enemmän ihan yhteistä aikaa. Jos toisesta tykkää, molemmat ehkä muutenkin kaipaavat paljon omaa aikaa ja kummankin kiintymys toiseen kestää, niin miksi ei parisuhde toimisi juuri silloin hyvin.

Vierailija
24/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vuorotyössä ollaan "lähes kaikki viikonloput" töissä?

Ravintola-ala on ainakin tuollainen. Ja jos on tapahtuma-alalla, viihde ja urheilubisneksessä mukana, niin noissa nyt ainakin on melkein joka ikinen viikonloppu hommia. Tapahtumat tuppaa olemaan pääsääntöisesti iltaisin ja viikonloppuisin.  

Vierailija
25/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toiminut hyvin, minä hoitajana kolmivuorotyössä ja mies 7-15. Lasten ei päiväkoti-ikäisinä tarvinnut koskaan olla yli 10 päivää/kk hoidossa tai myöhemmin joka päivä iltsissä. Rahaakin säästy hoitomaksuissa.

Kaikki lasten ( ja omat) lääkärit yms saa hoidettua helposti.

Nähdään ihan tarpeeksi miehen kanssa

Vierailija
26/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on parasta, saat olla viikonloput rauhassa ja omalla ajalla.

Vierailija
27/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda itse vuorotyöhön? Miksi sen vuorotyötä tekevän pitäisi aina hakeutua päivätöihin? Kaikille päivätyö ei edes sovi ja joillakin aloilla todella hankala saada päivätyötä.

Vierailija
28/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole sopeutunut siihen vieläkään vaikka 30 vuotta tuota tullut koettua. Kun lapset olivat pieniä niin oli yhtä helv tiä. Aina se olin minä joka hyssyttelin ja valvoin niiden kanssa. Joulut, Jussit, pyhät lähes aina mies töissä. Kyläreissuilla olin lasten kanssa keskenään kun yleensä juhlat, synttärit pidetään viikonloppuisin. Sitten kun mies oli vapaalla esim. arkisin niin muu perhe sai kärsiä kun mies valvotti meitä öisin. Söi, ravasi vessassa, katsoi telkkaria jne. Vuorotyö aiheutti miehelle sen että vain kerran vuodessa kesäloman loppupuoliskolla palautui nukkuminen normaaliksi. Mies sai nuorena verenpainelääkityksen, sydän on laitettu uudestaan rytmiin, uniapneaa ja diabetes tms. kolkuttaa jo ovella. Että joo. En todellakaan voi suositella vuorotöitä kenellekään. Mies tienaa ehkä hyvin mutta mikä onkaan sen hinta?!

Vierailija
29/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vuorotyössä ollaan "lähes kaikki viikonloput" töissä?

Itsellä on 6 kiertävää kolmeviikkoisjaksoa työvuorolistassa. Eli 18 viikkoa kiertää ja sitten alkaa alusta. Näistä 6 on semmoisia missä viikonloppu on vapaa. 13 viikona näistä on töitä viikonloppuna. Niistä vapaaviikonlopuista kun kolme on putkeen, niin muun ajan tuntuu, että on lähes kaikki viikonloput töissä.

Vierailija
30/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen vuorotyössä eikä ole mitään ongelmaa. Päinvastoin. Kun minulla on arkivapaa ja saan olla yksin kotona, saan rauhassa siivota ja laittaa ruoan valmiiksi kotiin tulevalle perheelle. Mies tekee samoin kun minä olen viikonloppuna töissä. Ollaan eletty sitäkin elämää, kun kaikki lähtivät aamulla samaan aikaan kiireessä ja aamuäreinä, ja tulivat iltapäivällä töistä/päiväkodista/koulusta väsyneenä.

Vierailija
31/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali vali vali vali - elämäsi on todella helppoa jos tuo on isoin ongelmasi.

Duunarin on tehtävä töistä silloin kun niitä on, ei itse voi vuorojaan päättää. Kenen leipää syöt sen lauluja laulat.

Vierailija
32/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on toiminut hyvin, minä hoitajana kolmivuorotyössä ja mies 7-15. Lasten ei päiväkoti-ikäisinä tarvinnut koskaan olla yli 10 päivää/kk hoidossa tai myöhemmin joka päivä iltsissä. Rahaakin säästy hoitomaksuissa.

Meillä samanlaista, minä teen pelkkää yövuoroja, aina samanlainen runkolista, turva-ala. Mies tekee 8-16. 

