Milloin tämä KAUHU loppuu??!!! Ruokakaupassa suosikkituotteeni hinta pompannut yhdessä päivässä 1,75 eurosta yli 2 euroon.
Kommentit (970)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää ostako niitä ökykalliita tuotteita vaan laittakaa vastaan. Kyllä kookauppiaankin suu mutristuu kun jengi lopettaa ostamisen.
Tänään piti ostaa Ässästä halvin hautakynttilä 0,95€, mutta unohdin ja en kehdannut mennä takaisin. Ostin Koosta halvimman hautakynttilän hintaan 2,49€. Mun ostokset Koossa oli nyt tässä.
Tyhmästä päästä kärsii koko ruppi. Olisit jättänyt kokonaan ostamatta ja vaikka käynyt päiväsaikaan juttelemassa haudalla.
Vierailija kirjoitti:
Tämä hintojen korotusrumba vaikuttaa todellakin olevan laillinen ryöstö.
Eikä maamme johto tee yhtään mitään asialle. Tullaan vain välillä uhittelemaan ja puhumaan kun pikkulapsille, miten nyt täytyy säästää. Mutta jos ei kertakaikkiaan ole mistä säästäisi, hävytöntä!Mielenterveysongelmat ja itsemurhat tulevat lisääntymään dramaattisesti, siitä olen varma.
Noiden lisäksi lisääntyvät rikollisuus ja varkaudet.
Kakkis kirjoitti:
Vielä ei oma talous tutise, mutta olen kyllä alkanut kokata enemmän halpoja ruokia. Huomenna keitän ison kattilallisen keittoa, johon tulee perunaa, porkkanaa, lanttua, kaalta, kasvisjauhismurua ja mausteita. Siitä syö kolme päivää. Punalaputettuja ostan myös usein -30 %. Ehdin harvoin ilta-alen aikaan kauppaan mutta säästöä se on tuo -30:kin.
Muuten samoilla linjoilla, mutta mistä hyllystä löytyy kaal.
Kaiken mahdollisen ostan ruuan punalaputettuja. Olen jättänyt kaiken turha ostamisen pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lotus Embo wc-paperi 32 rll maksoi Prismassa ennen 11,49. Nyt 15,49!!!
Lotus Smart 6rll (isoja rullia) ennen Cittarissa 7e, nyt 10e.
Oli kallista jo ennestäänkin.
Rainbow vessapaperi 24 rullan paketti oli alkuvuodesta Prismassa 6,80e ja nyt 11,80e.
Talvella puhuttiin että hinnat nousee tänä vuonna jotain 10%, mutta nehän näyttääkin tuplaantuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa nähdä kuinka paljon kansan hermo kestää tätä urkaina solidaarisuutta joka revitään omasta pussista
se on kyllä jännä että ei ole meidän sota mutta maksetaan kovat rahat
Siitä tulee meidänkin sota jos venäjää ei nyt laiteta kuriin. Lopettakaa kitinä.
Pesuaineet olisi voinut ennakoiden ostaa vuosiksi jo keväällä kun hinnankorotukset alkoivat ja varoiteltiin yhä kiihtyvässtä tahdista. Itsellä pyykinpesuaineet , tiskinpesuaineet ym pariksi vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kakkis kirjoitti:
Vielä ei oma talous tutise, mutta olen kyllä alkanut kokata enemmän halpoja ruokia. Huomenna keitän ison kattilallisen keittoa, johon tulee perunaa, porkkanaa, lanttua, kaalta, kasvisjauhismurua ja mausteita. Siitä syö kolme päivää. Punalaputettuja ostan myös usein -30 %. Ehdin harvoin ilta-alen aikaan kauppaan mutta säästöä se on tuo -30:kin.
Ymmärsit silti pointin 🙃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää ostako niitä ökykalliita tuotteita vaan laittakaa vastaan. Kyllä kookauppiaankin suu mutristuu kun jengi lopettaa ostamisen.
