Akseli kirppis Mankkaa - kysymys
Heip!
tänään loppui vuokra ja sain kassalta kuitin missä näkyi myynti. Mutta vasta kotona hoksasin, että en saanut sellaista pitkää kuittia, missä olisi näkynyt jokainen myyty tuote. Työkaverini oli sellaisen saanut. Olisin mielelläni katsonut ne vähän arvokkaammat tuotteet, että olikovatko menneet kassan kautta.. Ne tarrahälyt kun on valitettavan helppo irrottaa ja on tuotteita, joissa se on ainoa vaihtoehto. No, huomenissa soitan sinne, mutta olisi mukava tietää saitteko te muut yksityiskohtaisen kuitin?
Kommentit (43)
mutta kyllä se on ihan standardijuttu, että kirpparilta saa myynnin loputtua tai ihan vaikka myyntien ollessa keskenkin paperin, josta näkyvät myydyt tuotteet.
mutta kyllä se on ihan standardijuttu, että kirpparilta saa myynnin loputtua tai ihan vaikka myyntien ollessa keskenkin paperin, josta näkyvät myydyt tuotteet.
Olen myynyt siellä ainakin 15 kertaa viime vuosien aikana. Paras paikka myydä paljon hyvää tavaraa kerralla. Parhaat löydötkin ovat sieltä.
kerroilla tili n. 500e.
Olen myynyt hyväkuntoisia lastenvaatteita (esprit, lindex, zara, h&m jne.) ei mitään ihmeellistä merkkikamaa.
mutta hintojen pitää olla edulliset, muuten tavara ei liiku. Kuka maksaa 30 e käytetystä "merkkilaukusta"? Mulla on ollut paljon myös aikuisten vaatteita sekä astioita myynnissä. Keskihinta 2,5e.
Ja sain tilityksen, jossa oli myytyjen tuotteiden kappalemäärä sekä loppusumma.
että ihan kuin tavaroista olisi alettu pyytää enemmän? Selkeää ylihinnoittelun tuntua oli, ja ensimmäisen kerran kävi niin, etten löytänyt sieltä mitään ostettavaa. Ennen olen joka kerta tehnyt löytöjä.
Linkki sinne keskusteluun:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/4177455
Seuraavalla kerralla pitää tosiaan jaksaa hinnoitella itse. Nyt viimeksi sairastuin flunssaan juuri silloin, kun olohuone oli koristeltu vaatteilla ja astioilla. Asiakkaalla on kuluttajaviraston mukaan oikeus olettaa, että palveluntarjoaja on alan ammattilainen!
Mutta kyllä tuo ihmetyttää, että jotenkin halusivat pitää piilossa tavarani myyntiajan. Sopimuksessa sanotaan, että tavarat ovat viejän omaisuutta myyntiajan. Ja se ettei saa muuta tositetta kuin kokonaissaldon.
Hanna
ja loppusaldoksi tuli hätinä 80 e. Mulla oli hyväkuntoisia, siistejä naistenvaatteita ja hyväkuntoisia lasten- ja vauvanvaatteita myynnissä. Suurimman osan sain tuoda takaisin kotiin. Oli eka ja vika kerta, kun käytän Akselia.
Hinnoista huomasin, että tyypillisesti pöydissä oli vaatteet just euron pari. Sitten siellä oli joku, joka yritti myydä merkkivaatteitaan noin 30-40 e kappale. Kyllä nauratti. Ei varmana menneet kaupaksi.
Nää vaan sopii yhteen...
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viesti/1316194/itsepalvelukirppu…
Täytenä pysyvät sitten ne hyllyt, joissa vaatteet ovat ylihinnoiteltua, huonokuntoisia ja likaisia ja liian vanhoja.
Mulla vain positiivisia kokemuksia myymisestä Akselissa: saldo on aina ollut 200-300 e.
Täytenä pysyvät sitten ne hyllyt, joissa vaatteet ovat ylihinnoiteltua, huonokuntoisia ja likaisia ja liian vanhoja.
Mulla vain positiivisia kokemuksia myymisestä Akselissa: saldo on aina ollut 200-300 e.
Meillä on ollut puhtaita, silitettyjä ja ehjiä tavaroita, emmekä ole ahneuksissamme pyytäneet tippaakaan ylihintaa. Myynti ei ole Akselissa täsmännyt lainkaan siellä menetettyjä tuotteita.
että varaisin akselista pöydän tuotteille. Toisaalta olisi suunnitelmissa ottaa pöytä puoliksi kaverin kanssa, jolloin pöydän hinta ei olisi niin iso ja voisimme vuorotellen käydä siivoamassa pöytää viikon aikana.
Mutta.. jos sieltä ei myynnin loputtua saa mitään listaa sitä, mitä tuotteita on myyty milläkin hinnalla, niin miten voimme kaverin kanssa jakaa rahat?
Olen useammallakin kirppiksellä saanut hintalaput numeroilla, jotka sitten otimme kaveri kanssa ylös ja niiden perusteella pystyimme jakamaan rahat oikein.
