Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yleinen vai eläkeläisen asumistuki?

Vierailija
11.11.2022 |

Jos on pariskunta joista toinen on eläkkeellä ja toinen ei niin kumpaa asumistukea haetaan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän lain mukaista asumistukea ei myönnetä:

...

2) kahden henkilön avio- tai avopuolisoista muodostuvalle ruokakunnalle, johon kuuluvalla on oikeus eläkkeensaajan asumistuesta annetun lain (571/2007) 8 §:n perusteella eläkkeensaajan asumistukeen;

3) ruokakunnalle, jonka ainoalla tai kaikilla jäsenillä on oikeus 2 kohdassa tarkoitettuun eläkkeensaajan asumistukeen.

Vierailija
2/9 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis kumpaa haetaan? Tuo lakiteksti ei ihan avautunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeensaajan - ilmeisesti tuo eläkeläinen sitä hakee eli on se pariskunnan "tulot romahduttava"?

Vierailija
4/9 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatte asumisenne itse niinkuin aikuisen ihmisen kuuluu. Jos rahat eivät riitä, muutatte pienempään tai vaatimattomampaan asuntoon tai toiselle paikkakunnalle.

Vierailija
5/9 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksatte asumisenne itse niinkuin aikuisen ihmisen kuuluu. Jos rahat eivät riitä, muutatte pienempään tai vaatimattomampaan asuntoon tai toiselle paikkakunnalle.

Idiootti.

Vierailija
6/9 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saimme yleistä asumistukea kun mieheni oli vielä työttömänä ja itse työkyvyttömyyseläkkeellä.

Vierailija
7/9 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin, että hae yleistä asumistukea jos perheessä on sellaisia, (lapset, puoliso) joka ei voi saada eläkkeensaajan asumistukea.

Vierailija
8/9 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienimmät eläkkeet on Suomessa niin matalalla tasolla, etteivät riitä elämiseen. Suomi on saanut tästä moitteita Euroopan neuvostolta ja joutui seurantaankin, mutta on yrittänyt selitellä matalia eläkkeitä tällä asumistukisysteemillä jne. Eläkeläisille kyllä kelpaisi että takuueläkkeen tasoa nostettaisiin asumistuen määrällä; silloin erillisen asumistukijärjestelmän voisi lakkauttaa, eikä näistä asioista tarvisi enää kenenkään purnata.

Vierailija
9/9 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ja kysy Kelalta? Saat oikean vastauksen heti.

Tai hae molempia ja katso millaisen päätöksen tekevät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi