Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita ylipainoisia/lihavia yli 35v raskaana olevia/synnyttäneitä?

Vierailija
10.11.2022 |

Löytyiskö täältä muita lihavia odottajia tai jo synnyttäneitä, jotka alkavat lähestyä neljääkymppiä? Itsellä laskettu aika ens vuoden puolella ja olisi kiva saada vertaistukea ja kokemuksia:) miten teillä on raskaus/synnytys sujunut?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän nuorempi, 33 vuotias sairalloisen ylipainoinen ja synnytin muutama viikko sitten. Raskaus sujui oikein hyvin, painoa putosi ja sikiö kasvoi mallikkaasti. Kahdesti kävin testeissä raskausdiabeteksen takia, mutta molemmat kerrat sokerit oikein hyvällä mallilla. Ainoa vaiva mistä kärsin oli jalkojen turvotus. Synnytys ei ottanut alkaakseen ja lopulta jouduttiin käynnistämään. Synnytys oli rankempi kuin olin kuvitellut ja lääkkeillä luodut supistukset todella kivuliaita. Synnytys kesti 18 tuntia, ja sain toisen asteen repeämiä. Nyt alkaa olemaan jo kivutonta, mutta ensimmäinen viikko oli kauhea. Itselläni todella isot rinnat on tehneet imetyksen vaikeaksi ja maitoakaan ei juuri ole, vaikka kaikenlaista on kokeiltu.

Tsemppiä sulle raskauteen ja synnytykseen!

Vierailija
2/6 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Itse olen huomattavan ylipainoinen (174/135) ja sain esikoiseni viime joulukussa 43v iässä. Synnytys käynnistettiin vk38 ja se sujui kivuitta ja ongelmitta. Pelkäsin kuollakseni ja jännitin hirveästi koko ajan, mutta lopulta lääkäri sai minut vakuuttuneeksi siitä että riskit synnyttämisessä on todella pieniä täällä Suomessa.

Brittiläisten tilastojen mukaan riski kuolla liikenneonnettomuudessa

vuoden aikana on samaa luokkaa

kuin riski

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin kuolla synnytyksessä.

Vierailija
4/6 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen BMI:n mukaan ylipainoinen, mutta olen tosi pitkä niin paino ei voi ollakaan kauhean alhainen. Näytän suht normaalikokoiselta, vaikka painoa on yli 100kg. Enkä ole vasta kuin 32. Raskaus on sujunut tosi hyvin alkuraskauden väsymystä ja pahoinvointia lukuunottamatta. Rv27 eikä paino ole noussut oikeastaan yhtään. Laihduin 2kg yhdessä vaiheessa ja ne tuli takaisin ja nyt olen siinä samassa painossa missä olin kun tulin raskaaksi. Ensi viikolla on toinen sokerirasitus, ekassa ei ollut mitään enkä usko, että mulla radia tulee. Mitään ylensyöntihaluja ei ole ollut ja olen syönyt ihan normaalia kotiruokaa koko ajan. Vähän olen ihmetellyt sitä ettei ole tullut mitään ruokahimoja. Oikein hyvä vointi on nyt.

Vierailija
5/6 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi kuvaamasi kaltaista äitiä, joista toisen vauva kuoli ja toinen loukkaantui, koska vauvoja ei saatu lihavuuden takia riittävän nopeasti ulos. Molempien miehet lihavuusfetisistejä. En voi kuvitella miten tuollaisen syyllisyyden kestää.

Vierailija
6/6 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Mukava kuulla, että teillä raskaus/synnytys sujunut hyvin :) itselle iskenyt kauhea synnytys- ja kuolemanpelko, joten todella ihana kuulla positiivisia kokemuksia. Minulla 30. rv menossa ja todettu keskiraskaudessa radi, joka pysynyt aisoissa ruokavaliolla. Esikoisen syntymästä yli 10v aikaa, joten pelottaa todella paljon, kun ikää jo 37v ja ylipainoa reilusti. Lähtöpaino alkuraskaudessa 114 (pituus168), nyt laskenut 109:ään, kun pitänyt katsoa, mitä syö. Vointi ollut koko raskauden ajan fyysisesti ihan hyvä.

Ap