Eli eikö sieltä saa vieläkään listaa myydyistä tuotteista esimerkiksi numeron perusteella?
että varaisin akselista pöydän tuotteille. Toisaalta olisi suunnitelmissa ottaa pöytä puoliksi kaverin kanssa, jolloin pöydän hinta ei olisi niin iso ja voisimme vuorotellen käydä siivoamassa pöytää viikon aikana. Mutta.. jos sieltä ei myynnin loputtua saa mitään listaa sitä, mitä tuotteita on myyty milläkin hinnalla, niin miten voimme kaverin kanssa jakaa rahat? Olen useammallakin kirppiksellä saanut hintalaput numeroilla, jotka sitten otimme kaveri kanssa ylös ja niiden perusteella pystyimme jakamaan rahat oikein. Eli eikö sieltä saa vieläkään listaa myydyistä tuotteista esimerkiksi numeron perusteella?
Ei sitä myyntiaikaa mitenkään piilossa pidetä. Itse olen käyttänyt Akselin kokonaispalvelua ja muistaakseni sopimuksessa luki, että myyntiaika 2-3 viikkoa!
Jos haluaa vaikuttaa tuotteiden hintoihin, niin sitten pitää hinnoitella itse. Minusta Akselin henkilökunta on ihan ammattitaitoista, mutta eivät hekään voi ymmärtää kaikkien merkkivaatteiden päälle. Siksi varmaan saattaa tapahtua "alihinnoittelua". Tietääkseni heillä on periaatteena se, että mieluummin halvalla että menee kaupaksi kuin että laitetaan ylihintaa (ja myydään sitten vikoina päivinä -50%). Ja sehän on kirpparin tarkoitus: päästä eroon ylimääräisistä tavaroista eikä tehdä tuottoa :)
Tavaraa pitää olla PALJON, että tuolla kokonaispalvelulla edes jotain saa. Me vietiin aikoinaan muistaakseni joku 10 banaanilaatikkoa ja 10 jätesäkillistä tavaraa ja saatiin ihan hyvä tuotto (vaikka se ei ollut päätarkoitus, vaan tavarasta eroon pääseminen).
Kauppa käy kyllä. IHMETTELEN kyllä miksi poistuvien ihmisten hälytyksiin kassan vieressä ei enää lokakuussa 2012 kukaan myyjistä reagoi!!!
Tavaraa häviää. Eräs toinen nainen kertoi kiinnittäneensä tähän huomiota ja sitten ryhdyin itsekin seuraamaan asiaa. SE ON VARASTAMISTA, miksi ei puututa? Myyjät antavat varkaiden viedä toisten tavaraa, ei siis liikkeen!
Kauppa käy kyllä. IHMETTELEN kyllä miksi poistuvien ihmisten hälytyksiin kassan vieressä ei enää lokakuussa 2012 kukaan myyjistä reagoi!!!
Tavaraa häviää. Eräs toinen nainen kertoi kiinnittäneensä tähän huomiota ja sitten ryhdyin itsekin seuraamaan asiaa. SE ON VARASTAMISTA, miksi ei puututa? Myyjät antavat varkaiden viedä toisten tavaraa, ei siis liikkeen!
Käykö kirppiksillä nyt korona aikana ostajia?
Akselissa VARASTETAAN paljon tavaraa. Minulla oli siellä viikon ajan pöytä. Paljon merkkitavaraa myynnissä. Pöytä oli lähes tyhjä, kun sen hain sieltä. Tuotto olematon. Laskin, että ainakin 200e varastettiin tavaraa. Surettaa. Oisin mieluummin antanut vaatteet vähävaraisille sukulaisilleni, kun varkaiden matkaan.
Saisi kyllä henkilökunta pitää parempaa järjestystä ja vähän kierrellä ja katsoa miten asiakkaat tuolla käyttäytyvät.. Lasten annetaan yksin juosta käytävillä ja ottaa pöydistä leluja, jättävät sitten minne sattuu.
Yleisestikin siellä on paljon piittaamattomia asiakkaita, jotka mylläävät vaatteita, eivätkä vie sovitettuja takaisin oikeille paikoilleen. Millaiset ihmiset käyttäytyvät niin huonosti? Jokainen myyjä on tehnyt suuren työn, kerännyt, pessyt ja hinnoitellut ja roudannut tuotteet paikalle ja pyytää niistä vaivan palkaksi mitättömän osan ostohintaan verrattuna ja jotkut kehtaavat varastaa ja sotkea tuotteita.
Suurin osa asiakkaista on kunnollisia, mutta joidenkin mielestä kirpputorilla voi sotkea mielin määrin.
Toivon että sille varastamallesi Marimekon liinalle kaatuu kahvia tai punaviiniä ja että liukastut oikein pahasti niillä varastamillasi kengillä. En toivota sinulle mitään hyvää. Halpamaisista halpamaisin olet sinä, jonka pitää kirpputorilta varastaa. Moni myyjä siellä yrittää saada vähän lisätienestiä, ja sinun mielestäsi on ok ottaa rikollisesti toisen omaa, etkä maksa edes sitä vaivaista kymmentä prosenttia, mitä myyjä toivoisi hyvästä tavarasta saavansa.
itsepalvelukirppiksissä olen myynyt ja jokaisesta olen saanut sellaisen myyntiraportin, missä on näkynyt mitä tuotteita on myyty. Sitä on sitten voinut verrata seurantalistaan että tuliko ylimääräiset takaisin vai puuttuuko jotain. Tuolla Akselillahan saattaa sitten mennä ihan kassankin ohi tavaraa, muutenkin kuin varkaiden mukana, jos ei mitään seurantaraporttia edes saa.