Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolison vuorotyö on alkanut käydä hermoille

Vierailija
13.11.2022 |

Alkaa vähitellen tympiä kun koko ajan on ilta- tai yövuoroa. Viikonloput lähes kaikki töissä. Minä olen viikonloput vapaalla ja teen arkityötä. Olen sitten itsekseni kun puoliso on aina töissä. Ja sillä on vapaapäivät kun minä olen töissä. Aiemmin tämä jotenkin meni, mutta nyt on alkanut ärsyttämään. Puoliso vaan sanoo että ei voi mitään, vaikka asia haittaa häntäkin, mutta ei edes yritä etsiä sellaista työtä jossa olisi mahdollisuus arkityöhön.

Muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haeppa sinäkin vuorotyötä.

Vierailija
2/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika, ansaitset parempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko lapsia hankkimassa? Mieti sit se rumpa.. tutulla on näin ja aivan kaaos. Yksin saa hoitaa lähes kaiken "koska miehellä vuorotyö". Koko elämä pyörii miehen työn aikataulujen ja rytmin kääntämisten ympärillä. Usein joutuu viikonloppuna lähtä pois kotoa lasten kanssa, jotta mies saa nukuttua. Suosittelisin kovin suostuttelemaan miestä vaihtamaan päivävuoroon. Ukkokin on aivan nuutunut kun iän lisääntyessä vuorotyö ei enää sovi kaikille.

Vierailija
4/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä saattaa olla vielä hullumpi yhdistelmä jos molemmat on vuorotyössä. Pahimmillaan kaikki vuorot menee ristiin ja sitä puolisoa ei todellakaan näe koskaan. 

Vierailija
5/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko lapsia hankkimassa? Mieti sit se rumpa.. tutulla on näin ja aivan kaaos. Yksin saa hoitaa lähes kaiken "koska miehellä vuorotyö". Koko elämä pyörii miehen työn aikataulujen ja rytmin kääntämisten ympärillä. Usein joutuu viikonloppuna lähtä pois kotoa lasten kanssa, jotta mies saa nukuttua. Suosittelisin kovin suostuttelemaan miestä vaihtamaan päivävuoroon. Ukkokin on aivan nuutunut kun iän lisääntyessä vuorotyö ei enää sovi kaikille.

Ei olla onneksi hankkimassa lapsia ja tiedän että tuotahan se meilläkin olisi.

ap

Vierailija
6/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ehditte harrastamaan aikuisten leikkejä?

Vierailija
7/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein päivätyön jälkeen vuorotyötä ja vaihdoin takaisin. Liksa oli kyllä parempi,mutta se vuorohomma vei liikaa ja epäsäännöllinen elämä ei ollut mun juttu. Vapaat olivat miten sattuu ja elämä ennustamatonta. Myös työvuoroputket olivat mulle huonoja.

Vierailija
8/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa ero. Sitten ei ärsytä, kun saa olla ihan keskenään.

Vierailija
9/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette vissiin aila tuoreessa suhteessa? Suhteen jatkuessa ja vakiintuessa toisen vuorotyö on vaan kivaa, ettei tarvi olla 24/7 yhdessä.

Vierailija
10/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hankala kuvio ja vaikeutuu runsaasti kun lapsia tulee. Asiasta on hankala puhua, koska vaikutat itsekkäältä jos mainitset siitä. Kuitenkaan asiaan ei välttämättä pysty vaikuttamaan.

Vierailija
11/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette vissiin aila tuoreessa suhteessa? Suhteen jatkuessa ja vakiintuessa toisen vuorotyö on vaan kivaa, ettei tarvi olla 24/7 yhdessä.

Ollaan oltu 10 vuotta yhdessä. Aluksi tuo vuorotyö meni välttämättömyytenä, mutta nykyään alkaa tuntua että sen ei tarvitsisi olla niin. Ja puolisokin valittaa erilaisia oireita vuorotyöstä johtuen, mutta ei laita tikkua ristiin että tekisi asialle jotakin. 

ap

Vierailija
12/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vuorotyössä ollaan "lähes kaikki viikonloput" töissä?

Vierailija
13/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työläisten ongelmia, ei jatkoon.

Meillä koulutetuilla on etätyömahdollisuus ja officella käydään vain pyörähtämässä kahvilla.

Vierailija
14/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vuorotyössä ollaan "lähes kaikki viikonloput" töissä?

Hoitoalalla ainakin kolmen viikon listassa 2 viikonloppua on aina töitä.

Vierailija
15/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme vieläpä erikseen, toinen käy ilta-yövuorotyössä ja toinen tavalliseen virka-aikaan. Yhdessä asuessa olisi se etu, että viikonloppuaamuisin ehtisi olla yhdessä.

Harmi sinänsä, koska minulle päivätyö ei sovi. Olen koko ajan aivan uupunut ja terveys reistaa, jos joudun heräämään hyvin aikaisin, kuten omalla alallani aamuvuoroon joutuu. Pidän työstäni, joten en myöskään pelkästään toisen ihmisen vuoksi halua kouluttautua toiselle alalle.

Vierailija
16/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse lyhennettyä työaikaa? Saat perjantait vapaaksi.

Tekeekö mies esim viikon tiettyä vuoroa vai vaihdellen? Työaika-autonomian pitäisi olla käytössä jälkimmäisessä tapauksessa..

Kyllähän yksi viikonloppu on vapaa/3 viikon listassa. Sovittavissa loput (jos epäsäännöllinen vuorotyö).

Mutta miehesi ei taida vaan haluta kanssani "perinteistä elämää" ja pelkää ehkä rutiiniksi menemistä.. esim 'perjantaina siivotaan, lauantaina ulkoilmaan sekä saunotaan, sunnuntaina sukuloidaan' elämää kanssasi.

Vierailija
17/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän ne vuorot varmaan menisi yksiin.

Vierailija
18/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki säännöllistä päivätyötä tekevät pellet pitäisi ampua

Vierailija
19/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhennettyä työaikaa tulin itsekin ehdottamaan, joko Ap:lle tai puolisolle.

Vierailija
20/41 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin ehditte harrastamaan aikuisten leikkejä?

Kyllä mekin ehditään, vaikka voi olla parikin viikkoa ettei nähdä toinen kuin nukkumassa. Kun toinen on aamuvuorossa, niin toinen on iltavuorossa. Näin meillä siksi, ettei lapsilla ole vuorohoitoa. Tätä kestää nyt sen aikaa, kun lapset ovat pieniä. Mutta kaikesta selviää, kun on vahva tahto olla yhdessä.

Teillä taitaa olla suht tuore suhde. Meillä on ollut myös tilanne, että toinen on joutunut olemaan viikkoja pois kotoa, kun itse olin lapsien kanssa täysin kotona. Asenne ratkaisee pitkälti näissä asioissa. Jos kyrpii, niin asialle on tehtävä jotain.