Miten saada estyneen persoonallisuuden diagnoosi?
Täytän kriteerit mutta diagnoosia ei ole enkä saa sen vuoksi tarvitsemaani hoitoa :/
Kommentit (25)
Hei,minullakin on omasta mielestäni estynyt persoonallissuus,mutta olen aika varma,että juuri tuota dignoosia ei ole ikinä ollut eikä ymmärretty.En ole osannut tuoda sitä edes tarpeeksi julki,koska olen tosiaankin estynyt kertomaan ja painottamaan miten asiat oikeasti ovat.Olen saanut paljon julmaa kohtelua osaksi psykiatrisessa hoidossa,raivoa naishoitajilta,pilkkkaa mieshoitajilta ,kaikenlaisia hyvin monimuotoisakin reaktioita,mutta itse en ole uskaltanut ikinä sanoa miten asiat ovat vaan ikään kuin piilottelen,pelkään,en pysty. Kävin aikoinani päiväosastolla ja joskus mainitsin pelkoni ääneen ja kun mainitsin toisen kerran niin minulle sanottiin,onko sinulla taas tuollaisia pelkoja. Olin ihmeissäni,että on ollut koko ajan. Olivat ,että eihän ole,et ole puhunt mitään.Minä kerron asian kerran ja he eivät kykene minua auttamaan. Tämä totta,en saanut apua osastolla enkä päiväosastolla .Heillä ei ole tarjota apua,eivät voi ymmärtää estynyttä persoonallisuutta ,eivät edes halua nähdä moista. Miten estynyttä persoonallisuus häiriötä sairastava edes voi saada asianmukaista hoitoa?? Minäkin kävin 4 vuotta psykoterapiassa ja terapeutti otti "parhaan ystäväni" potilaaki kysymyllä minulta onko ok,johon vastasin on ok. Koin sen jälkeen ,että minä en ollut mitään ja totta kai muutenkin, valitettavasti terapeutti ei kyennyt ikinä löytämään minua. eI SANONUT MITÄÄN AUTTAVAA,EI MITÄÄN MITÄ EN OLISI JO TIETÄNYT. Sekoitti asioita, ja oli se minullekin todella puuduttavaa käydä hänellä,kun hänellä palkka juoksi ja minä vaan yritän kestää,kun on pakko. Mietin vaan miten voisi auttaa estynyttä persoonallisuus häiriötä sairastavaa.Jos voisin antaa vertaisapua,mutta en kyllä e-mailiani laita,hmm.
Minä voisin yrittää tarjota vertaisapua,mutta en kyllä oikein kehtaa e-mailia laittaa,että miten se sitten käytännössä tapahtuisi,en tiedä. Uskoisin kuitenkin toisen estynyttä persoonallisuushäiriötä sairastavaa ihmisen ymmärtävän parhaiten näitä tiloja ja tunteita. Se,kun joku sanoo juuri tuolta minustakin tuntuu ,voi olla tosi vapauttavaa.En kyllä tiedä miten saisimme yhteyden? Harmi .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et käy uimassa yleisissä paikoissa. Et ole valmis seksiin aina, aikaan ja paikkaan ja määrään, katsomatta.
Ei omista dildoa. Etkä kirku sänkypuuhissa. Siinäpä ne tärkeimmät kai.
Ai niin lisää. Et halua heti selvittää vieraiden ihmisten kanssa yksityisasioitasi. Et puhu omista tai muiden intiimiasioista mielelläsi muiden kanssa, ellei ole aivan pakko eli jotenkin liitty olennaisesti asiaan.
Et erityisemmin tykkää puhua niinkin "luonnollisista" jutuista kun kuukautiset tai vatsavaivat, ellei ole pakko. Nyt en tarkoita sitä, että niistä ei hiiskuta pätkääkään niin että esim. tyär olisi täysin tietämätön niistä kun tulee tiettyyn ikään.
Jos joku aloittaa kertomaan vatsavaivoistaan mielellään katkaisee sen muutaman lauseen jälkeen, "hei please säästä yksityiskohdilta" kun kuuntelee analyysia pas.. kan koostumuksesta.
Valitsee ehkä sektion luomusynnytyksen sijaan, jos vaan voi.
Ei tykkää kovaäänisistä röyhtäilyistä.Ei noilla ole mitään tekemistä kys. häiriön kanssa.
Estynyt persoonallisuushäiriö ei tarkoita sitä, ettei kehtaisi puhua eritteistä tai seksijutuista.
Mun mielestä tarkoittaa, jos kyse omista jutuista eikä vitsailu mielessä plus tietenkin se, ettei nakuile mielellään muiden edessä. Eikä kannata sekoittaa reaktioita järjestäytyneeseen gang stalkingiin minään muuna kun reaktiona gang stalkingiin, jolloin vastapuoli näyttelee, jotain mitä ei oikeasti ole, koska huomaa kaikki järjestetyr jutur ja ei se miksikään muutu, vaikka kurkkain silmin yritetään uskotelka, mitäh, eihän tässä mitään selkaista ollut vaan ihan normaalia.
Voin kertia että henkilön käytös ennenkuin huomaa gangstalkingin on ollut varmaan hyvin erilaista kun mitä se on gangstalkingin aikana.
Väität varmaan että estynyt on se, ketä ei hanki kavereita, ketä ei ylpeänä yritä olla jopa vanhemman näköinen mitä on ulkonäöltään. Ketä ei ole somessa. Ketä ei lähinnä tykkää ottaa kuvia itsestään vaan lapsistaan. Kenen mielestä ihan ihme jos joku ei tykkää että kaikki näkee omaan kotiin kun akvaarioon sisään.
Tiedän tapauksen missä hyvänä jäynänä yhdestä tehtiin tietämättä koeostaja kaupoissa, paitsi kyllä tämä sen sai selville ja huomasi jokaisen järjestetyn jutun. Hän otti roolin olla mahdollisimman tuly. Jäi vähän epäselväksi mikä se tousten rooli oli. Varmaan joku huippu psykologinen tutkimus vuorovaikutuksista. Oli oikeasti hauskaa esittää supertylyä. Eikö ollut huono kun jos oli maine liattu ikävänä mt-ongelmaisena henkilönä, niin tuohan vaan todisti sen. Ei, tuo oli sellanen so what juttu henkilölle itselleen.
Sinulla taitaa olla harhaluuloisuushäiriö.
Käyttäjä16863 kirjoitti:
Minä voisin yrittää tarjota vertaisapua,mutta en kyllä oikein kehtaa e-mailia laittaa,että miten se sitten käytännössä tapahtuisi,en tiedä. Uskoisin kuitenkin toisen estynyttä persoonallisuushäiriötä sairastavaa ihmisen ymmärtävän parhaiten näitä tiloja ja tunteita. Se,kun joku sanoo juuri tuolta minustakin tuntuu ,voi olla tosi vapauttavaa.En kyllä tiedä miten saisimme yhteyden? Harmi .
Hei, minulla on tosi tunnistettava käyttäjänimi pleikkarilla, jos pelailet räiskintäpelejä onlinessa. Kerron siinä suorin sanoin mistä kenkääni puristaa niin sanotusti. Minulle saa laittaa viestiä ja ystävänlisäyspyyntöä. :-3
Ja tämä diahnoosihan mulla on vain siksi, että äiti pakotti mut teininä psykiatrille. Se huolestui, kun mulla ei ollut yhtään ystävää enkä puhunut oikeastaan edes sisaruksilleni.