Jos olen narsisti, niin miten voin itse erottaa terveet sosiaaliset tarpeet hovista?
Rakastava kumppani, ihanat ystävät, tarve tulla nähdyksi, rakastetuksi, tarve kuulua johonkin ja tarve kokea olevansa merkityksellinen.
Niin jos nämä kaikki otta narsistilta pois ja hänet hylätään yksin, hän romahtaa.
Mutta kyllähän normaali terve ihminen romahtaa jos kukaan ei arvosta, ei huomioi, ei rakasta?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Terve ihminen suvaitsee, että muut ovateri mieltä. Läheisillä on lupa olla oma tahto, omat toiveet ja omat tunteet. Siinä vaiheessa, kun itse tietää kaikki asiat paremmin kuin muut tietävät, pitäisi hälytyskellojen soida.
Voiko tuota enää paremmin sanoa. Romahdusta lähellä oleva narsisti tulee koko ajan kapeakatseisemmaksi vaikka ulospäin näyttelee avarakatseista. Hän fantasioi sellaisesta mitä ei ole eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei narsisti ymmärrä mitä rakkaus on . Hänelle ihmissuhteet on hyötysuhteita , kuten pölynimuri. Niin kauan kun imuri on kaapissa hiljaa ja tarvittaessa toimii narsisti on tyytyväinen , sama ihmissuhteissa. Kaikki on vain ja ainoastaan käyttövälineitä HÄNTÄ varten , ei muuta. Kun imuri menee rikki se heitetään roskiin , kun ihmissuhde ei ole enää narsistille hyödyllinen , ihminen joutaa mennä. Narsisti nostaa omaa statustaan toisen meriiteillä , "hienoilla" sukulaisilla,. toisen titteleillä. Kun nämä otetaan pois jää narsisti ja hänen tyhjä kuorensa.
Jep. Nimeä, statusta, rahaa. Name dropping on huimaavaa. Kaikesta pitää hyötyä, edes vähän. Rakkautta ei todellisuudessa ole narsistille olemassakaan. Eräs malliesimerkki kertoi aina, kuinka avioliittokin pitäisi solmia vain viisivuotiseksi: silloin voisi taas miettiä hyötyykö ja tyysyttyykö toisesta tarpeeksi. Nämä ovat uskomattomia ihmisvarjoja. Saatanan sikiöitä.
Tiedän tarkalleen tällaisen tyypin. Kylmäävä tapaus, joskin osaa esittää kovasti mukavaa ja supliikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistin erottaa normaalista ihnisestä siitä että hän on rikkonut elämässään lukuisia eri ihmissuhteita (puolisot, vanhemmat, sisarukset, ystävät, työkaverit) toistuvasti ja pitkältä ajalta.
Narsisti vetäytyy tekemään yksin työtä mistä yrittää saada toimeentuloaan koska hänen sosiaalisiin tarpeisiin kuuluu ylikorostunut ihailun tarve muilta ihmisiltä. Siksi narsisti rakentaa itsellen tuntemattomista ihmisistä esimerkiksi somessa itselleen hovin jolta pyrkii saamaan ihailua. Romahdus tulee kun hovinkin ihailu vähenee ja lopulta lakkaa kokonaan.
Olen tällä perusteella narsisti.
Olen aikanaan alkoholismin (ja siihen liittyvien mt-ongelmien) vuoksi ja sittemmin alkoholin lopettamisen myötä katkaissut paljon ihmissuhteita mm toiseen vanhempaan. Vain muutamia yli 10v aktiivisia ihmissuhteita elämässä jäljellä, mm puoliso. Teen työtä yksityisyrittäjänä ja markkinoin yritystäni somessa. En kyllä ihailua tarvi mutta tarvin asiakkaita. Kyllä koen että elämäni vaikeutuu huomattavasti jos menetän kaikki asiakkaani.
Saatat ollakin koska aloitit uhriutumisen ja martyrismin. Moni alkoholisti, niin aktiivinen kuin toipuva on narsisti. Narsisti on aina uhri tai sankari, mikä sitten sopiikin hänen tavoitteisiinsa sillä hetkellä.
En ole kumpikaan näistä. Toteamuksen oli tyyni ja neutraali. Hyökkäät nyt suotta henkilöön. Reflektoi sitä.
