Opintolainan korko nousi ja ilmoitus siitä oli tosi tyly
"Lainasi korko nousee". BÄM! Täräytettiin vain päin näköä ilmoitus. Monet on muutenkin jo valmiiksi ahtaalla taloudellisesti. Oliko oikeasti liikaa pankille edes yrittää muotoilla asiaa jotenkin positiivisesti?
Kommentit (9)
Alkusyksystä vielä puuhattiin korkokattoa opintolainoihin, mutta siitä ei ole nyt kuulunut mitään. Aletaan olla tilanteessa, jossa opintolainasta ei oikein enää voi puhua "ilmaisena rahana" tai riskittömänä lainana.
https://syl.fi/korkojen-nousu-uhkaa-opintovelkaisia-tarvitaan-korkokatt…
Vierailija kirjoitti:
Oliko siinä edes Trigger -varoitusta...?
Ei minkäänlaista huomiointia asiakkaan sensitiivisyyttä kohtaan. Esim. "haluatko varmasti lukea tämän viestin ennen aamukahvia" olisi ollut tosi kiva.
Mun opintolainan korko nousi jo toisen kerran lyhyen ajan sisällä. Nyt se on jo yli kaksinkertainen aiempaan verrattuna. Onneksi ei ole enää paljoa lainaa. Ikävä sitä on ollut maksaa työttömyyspäivärahasta yms.
Vierailija kirjoitti:
Mun opintolainan korko nousi jo toisen kerran lyhyen ajan sisällä. Nyt se on jo yli kaksinkertainen aiempaan verrattuna. Onneksi ei ole enää paljoa lainaa. Ikävä sitä on ollut maksaa työttömyyspäivärahasta yms.
Sama homma. Ei olisi pitänyt ottaa koko lainaa ollenkaan. Se oli nuoruuden hölmöyttä.
Nyyhkis, aloitin opinnot tänä vuonna ja valitsin prime-koron ja nyt se on noussu kohonki 1,25% 😭 mut onneks en valinnu euriborii, joka o noussu vielä enemmän :((
Vierailija kirjoitti:
Nyyhkis, aloitin opinnot tänä vuonna ja valitsin prime-koron ja nyt se on noussu kohonki 1,25% 😭 mut onneks en valinnu euriborii, joka o noussu vielä enemmän :((
Ilmeisesti opintolainaa nostetaan nyt ennätyspaljon. Itse en uskaltaisi.
Ei se vielä taida yli kymmentä prosenttia olla, mitä se oli aikoinaan 90-luvulla, kun itse maksoin opintolainaa pois. Maksoin sitä minimiäitiyspäivärahoilla ja kotihoidontuella.
Oliko siinä edes Trigger -varoitusta...?