Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viherpeukalot! Amaryllis-apua!

06.11.2006 |

Mulla oli viime jouluna kaksi komeasti kukkivaa amaryllistä. Ajattelin yrittää niiden kukittamista uudestaan, ja jätin siis purkkeihinsa kasvamaan. Olen kastellut ja lannoitinkin kukkimisen jälkeen, ja viihtyväthän ne hyvin. Niin hyvin, että kummassakin on edelleenkin komeat, vihreät lehdet ja kohta on kulunut vuosi! Eikö lehtien olisi pitänyt lakastua jo aikoja sitten? Sain uudelleen kukittamisen ohjeeksi, että pitää kastella ja lannoittaa niin kauan kuin lehdet kasvavat, sitten laittaa viileään paikkaan " talvea pitämään" ja sitten uudestaan purkkiin. Mutta nämä siis vain kasvavat hienon vihreänä ja elinvoimaisena kuin jotkut huonekasvit. Toinen oli ulkonakin kesällä, mutta nyt tietenkin sisällä yhtä vihreänä kuin ennenkin.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viimeistään loppukesästä olisi sipuli pitänyt siirtää lepoon, leikata vihreät varret pois tai jäättää nahistumaan, lopettaa kastelu ja hylätä koko ruukku viileään tilaan esim kellariin pariksi kuukaudeksi. Sitten lokakuussa nostaa ikkunalle ja aloittaa udelleen kastelu.

Luulen että nyt olet jouluun myöhässä, mutta jos siirrät nyt lepoon, voit saada kukkimaan kevättalvella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi