Tekosyvällinen, ylimaalaileva kirjoitustyyli somessa, ärsyttääkö muita?
Mulla pari tuttua, joiden tyylinä on kirjoittaa suureellisin ylisanoin arjen asioista, ja tämä on alkanut kaikessa teennäisyydessään huvittuneisuuden jälkeen jo jopa ärsyttää.
Teksti on niin ällömakeaa, mukahenkevää ja - syvällistä, näkee että on nyt taas oikein yrittämällä yritetty ja hakemalla haettu yritys kirjoittaa niin äärimmäisen koskettavaa ja kaunista tekstiä, että tuloksena alkaa olla jo naurettava lopputuotos, varsinkin kun lähes jokainen teksti on samanlainen. Kaikista asioista saadaan niin helkkarin suurta, ihanaa ja ylimaallista.
Esimerkki:
uusi poikaystävä on keittänyt tyypille aamukahvia.
Postaus aiheesta: "Vuosia sitten henkäisin taivaalle, lämpöisten tuulten mukaan, ujon toiveen, toiveen ihmisestä, joka täydentäisi sen minusta uupuvan palasen, sen, joka tekisi minusta eheän, kokonaisen. Lämmittäisi sieluani ja kipristäisi ihanuudellaan varpaisiin saakka, viltin alla kikattaen, pörröttäen hiuksia, vilkkuvia silmiä siristäen, suukotellen somaa suuta. Siinä sinä nyt olet, lihaksi tullut toive, tuulten täydentämänä maailman laidoilta. Rakkaudella hellitellen, höyryävän kupposen käsiini kantaen. Rakkaus, rakkaani, miten kiitollinen olenkaan. Aina."
Kommentit (63)
En viitsisi tuollaista lukea. Hyvässä teksissä pitää olla rehellinen vire . Mieluiten ei selitystä ollenkaan.
Onhan se kiva jos osaa kirjoittaa pitkiä lauseita. Eri asia sitten mikä se aihe on.
Jälkeenpäin voi tosin harmittaa että on kehunut miestä joka osoittautui huonoksi.
:D Sille on syynsä etten ole somessa aktiivisesti. Melkein vielä pahempia ovat jatkuvat pärstäkuvat höystettynä jollain ihan randomilla, mukasyvällisellä ja tietenkin englanninkielisellä mietelausahduksella. Sitä myötähäpeän määrää
Mulla samanlainen tuttu :D
Hänellä tosin on oma uskollinen fanikuntansa. Tietyt kaverinsa kommentoivat joka ikiseen tällaiseen julkaisuunsa "vitsi miten kauniisti kirjoitat" ja "taas niin ihana teksti" ja "luin kyynel silmäkulmassa, kun sanasi niin koskettivat"
Mitä hittoa oikeesti :D
Mulla tuli just vähän oksennusta suuhun
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kiva jos osaa kirjoittaa pitkiä lauseita. Eri asia sitten mikä se aihe on.
Jälkeenpäin voi tosin harmittaa että on kehunut miestä joka osoittautui huonoksi.
Ei pitkä lause pituutensa takia mitenkään hieno ole. Yleensäkin sivun mittainen lause on pelkkää typerää kikkailua.
En pystynyt lukemaan kuin 1/4 tosta sun esimerkistä kun alkoi vtuttaa niin että lukeminen piti lopettaa. Ei s**tana kukaan täysjärkinen ainakaan yli 30v ihminen postaile tuollaista, eihän...
Vähän samanlaisia ajatuksia tulee ap mieleen sellaista feikkiempaattisista ihmisistä jotka suureen ääneen julistavat välittävänsä ja sitten normaalissa arjessa ovat oikeita kyykäärmeitä..
Vierailija kirjoitti:
Vähän samanlaisia ajatuksia tulee ap mieleen sellaista feikkiempaattisista ihmisistä jotka suureen ääneen julistavat välittävänsä ja sitten normaalissa arjessa ovat oikeita kyykäärmeitä..
Hyväntekijänarsisti. Autetaan koska sitä(kin) mainostetaan somessa. Se vain verhotaan niin hyvin ettei moni huomaa mikä onkaan taustalla. Ei auteta koska sydän on kultaa vaan koska halutasn kaikki katseet itseen ja siihen kuinka hyvä ihminen (muka) onkaan.
Mihin ja miksi hävisi kommentteja välistä..?
Ap
Ihanaa mun karvapastillinini ahterista
Vierailija kirjoitti:
Mihin ja miksi hävisi kommentteja välistä..?
Ap
Joku näemmä poistatti. Täällä jännästi ilta-aikaan saattaa poistua yksittäisiä kommentteja, yleensä lähtee koko ketju
T. ne kaksi kysymysmerkkiä
Vierailija kirjoitti:
Hänellä tosin on oma uskollinen fanikuntansa. Tietyt kaverinsa kommentoivat joka ikiseen tällaiseen julkaisuunsa "vitsi miten kauniisti kirjoitat" ja "taas niin ihana teksti" ja "luin kyynel silmäkulmassa, kun sanasi niin koskettivat"
Oon nähnyt ihan hyvissäkin teksteissä viime aikoina paljon kommentteja "sanoitit tän niin hyvin" tjsp. En tajua mikä villitys tämä sanoittaminen on nykyään. Jos kyse ei ole musiikkikappaleen sanoituksista, miksei voi sanoa vaan että "sanoit"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon nähnyt ihan hyvissäkin teksteissä viime aikoina paljon kommentteja "sanoitit tän niin hyvin" tjsp. En tajua mikä villitys tämä sanoittaminen on nykyään. Jos kyse ei ole musiikkikappaleen sanoituksista, miksei voi sanoa vaan että "sanoit"?
"Sanoittaa" tarkoittaa ennemmin "pukea sanoiksi" kuin "sanoa". Ts. sitä, että joku osaa ilmaista jonkin, kenties monen mielestä hieman hankalasti määriteltävän asian.
Melkein oksensin 🤮