Millaisia herkkuja sinulle mummolassa tarjoiltiin? Kerro vuosiluku.
Aloitan:
- Ville Vallaton jäätelöpuikkoja (itse pidin toffeen ja banaanin makuisista eniten)
- itse tehtyjä tuulamon paloja
- ihania mummon tekemiä voisilmäpullia
- pirtelöä
Lisäksi sain iltaisin kuumaa kaakaota ja tummia juustoleipiä. Näitäkin pidin herkkuina.
Tämä 90-luvun loppupuolella.
Kommentit (40)
Itse tekemää ruisleipää.
Omasta maasta kurkut ja tomaatit.
Käytiin verkoilla ja syötiin paljon kalaa.
Mustikkamaito 🥰
Vuos..? Jotain 80 loppua..
Jaffaa.
Liköörikarkkeja. Kettukarkkeja. Valkoisia pastilleja, sellaisia jauhomaisia.
Murokeksejä.
90-luvun alku. Mummu oli tuolloin 80.
Kukkakaaligratiini ja kefiiriä. 1970-luvulla.
Kellogg's frosties sokerikuorrutteiset tiikerimurot!! Näitä sain syödä mummolassa salaa. Kotona ei sokerimuroja osteltu. Tämä joskus 80-luvun lopulla.
itsetehtyä leipää, piirakkaa ja korvapuusteja tai muita pullia, dominokeksejä, jaffaa
90-luvulla
Savulahnaa, ukki teki ja ai että se oli hyvää. Vesirinkeleitä, keltaista jaffaa ja hamnatädin kakkusia.
Kettukarkkeja vai mitä pihlajaa onkaan ja Marianneja.
80-luvun loppu ja 90-luvun alku.
Mummo vanhainkodissa silloin.
70-luvun loppu ja kasarin alku.
Jaffaa, kettukarkkeja ja kultakaloja. Mummilla oli aina ostettuna kun tiesi että oltiin menossa.
Toisen mummin luono: Marie keksejä, mummin itse leipomaa pullaa, mummin itsetekemiä lihapiirakoira
Toisen mummin luona: Pannukakkua hillolla, uunijuustoa, mokkapaloja.
90-luku
Tupla-suklaapatukoita, Marianne-keksejä, sitruunavohveleita, vesirinkeleitä, kettukarkkeja, valmismuffinseja, voileipäkeksejä hunajalla, viineriä, liköörikonvehteja (jep lapsena), mummon mustaviinimarjamehua.
90-luvun alkupuolella tämä.
Oli vuosi 1954 ja pääsin ekaa kertaa mummolaan pitkien matkojen vuoksi.
Mummo kysyi minulta ja veljeltä, että, ottaako lapset kaakkua? No toki halusimme, mutta saimmekin ruisleipää.
Hiljaa ihimettelimme, mutta mummon oma paistama leipä ja omien lehmien maidosta kirnuttu voi maistui paremmalat kuin mikään muu.
Olin 5 v ja veli 7 v.
Mustikkapöperö, helmivelli, pizzapannari ja lauantaisin 2 riviä suklaata
Vierailija kirjoitti:
80 luvun loppu
Raakamaidosta tehty venyvä viili, päällä se samettinen kermakerros. Päälle savuntuoksuista talkkunaa ja pari ripausta sokeria. 50-luku.
Mummon paistamia räiskäleitä, hilloja ja vaniljajäätelöä.
Rovaniemi -88
Vierailija kirjoitti:
Hei, mitä on helmivelli?
Tuoreet viinerit leipomosta, keksit, pullat, mehu. Kaverin äiti teki kinuski- tai mokkapaloja.