Tänään piti ostaa Ässästä halvin hautakynttilä 0,95€, mutta unohdin ja en kehdannut mennä takaisin. Ostin Koosta halvimman hautakynttilän hintaan 2,49€. Mun ostokset Koossa oli nyt tässä.
Tyhmästä päästä kärsii koko ruppi. Olisit jättänyt kokonaan ostamatta ja vaikka käynyt päiväsaikaan juttelemassa haudalla.
Hain sen kynttilän miehelle, en ole tavannut appiukkoa ikinä, oli jo kuollut kun tavattiin joten mulla ei hänelle paljon asiaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan kaikki kädet ristissä putinin ja kavereidensa nopeaa kuolemaa ja mieluiten hirsipuussa!
Jaa että Putin kavereineenko istuu keskusliikkeen johdossa nostelemassa suosikkituotteeni hintaa?
ap
No voi v...u jos nyt et tätä yhteyttä tajua. Olisko mitään tekemistä energian hinnan kanssa? Tajuatko pässi että jos sen viljan siemenen kuivaaminen maksaa 200% enemmän mistä se viljantähkä kasvaa, ja sen kasvaneen viljantähkän, lannoittaminen, puimurointi, kuivaaminen, kuljettaminen, jauhaminen, varastointi ja leipomiben leiväksi energian kustannukset ovat vähintään tuplaantuneet, niin kyllä sen lopputuotteenkin hinta nousee. JA SEN ENERGIAN hinban nousuun ei ole muita syypäitä kuin R Y S S Ä T ja eritoten niiden mielenvikainen päämies.
Mutta onko kauppiaan aivan pakko nostaa hintaa 400%? Siitähän tässä on kyse.
Keskusliikkeiden jatkuvasti toinen toistaan suuremmista voitoista näkyy ihan selvästi, että hintoja nostetaan täysin ilman mitään muuta perustetta kuin pelkkä ahneus. Tämä on jatkunut jo KOLME VUOTTA joka ikisellä neljänneksellä ja nyt tuli se "sattumalta" se kaikkein suurin ennätys... Jos voitto pysyisi edes samana kuin aikaisempi, voisi ehkä vielä olla toivoa uskoa että hintojen nousu seuraa yleistä kehitystä. Nyt ei ole minkäänlaista uskoa, paitsi päinvastaiseen.
ap
Kakkis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkis kirjoitti:
Ymmärsit silti pointin 🙃
Ymmärrys niillä rajoilla. :D
Rahkaan menee sama kuin ennen, koska olen siirtynyt halvempaan merkkiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle juttelemassa? Ei ne kuolleet ole haudassa kuuntelemassa. Kynttilät laitetaan kuolleen muistoksi, enemmän itsensä vuoksi ja sen vuoksi että se näyttää kauniilta.
Tämä nyt meni ohi aiheen, mutta menköön.
T. Eri henkilö, joka on
uskovainen kristitty.
Tällasta se varmaan tulee olemaan että ilmastotavoitteet saavutetaan. Ruoan ja perus hygieniatarvikkeiden hinnat nostetaan niin pilviin, että ihmisillä ei riitä raha muuhun kuin niihin. Onko se sitten mukavaa elämää semmonen, että rahat ei riitä muuhun kuin ruokaan ja sekin pitää aina kokata itse halvimmista vaihtoehdoista. Onneksi itsellä ei ole vielä lapsia. Enkä tule niitä hankkimaankaan tällaiseen kurjuuteen.
Joo, just tilasin prismasta ruokaa ja olen ostanut Rainbow wc paperia, joka oli ennen n 32 cent kpl, tänään 49 cent. Kahvi 6,15 ennen n. 5,50 jne. jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa nähdä kuinka paljon kansan hermo kestää tätä urkaina solidaarisuutta joka revitään omasta pussista
se on kyllä jännä että ei ole meidän sota mutta maksetaan kovat rahat
Me maksetaan ne kovat rahat juuri siksi, että se ei jatkossakaan olisi meidän sota.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken mahdollisen ostan ruuan punalaputettuja. Olen jättänyt kaiken turha ostamisen pois.
