Opetettiinko sut lapsena halveksimaan meikkaamista, pukeutumista ja itsensä henmottelua
Sellainen ihminen on arvokkaampi joka tekee kunnon töitä. Meikkaavat naiset hienoissa vaatteissa on turhamaisia keimailijoita.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Meikkaaminen oli paha asia ja vaatteilla hienostelu. Hävetä piti, kun erehdyin tulemaan kotiin ripsiväriä laittaneena, kaveri laittoi minulle.
Sanonta "rumat ne vaatteilla koreilee" tuli minulle tutuksi jo varhain.
Tää on kyllä karsee sanonta. Ehkä sen voi toki myös tulkita niin, että vaatteilla koreilu tekee ihmisestä pinnallisen ja luo huonon arvomaailman.
Kyllä. Nyt kun tarkemmin asiaa miettii niin äitini puki minut lapsena kauniisiin vaatteisiin, mekkoihin ja tälläsi kaikki rimpsut kohdilleen, teki kampaukset jne. Sitten kun tulin teini-ikään, sain kulkea risaisissa housuissa, mitään kasvonaamioita ei saanut tehdä, meikata toki sai mutta täytyi olla valmis kuulemaan turhamaisuudesta ja pilkasta kuinka meikki on huono. Vanhempani muutenkin olivat kovia arvostelemaan toisten ulkonäköä.
Ei, vaan hyvään itsetuntoon ja siihen, että tunnistan mitä itse haluan tehdä. Josta jollain varmaan versoaa meikkaamista ja jollain toisella ei. Ei se että ei meikkaa tai tälläydy tarkoita että sitä on opetettu halveksimaan, vaan että ei itse koe vetoa sellaiseen käytökseen.