Naapurilla liian kirkkaat jouluvalot?!
Onko muilla samanlaista vaivaa? Itseäni häiritsee, että ne valot ovat oikeasti tehokkaita ja melkein häikäsee asuntooni jos sälekaihtimet auki. Myös todellakin harmittaa, että keskellä energiakriisiä on näin itsekkäitä olemassa.
Kommentit (34)
Niin ja pakko mainita vielä että on kyllä hieman liian aikaista... Marraskuu juuri vasta alkoi...
Tee äitistäs lasu. Sossutantat tulee, ja huostaanottaa ja sijoittaa sinut johonkin toiseen paikkaan.
Jos ne on ledejä ni energiankulutus on ihan mitätöntä.
Valosaaste sitten on asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vähän joulumieltä. Älä ole ilonpilaaja.
Joo hyvä joulumieli koska tuommoisten takia tulee sitten sähkökatkoksia jouluaikaan, koska pakko törsätä sitä sähköä. Kiitos vaan teille. TE TARVITSETTE SITÄ JOULUMIELTÄ. NÖYRISTELKÄÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo hyvä joulumieli koska tuommoisten takia tulee sitten sähkökatkoksia jouluaikaan, koska pakko törsätä sitä sähköä. Kiitos vaan teille. TE TARVITSETTE SITÄ JOULUMIELTÄ. NÖYRISTELKÄÄ.
Sehän on säästöä, kun laitan parit jouluvalot kotiin ja sammutan kaikki kattovalot!!
Vessassakin mulla on pattereilla toimivat jouluvalot. Pihavalot mulla ollu koko syksyn pois. Että mieti sitä.
Pöytätietokone
Jouluvalot
pyykkikone yli 40c ja linkous yli 800rpm
Olkaa hyvä ja luopukaa kaikista yllä olevista joulun ajaksi, että energiakriisi ei tuhoa joulua. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huuda, juntti.
No leivinuuni on rakenteilla. Hyvällä lykyllä saa joulukinkun siellä paistettua. Sit täytyy käydä ostaa lisää pattereilla toimivia jouluvaloja. Jos sähköt lähtee, nii läväytän niillä valot taloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, meilläpäin ei ole katuvaloja ja näin harmailla sadesäillä aurinkokennolla lataavat pihavalotkaan ei meinaa toimia. Ihan hirveää käyttää ledivalokäynnöksiä jo marraskuussa se noin 2-5 h illassa, että näkee liikkua omalla pihallaan. Talokin lämpiää puilla, joten sähköä tuhlataan niin, että joulumieli menee kaikilta suomalaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Pöytätietokone
Jouluvalot
pyykkikone yli 40c ja linkous yli 800rpm
Olkaa hyvä ja luopukaa kaikista yllä olevista joulun ajaksi, että energiakriisi ei tuhoa joulua. Kiitos.
Noista vain pyykkikone kuluttaa "oikeasti" kunnolla sähköä. Pöytätietokoneen, ja kannettavan, virrankulutus on todella pientä ellei sillä tee jotain raskasta monta tuntia päivässä ja silloinkin kulutus riippuu täysin koneen komponenteista. Jouluvalotkaan eivät kauheasti sähkö kuluta eritoten jos ne ovat led-valot.
Laskin äkkiä, et mulla on alakerrassa n. 30-40 led kattovaloa/lamppua. Ne pois ja parit jouluvalot jouluksi pistokkeella seinään, niin mähän säästän sähköä, kun olen vain tunnelma valossa.
Harmittaa kyllä, lisäksi samalla naapurillani uudehko Diesel auto ja mieskin on paljon komeampi kun omani.
En kestä enää. Räjähdän.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa kyllä, lisäksi samalla naapurillani uudehko Diesel auto ja mieskin on paljon komeampi kun omani.
En kestä enää. Räjähdän.
Yrität vitsailla mutta totuushan on, että valoillakaan ei saa häiritä naapureita.
Julkisuudessa on ollut laaja kampanja sähkön säästämisen tarpeesta. Minkälainen idiootti laittaa tässä tilanteessa minkäänlaiset jouluvalot. Onko tarkoitus mainostaa että olen tyhmä ja itsekäs? Eihän ne valot paljon sähköä kuluta mutta kyllä luulisi edes vähän järki jotain sanovan mitä kannattaa tehdä ja mitä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kestä enää. Räjähdän.Yrität vitsailla mutta totuushan on, että valoillakaan ei saa häiritä naapureita.
No teeppä sitten vaikka rikosilmoitus, niin näet saako vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kestä enää. Räjähdän.Yrität vitsailla mutta totuushan on, että valoillakaan ei saa häiritä naapureita.
Näytä paljasta pe***ttä naapurille. Eiköhän hän siitä ymmärrä, että sinua kiukuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No teeppä sitten vaikka rikosilmoitus, niin näet saako vai ei.
Ei saa jos kaupungin rakennusjärjestys sen kieltää. Rikosilmoituksen jälkeen poliisi tulee ehtiessään ilmoittamaan, että valot on poistettava jos toteaa ne häiritseviksi.
Ootas kun mä laitan valot päälle. Vaan koska mä voin.