Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska töihin menossa??

06.11.2006 |

Koska muut äidit ovat menossa/menneet töihin?

Minulla esikoinen syntyi kesäkuun lopussa -06 ja huhtikuussa pitäisi palata töihin. Vakityöpaikka ja äitiysloma loppuu silloin. Hoitopaikkaa pitäisi varmaan alkaa katsastelemaan alkuvuodesta. Onneksi minulla on päivätyö 7-15.30. Mites muilla onko kohtalotovereita jotka menevät takaisin töihin heti äitiysloman loputtua??

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla näköjään samanikäinen laps suurinpiirtein kuin sinulla.Myös töihin paluu olisi maalis-huhtikuussa 07,jolloin äippäloma loppuu.Olen myös " virallinen" .

Ajattelin kyllä jäädä vielä kotiin hoitovapaalle alustavasti ainakin jouluun-07 asti, ehkä pitempäänkin. Tulot kyllä laskee hoitovapaalla huomattavasti,mutta ajattelimma miehen kans että lapsi on vain kerran pieni..ja töitä vielä ehdin tehdä.Viihdyn myös kotona.Jos taloudellinen tilanne vaatisi töihin menoa,tietenkin menisin.

Jos toinen laps tulisi vuoden-parin sisään,jäisin suoraan toiselle äippälomalle.

Työniloa sinulle sekä kotiin että töihin(sitten kun sen aika koittaa)!

Vierailija
2/10 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen siis töihin " ajoissa" , lasen isä käyttää 4vk vanhempainavapaata ja saa extraa isyysvapaata (2vka olisi riittänyt vanhempainavapaata säännösten mukaan). Pidän sitten kesällä kertyneet lomat, noin 10-11vkoa putkeen. Väliajan hoitavat isovanhemmat. " Vieraalle" hoitoon kun tytsy on n. 1v 4kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika synty kanssa kesäkuun lopussa, ja äippäri loppuu maaliskuunlopussa. Meen silloin töihin, koska otettii iso asuntolaina ja sitä pitäis maksaa takaisinkin joskus. Hoitopaikkaa ainakin täällä haettava 4kk ennen kun hoitoon pitäis mennä. Eli meidän viimeistään joulukuun alussa. Mulla ei ole vakkari duunia, mutta kun olen sairaanhoitaja/terveydenhoitaja niin töitä varmasti riittää.

Vierailija
4/10 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans palaan heti töihin äippäloman loputtua. Itseasiassa ensi viikolla. Hyvillä mielin... tosin aika rennosti menee loppuvuosi. Poltan kesälomapäiviä ja teen osittaista viikkoa. Laskin, että mulla on 13 työpäivää vuoden loppuun mennessä, joten pehmeä lasku :-)

Poika menee alkuun mummille ja sitten vuoden alusta tarhaan.

Vierailija
5/10 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi toukokuun lopulla ja maaliskuun alkupuolella pitäisi palata töihin. Olisi sitä toisaalta hienoa jäädä kotiinkin, mutta asuntolainaa kun pitää maksaa ja elääkin, niin eipä taida muuta vaihtoehtoa olla. Aloittelen kyllä alkuun 6 h/pv, jonka vuoksi pojallekin haettiin puolipäivähoitoa ensin alkuun. Isovanhemmat ovat luvanneet auttaa, joten puolipäivähoidolla selvitään siksi. Toisaalta on kiva palata töihinkin, ainakin kotona on kaivannut juttuseuraa ja aikuisia, joten tuo työhönpaluu taitaa olla myöskin pientä terapiaa äidille.

Vierailija
6/10 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nuorimmainen syntyi elokuussa -06. Meillä myös isosti asuntolainaa ja vastike nousi juuri parilla sadalla remontin vuoksi. Aion kuitenkin kitkutella kotihoidontuella, miehelläkin vain keskivertopalkka. Ajattelin, että pankin kanssa voi aina neuvotella vaikka lyhennysvapaan vuoden, jos tiukille menee. Aikaisintaan haluaisin mennä töihin, kun kuopus täyttää kaksi vuotta. Itse olen " virallinen" , päiväkodissa alle kolmevuotiailla opena. Tuntuisi ihan hassulta mennä toisten lapsia hoitamaan ja laittaa omat hoitoon vieraalle. Minullahan vain työkokemusta kertyy näin kotona!

Vierailija
7/10 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla äippäloma loppumassa joulukuun alussa, mutta meinaan vielä jäädä kotiin. Mä jotenkin viihdyn hyvin kotosalla enkä raaski pientä laittaa hoitoon vielä. Meilläkin on asuntolainat eikä miehen tulot päätä huimaa, mutta kyllä sitä pärjäilee pienemmälläkin, kun vaan asennoituu siihen. Ainakin kaverit on pärjäilleet. Mulla on etuna tietysti sairaanhoitajan ammatti, joten voin tehdä silloin tällöin viikonloppuisin hommia, kun isä on lapsen kanssa kotona. Siitä saa lisätienestiä, jos ja kun sitä kaivataan.

Vierailija
8/10 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans loppuu äitiysloma huhtikuun loppupuolella mutta pidän 2kk kesälomia siihen perään eli heti juhannuksen jälkeen pitäisi mennä töihin! On kyllä justiin paras lomakausi alkamassa siihen aikaa ja ollaan mietitty miehen kanssa et jos olisin vielä heinäkuun kotona, JOS on varaa. Se kotihoidon tukihan on ihan onneton!! En ymmärrä miten jollain on varaa olla kolme vuotta kotona sen turvin!? Täytys miehen tienata aikas paljon että pystys kotona oleen. Ei meilla ainakaan. Pitäs olla monta lasta niin auttas lapsilisät asiaa jonkin verran!

Vierailija
9/10 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajateltiin että anottas lyhennysvapaata asuntolainasta mutta meillä on koron osuus lyhennyksestä vielä paljon isompi kuin varsinaisen lainan niin ei oo vastaavaa hyötyä. Jospa se lottovoitto tulis ennen ens kesää!

Vierailija
10/10 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...loppuu äitiysloma joulukuussa. Töihin en ole vielä edes ajatellut meneväni. En ole ajatellutkaan, ettei pärjättäisi. Kyllä me ollaan laskettu, että pärjätään myös kotihoidontuella, jos tarve vaatii vaikkakin tässä vaiheessa ilmoittaudunkin työttömäksi ja saan ansiosidonnaista, ainakin jonkun aikaa. Meillä rakennettu talo 2003 ja isot lainat on maksettavana. Lyhennyksistä kyllä miehen tilipussi pienenee järkyttävästi. Silti pärjätään, kun priorisoidaan. Eikä kyllä tarvitse kerjäläisenä elellä. Mieheni on kyllä esimiestehtävissä, mutta enemmänkin voisi tienata. Ei ne tulot ikinä päätä huimaa. Joku sanoi, että pitäis olla monta lasta, että olis lapsilisät auttamassa. Kyllähän se taitaa olla niin, että kulutkin tuolloin olisivat huikeat, jos vertaa yksilapsiseen perheeseen. Minä taas kuulun niihin, jotka kovasti ihmettelevät niiden menoja, jotka väittävät, etteivät pärjää!

terveisin

mine + poju 8 kk