Tai sa osta pitsa serkupoika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan kaikki kädet ristissä putinin ja kavereidensa nopeaa kuolemaa ja mieluiten hirsipuussa!
Jaa että Putin kavereineenko istuu keskusliikkeen johdossa nostelemassa suosikkituotteeni hintaa?
ap
No voi v...u jos nyt et tätä yhteyttä tajua. Olisko mitään tekemistä energian hinnan kanssa? Tajuatko pässi että jos sen viljan siemenen kuivaaminen maksaa 200% enemmän mistä se viljantähkä kasvaa, ja sen kasvaneen viljantähkän, lannoittaminen, puimurointi, kuivaaminen, kuljettaminen, jauhaminen, varastointi ja leipomiben leiväksi energian kustannukset ovat vähintään tuplaantuneet, niin kyllä sen lopputuotteenkin hinta nousee. JA SEN ENERGIAN hinban nousuun ei ole muita syypäitä kuin R Y S S Ä T ja eritoten niiden mielenvikainen päämies.
Mutta onko kauppiaan aivan pakko nostaa hintaa 400%? Siitähän tässä on kyse.
Keskusliikkeiden jatkuvasti toinen toistaan suuremmista voitoista näkyy ihan selvästi, että hintoja nostetaan täysin ilman mitään muuta perustetta kuin pelkkä ahneus. Tämä on jatkunut jo KOLME VUOTTA joka ikisellä neljänneksellä ja nyt tuli se "sattumalta" se kaikkein suurin ennätys... Jos voitto pysyisi edes samana kuin aikaisempi, voisi ehkä vielä olla toivoa uskoa että hintojen nousu seuraa yleistä kehitystä. Nyt ei ole minkäänlaista uskoa, paitsi päinvastaiseen.
Tämä tarjoaisi erinomaisen tilaisuuden kohta tulla kilpailevalle kaupparyhmittymälle Suomen markkinoille. Tietysti K- ja S- duopoli ovat tehokkaasti sementoineet asemansa ihan poliittisestikin Suomessa, mutta kyllä jos hinnat tätä tahtia nousee, niin alkaisi kohta olla pelikenttää kilpailevallakin kaupparyhmittymälle. Kun ei nuo hintojen nousut enää perustu mihinkään todellisiin kustannuksiin kerta.
Mutta suosittelen kaikille että katsokaa hintoja tosi tarkkaan ja ostakaa ylipäätänsä vähemmän kuin aiemmin jos mahdollista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vuosi sitten voipaketti maksoi Prismassa 2,65€ ja nyt 3,99€! Sopivasti tuli viimeisin korotus toissa päivänä, nyt kun joulusesonki kaikkine leipomisineen alkaa olla nurkan takana.
Näin aktiivisena leipojana tulen tekemään tänä vuonna poikkeuksen ja ostan valmista piparitaikinaa ja joulutortut -50% ilta-alesta. Lahjamakeiset jääköön tekemättä.
Pitäköön Valio tunkkinsa.
Miksi syytät Valiota Prismojen hinnoittelusta?
Minua sieppaa tavattomasti kauppaketjujen ja sähköyhtiöiden kohtuuttomat voitot. En varmaankaan ole ainoa! Mietin tässä pitäisikö nyt omassa elämässä laittaa koko ruokavalio täysin uusiksi. En osta enää kahvia, juustoja, lohta ja valmisruokia. Olen saanut tarpeekseni kiskonnasta! Olen keskituloinen, mutta en koskaan ole halunnut maksaa ruoasta paljoa. En ole kulinaristi, ruoka on minulle pääasiassa polttoainetta....