Paljonko neliöitä saisi olla jos asut/asuisit yksin?
Kommentit (31)
Mulla oli 51m2 rivarikaksio pihalla.Se oli optimi yhdelle,mahtui se koirakin. 39m2 kaksio pienellä parvekkeella ahdisti.
Nyt on tasan 60 ja tää on aika hyvä, erillinen keittiö on oltava. Ja piha ja sauna ja vaatehuone.
37,5 oli asunnossani ennen kuin muutin avoliittoon puolisoni kanssa. Riitti ihan hyvin. Sitä ennen oli noin 60 neliötä, minkä koin tarpeettoman suureksi.
Sanoisin että itselleni 45m2 on minimi, ja 60m2 jälkeen mukavuus ei enää lisäänny olennaisesti (erillinen mh, pieni sauna, tilava tupakeittiö joka on jopa parempi itselleni kuin erillinen). Jos rahaa olisi varaa vaikka polttaa nuotiolla, saattaisin ottaa 80m2 asunnon. Lisäneliöt harrastushuoneeseen.
Minulla on 80 m2 rivarikolmio, tämä on hyvä, velaton, uusi ja edullinen asua, kaukolämpö, kaupungin keskustassa.
Vierailija kirjoitti:
80 neliötä voisi riittää edellyttäen että lämmintä varastotilaa on 100 neliötä
Mulle riittää tämä 80 neliöö, lämmintä varastotilaa on 50 neliöö ja kylmää 180.
Vastasin ajattelematta tarkemmin yli 70, koska sen verran mulla on nyt. Mutta todellisuudessa hieman vähemmänkin riittäisi, jos pohja on hyvä. Nykyisessä asunnossa on reilun kokoiset huoneet, saisi olla pienemmätkin. Varsinkin tuo työ / vierashuoneena toimiva tyttären entinen huone.
30 neliötä riittää hyvin. Ovellinen keittokomero olisi kiva.
Sijainti tärkeämpää kuin muut seikat.
Asun yksin. Neliöitä on n. 80. Haluaisin kyllä asua noin 120m2:ssa. Puuttuu ruokasali, kirjasto, vierashuone, erillinen wc ja aulahalli.
Kun ei asu ghetossa kaupungissa, 80m2 yhdelle on ihan normi.
Asumme 120 neliön asunnossa
En mä halua kotoa mihinkään muuttaa
Tämä 55 neliön kaksio on juuri sopiva.