Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävisitkö töissä, jos saisit saman elintason ilmankin?

Taloudellisesti riippumaton
11.11.2022 |

Alan vihdoin olla siinä pisteessä, että säilyttäisin nykyisen, mieleiseni elintasoni, vaikken enää maanantaina menisi töihin. Mietin, että mitä tapahtuisi, jos irtisanoutuisin ja alkaisin tekemään päivisin jotain aivan muuta. Harrastamaan tai vaikka muuttaisin etelään talveksi.

Entä sinä? Kävisitkö töissä, vaikkei sillä olisi mitään vaikutusta elintasoosi? Jos, niin miksi?

Kävisitkö töissä, jos saisit saman elintason ilmankin?

Vaihtoehdot

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään kävisi töissä, jos saisin saman kotona olemalla. Toistaiseksi se ei ole mahdollista, mutta jos olisi, niin en kai viettäisi 12 h vuorokaudesta poissa kotoa, vaikka saisin saman olemalla kotona 🤦

Vierailija
2/35 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ainakin jossakin määrin ihan jo elämän mielekkyyden ja sosiaalisuuden takia. Olen myös alalla, joka ei ole minulle pakko vaan nautin työstä ja tahdon kehittää ammattitaitoani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enköhän keksisi päiviini jotain muutakin täytettä, kuin nykyinen työni, jos taloudellisesti en sitä tarvitsisi. Sitäpaitsi mielestäni siinä tapauksessa olisi myös ihan reilua "antaa" se oma työpaikka jollekin joka sitä oikeasti tarvitsisi.

Vierailija
4/35 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään en kävisi töissä vaan jättäisin työni sille joka tarvii sitä.

Olispa mukavaa elää säännöllistä elämää vailla stressiä, laittaa itsensä fyysisesti tip top kuntoon, syödä terveellisesti ja nukkua sopivan pitkään. Voisi käyttää kaiken aikansa siihen että hakee balanssin kaikkeen.

Sitten voisi aloittaa kirjoittamaan kirjaa ja tekemään kaikkea mielekästä, vailla yhtään ajatusta rahasta, tai pärjäämisestä.

Vierailija
5/35 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja ei. En nytkään käy töissä. Rakas harrastus on minulle työtä ja ajanvietettä. En voisi olla ilmankaan tuota harrastusta, koska olisi tylsää. Toisaalta minusta tulee myös jonain päivänä hyvin kuuluisa. Joten sekin vielä.

Sitten saan paljonkin rahaa.

Vierailija
6/35 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen kunnianhimoinen. Ilman työtäni tulisin hulluksi.

Vierailija
7/35 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oen kävisi töissä. Mutta voisin tehdä jotain ajankuluksi, satunnaisia vapaaehtoishommia vaikka nuorten tai vanhusten parissa.

Vierailija
8/35 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta lyhennettyä työaikaa tai sitten jotain vapaaehtoistyötä jos löytyisi mieleistä.

Vierailija
9/35 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti en jatkaisi käymistä palkkatyössä.

Olisin ensin vastannut että kyllä, mutta tekisin töitä vähemmän. Mutta ikävä kyllä työni on sen verran kokonaisvaltainen, ettei vajaa työaika käytännössä toimisi. Ja työn mielekkyys perustuu niin vahvasti hyvään työpaikkaan, etten olisi kiinnostunut jostain muusta alan työpaikasta.

Jos rahaa olisi reippaasti ylimääräistä, ehkä perustaisin jonkun säätiön tai vastaavan jota voisin pyörittää yksin tai siten että palkkaan jonkun kaveriksi. Brother Christmas paitsi siten että rahat oikeasti menevät hyväntekeväisyyteen, ja ilman narsistista itsensä jalustalle nostamista.

Vierailija
10/35 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, tekisin hyväntekeväisyysjuttuja, auttelisin ihmisiä, mitä milloinkin.

-m

Vierailija
11/35 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä alkaisin tekemään kokopäiväsesti eroottisia kuunnelmia naisille. Nyt se on sivutyö jolla tienaan muutaman satasen kuussa.

Vierailija
12/35 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin vain palkatta sitä mitä teen nyt palkkatyön lisäksi palkatta. Leipätyön voisin jättää pois tai jos työnantajalle sopisi, tekisin n. 40-50% työaikaa.

Vierailija
13/35 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan missään päivätyössä, mikä ei ole erityisen kiva. En usko, että sitäkään vaihtoehtoa ihan realistisesti on, että menisin silloin kuin huvittaa lähinnä moikkaamaan tuttuja ihmisiä sinne :D mutta jotain työtä tai työn tapaista tarvitsisin, että ainakin nyt sivutoimisesti aloittaisin jotain tai on mulla kyllä ihan ideoitakin. Mutta ei nämä ideat muodosta mitään yhtenäistä kokonaisuutta näin, että pitäisi valita mitä ensin alkaa tekemään ja kokeilla kaikkea.

Vierailija
14/35 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintaso laskisi, jos lopettaisin työni. Elämisen laatu voisi taas nousta, joten hirveästi kiinnostaisi haistattaa työnantajalle oikein kunnolla. Ehkä sen vielä teen.

Vierailija
15/35 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin vähemmän töitä. Näin se tuntuisi mukavammalta. Ihminen tarvitsee jotain tekemistä jossa on hyvä ja jolla voi osallistua yhteiskunnan rakentamiseen. Itse satun olemaan hyvä työssäni ja saan auttaa siinä monia ihmisiä.

Vierailija
16/35 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä ja työni on minulle kuin mukava harrastus, josta saa vieläpä hyvin rahaakin. Teen tätä työtä siis oikein mielelläni. Kyllästyisin nopeasti, jos olisin vain kotona. N48

Vierailija
17/35 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin vähemmän töitä. Näin se tuntuisi mukavammalta. Ihminen tarvitsee jotain tekemistä jossa on hyvä ja jolla voi osallistua yhteiskunnan rakentamiseen. Itse satun olemaan hyvä työssäni ja saan auttaa siinä monia ihmisiä.

Itse olen miettinyt tuota töiden vähentämistä. Pitäisi pomolta kysyä, miten suhtautuisivat asiaan. Jos tekisi vaikka kolmepäiväistä viikkoa tai pitäisi talvella ja kesällä parin kuukauden palkattoman loman.

Vierailija
18/35 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti, tykkään työstäni ja aion jatkaa eläkkeelläkin.

Vierailija
19/35 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jonkun aikaa työttömänä. Ennemmin olisin töissä :( Tähän "vapauteen" kyllästyy yllättävän pian. Sitä ei osaa välttämättä kuvitella, jos ei ole pidemmälle tauolle joutunut.

Vierailija
20/35 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pidän työstäni, mutta en sitä kyllä tekisi tuossa muodossa, jos sama raha tulisi tilille ilmankin. Toteuttaisin haaveeni maalaamisesta ja kirjallisesta projektista, ulkoilisin valoisan aikaan koirien kanssa ja kävisin enemmän teattereissa, leffoissa ja tapahtumissa. Talvisin hiihtelisin ja ruska-aikaan vaeltelisin luonnossa. Voisin pitää vkon - parin kesäkursseja tai kesäkahvilaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi