Jos hääkutsussa on tilinumero, mennäänkö juhliin tyhjin käsin?
Kommentit (7)
taas kerran tästä asiasta: mielestäni on ahneuden ja tyylittömyyden HUIPPU pistää hääkutsun oheen tilinumeronsa!!!!! En tajua miten jotkut kehtaa. Juu juu, käytännöllistä onjoo, mutta niin kertakaikkisen moukkamaista.
Rahat on jo tilille laitettu (mikä sekin oli sitten epäselvää, että millä nimellä se tili on). Ja nyt on epäselvää, että viedäänkö sitä korttia huomenna vai ei.
Tää "perinne" on niin uusi, että mulle on ainakin kaikki siihen liittyvät käytänteet epäselviä. Että avaako nää ihmiset erillisen häälahjatilin? Molempien nimellä? Saako hääpari normaalin tiliotteen, mistä voi tarkistaa kuka on minkä verran laittanut? Vai kirjoittaako pankki shenkin / kortin, missä on lahjoittajien nimet? Vai miten nää jutut menee?
ap
ja tuo tilinumero taitaa olla jo muotivillitys, mä olen jokaisessa kutsussa nykyään nähnyt sen, oli sitten häät tai synttärit.
Ei siihen korttiin tarvitse kirjoittaa kuinka paljon olette lahjoittaneet, kylla se tiliotteessa nakyy. Minusta on helpompaa laittaa rahaa tilille kuin ostaa lahjaa lahjalistalta..
viedään kortti mukana. En mä ole laittanut mitään mainintaa lahjasta korttiin, näkeehän sen sitten tililtä. Enkä ainakaan summaa kirjoittaisi korttiin, tuntuisi vähän samalta kuin laittaisi ns. perinteiseen häälahjaan hintalapun lahjan päälle.
Mun mielestä lahjojen arvoja ei ole muutenkaan tapana huudella, mutta kortit ovat kaikkien katseltavissa pöydällä, joten musta tyylitöntä, jos niistä voi lukea suoraa paljonko kukakin laittoi. Ja jos säästää kortit, niin musta ne on jotenkin kivempia katsella sellaisenaan vuosienkin kuluttua, kuin jos niissä on kaikissa "hintalaput" kirjoitettuna onnittelujen perään.
Eli kutsussa mainitaan, että häämatka kassaa kartutettaisiin...ok kartutetaan sitä, ja laitetaan rahat tilille. Jokainen häävieras vie siis kuren, jossa rahaa tai laittavat tilille jonkun summan rahaa.
Häistä kulunut jo 3-vuotta ja matkalla eivät ole käyneet..
Raha on kulunut jo aivan muuhun...meni jo häiden jälkeisenä jouluna suuri osa lasten lahjoihin..
Oisvat sitten laittaneet pelkän tilinron ja jättäneet selitykset häämatkasta.
taas kerran tästä asiasta: mielestäni on ahneuden ja tyylittömyyden HUIPPU pistää hääkutsun oheen tilinumeronsa!!!!! En tajua miten jotkut kehtaa. Juu juu, käytännöllistä onjoo, mutta niin kertakaikkisen moukkamaista.