Olen kolmesta viikonlopusta kaksi töissä, mies on lasten kanssa kotona tai käyvät jossain. Hyvin pärjäävät. Miehen kavereilta ja sukulaisilta vei n.7 vuotta oppia että mies ei voi joka viikonloppu tuosta vaan lähteä viihteelle, vaan ne pitää sopia hyvissä ajoin minun vapaaviikonlopuille.  Ovat aivan järkyttyneitä siitä miten paljon mies "joutuu" olemaan lasten kanssa ihan keskenään. Hän on kaikkien mielestä sankari.

Vierailija
33/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä samanlaista, minä teen pelkkää yövuoroja, aina samanlainen runkolista, turva-ala. Mies tekee 8-16. 

Olen kolmesta viikonlopusta kaksi töissä, mies on lasten kanssa kotona tai käyvät jossain. Hyvin pärjäävät. Miehen kavereilta ja sukulaisilta vei n.7 vuotta oppia että mies ei voi joka viikonloppu tuosta vaan lähteä viihteelle, vaan ne pitää sopia hyvissä ajoin minun vapaaviikonlopuille.  Ovat aivan järkyttyneitä siitä miten paljon mies "joutuu" olemaan lasten kanssa ihan keskenään. Hän on kaikkien mielestä sankari.

Isä omien lastensa kanssa kotona, toisena tasa-arvoisena huoltaja. JESTAS! Mikä vääryys ja sankariteko, miten se mies nyt silleen uhrautuu? :DDDDDD

Apua, että tämä täysin vammainen misogynistinen asenne elää vielä näin vahvana. Eikö miehiä itseään ärsytä, että heidän alennetaan joksikin holhottaviksi, jotka eivät tajua mistään mitään?

Vierailija
34/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole hyvä et käy töissä? Pienet on sun murheet ja et saa sympatiaa. Jonkun mies voi olla päivätöissä ja juoda viikonloput.

Vierailija
35/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko puolisosi työnkuva sellainen, että vastaavat työt on kaikki vuorotyötä? Olisiko puolisosi helppoa tai edes realistista löytää päivätyötä itselleen jos hän irtisanoutuisi? Itse vuorotyötä tekevänä osaan sikäli samaistua puolisoosi, että on oikeasti tosi iso kynnys lähteä etsimään uutta työpaikkaa näin epävarmana aikana ja jos saatavilla ei ole omaa osaamista vaativaa päivätyötä tai sitä on vaikea saada, niin pitää vaan kestää. Parisuhde on ihana asia, mutta eläminen vaatii tuloja.

Vierailija
36/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapenee teidän leipänne jos tämä aika, puolisosi menisi päivätyöhön.Kun hinnat koko ajan nousevat.Miten sitten pärjätte? Vuorotyössä palkat ihan eri kuin päivätyössä,ainakin miehillä !

Vierailija
37/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenäsi irtisanoutuisin ja ja jäisin kotiin työttömäksi. Silloin meillä olisi paljon yhteistä aikaa.

Vierailija
38/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko puolisosi työnkuva sellainen, että vastaavat työt on kaikki vuorotyötä? Olisiko puolisosi helppoa tai edes realistista löytää päivätyötä itselleen jos hän irtisanoutuisi? Itse vuorotyötä tekevänä osaan sikäli samaistua puolisoosi, että on oikeasti tosi iso kynnys lähteä etsimään uutta työpaikkaa näin epävarmana aikana ja jos saatavilla ei ole omaa osaamista vaativaa päivätyötä tai sitä on vaikea saada, niin pitää vaan kestää. Parisuhde on ihana asia, mutta eläminen vaatii tuloja.

Se ettei käy töissä, ei tarkoita etteikö olisi tuloja. Kun lopettaa työt, niin tulot tulevat joko työttömyyskassa sota ja kelasta. Kyllä niilläkin tuloilla elää.

Vierailija
39/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena jaksetaan. Sitten keski-iässä kroppa alkaa oireilla. Sitten tehdään muutos kun ei enää pysty. Ihan normaalia on muutos jossain vaiheessa.

Vierailija
40/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille toisen mahdollisuus tehdä iltaa ja yötä on ollu mahtava juttu. Ei päiväkotirumbaa eikä ongelmia sairaiden lasten hoidossa, koska toinen vanhempi on kotona silloin, kun toinen on töissä. Koen, että vanhemmuus ja arjen pyöritys on jakautunut paljon tasaisemmin kuin se olisi jakautunut, jos molemmat olisi päivätöissä. En edes osaa kuvailla sitä tunnetta, kun tulee kotiin ja siellä on jääkaappi täytetty, ruoka valmisteltu, koneet jos ei pyöritetty niin ainakin laitettu valmiiksi ja siivottu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä