Voiko mennä seurakunnan sururyhmään
Jos haluaisi tutustustua leski-ihmiseen? En haluaisi eronnutta kumppania, koska moni eronnut on itse syypää eroon. Leski olisi mieluisampi seuralainen. Olisiko tyhmä idea?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap oletko itse leski vai eronnut? Oletko menettänyt rakkaan perheenjäsenesi äskettäin vai miksi menisit sururyhmään?
Olen muuten vaan sinkku. Koiran olen kyllä menettänyt.
Siis pointti ei ollut oma suru, että menisin ryhmään. Vaan muu syy. Mutta ilmeisesti ei saa tukea.
Ei sururyhmiin noin vain mennä. Niihin on pääsyhaastattelut ja kaikki eivät edes mahdu mukaan, koska sururyhmiä on tarjolla liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Uusi harrastus : sururyhmät. Pääkaupunkiseudulla on useana iltana viikossa.
Myötäelämisen ilo.
Ne ovat suljettuja ryhmiä, joiden ei voi mennä kesken. Ryhmiin valitaan haastattelun perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Tässä eräänä iltana mietin, että onko surulla pohjaa. Jos läheinen kuolee ja sen lisäksi useampi vielä. Voiko elämä vain mennä aina mustemmaksi vai sekoaako ihminen lopulta kun mieli ei kestä.
Kuulin naisesta, joka menetti sodassa neljä poikaansa.
Mä menetin yhden vuoden sisällä äidin, sisaren ja läheisen ystävän. En muista siitä vuodesta oikein mitään. Puolet vuodesta olin sairauslomalla kun en pystynyt hengittämään. Mitään fyysistä vikaa ei löytynyt. Tuosta on kuus vuotta aikaa eikä mene päivääkään, etteikö suru nousis esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi harrastus : sururyhmät. Pääkaupunkiseudulla on useana iltana viikossa.
Myötäelämisen ilo.Ne ovat suljettuja ryhmiä, joiden ei voi mennä kesken. Ryhmiin valitaan haastattelun perusteella.
Riippuu seurakunnasta. Mun kotiseurakunnassa voi vaan kävellä paikalle ryhmän kokoontumisajankohtana. Ei tuommoinen ristikuulustelu kuulu kirkon toimintaan, hyi olkoon!
En osaa kuvitella kokemaasi surun määrää. Halaus
Sururyhmissä on muitakin kuin leskiä.
Kyllä, näin olen kuullut eli ei oma idea. Ap.