Niin minä vain totesin tekstisi perusteella. Sinä voit kokea sen miten haluat. Jos sinusta tuntuu kommenttini hyökkäykseltä niin siinä on pysähtymisen paikka silloin. Se tunne yrittää kertoa sinulle jotain. Minä olen täysin vieras ihminen sinulle enkä ole millään tavalla investoitunut tähän, mutta sinä olet itseesi.
Eräs tuttu name droppaa varmaan puolet siitä mitä sanoo. Piipittävä hiiri ilman hienoa puolisoaan rinnalla. Ensin ihaili minuakin niin, että poskia punotti, sittemmin kohteli yllättäen hirveän tylysti. Kuvailee ihmisiä sitä kautta mitä he ajattelevat hänestä. Itkee tosi usein, jotta saa keskustelun siirrettyä itseensä. Kertoo olevansa erityisherkkä. Suurin osa tutuista tuntuu välttelevän häntä.
Aivan uskomaton ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistin erottaa normaalista ihnisestä siitä että hän on rikkonut elämässään lukuisia eri ihmissuhteita (puolisot, vanhemmat, sisarukset, ystävät, työkaverit) toistuvasti ja pitkältä ajalta.
Narsisti vetäytyy tekemään yksin työtä mistä yrittää saada toimeentuloaan koska hänen sosiaalisiin tarpeisiin kuuluu ylikorostunut ihailun tarve muilta ihmisiltä. Siksi narsisti rakentaa itsellen tuntemattomista ihmisistä esimerkiksi somessa itselleen hovin jolta pyrkii saamaan ihailua. Romahdus tulee kun hovinkin ihailu vähenee ja lopulta lakkaa kokonaan.
Ihan on taas tämäkin suoltaminen laadittu mielessä joku jota kirjoittaja kadehtii. Maailmassa on vaikka kuinka monta lahjakasta ihmistä jota hivutetaan alkaen Mozartista aina Goetheen. Ei se miten yhteiskunta kohtelee korreloi narsistisuuteen juuri ollenkaan hivutetussa vaan se voi kertoa sairaasta yhteiskunnasta.
Jos Jeesus eläisi nykyään olisi 10 diagnoosia niskassa. Kaikki olivat kimpussaan. Ja Hän oli tervein ja vähiten se narsisti todella.
Suuruuskuvitelmat kuuluu asiaan mutta totuus, nöyryys ja peiliin katsominen ei. Kuka olisi kateellinen narsistille?
Kyllä se oli juuri se eristetty ja hylätty Jeesus joka kehoitti katsomaan siihen peiliin. Ja miten kävi? Hän opetti sinullekin nöyryyttä ja jos olisi siellä koulussasi ollut olisi opettanut psykiatrian ihmisille juuri sitä. Te mestaroitte ihmismieliä aina kulloisenkin ihmisnäkemyksenne mukaan ja manipuloitte ns sosiaalisuudellanne toisia. Aitouttahan tuossa ei ole, ei rakkautta, vaan oma ura ja saatte palkkaa toisten manipuloimisestanne siellä osastoilla. Te vahingoitatte ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei narsisti ymmärrä mitä rakkaus on . Hänelle ihmissuhteet on hyötysuhteita , kuten pölynimuri. Niin kauan kun imuri on kaapissa hiljaa ja tarvittaessa toimii narsisti on tyytyväinen , sama ihmissuhteissa. Kaikki on vain ja ainoastaan käyttövälineitä HÄNTÄ varten , ei muuta. Kun imuri menee rikki se heitetään roskiin , kun ihmissuhde ei ole enää narsistille hyödyllinen , ihminen joutaa mennä. Narsisti nostaa omaa statustaan toisen meriiteillä , "hienoilla" sukulaisilla,. toisen titteleillä. Kun nämä otetaan pois jää narsisti ja hänen tyhjä kuorensa.
Tällaiset Sairaanhoitaja tittelit komeilevat juuri narsisti tilastojen kärjissä- miksikähän???
TÄMÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tällä perusteella narsisti.
Olen aikanaan alkoholismin (ja siihen liittyvien mt-ongelmien) vuoksi ja sittemmin alkoholin lopettamisen myötä katkaissut paljon ihmissuhteita mm toiseen vanhempaan. Vain muutamia yli 10v aktiivisia ihmissuhteita elämässä jäljellä, mm puoliso. Teen työtä yksityisyrittäjänä ja markkinoin yritystäni somessa. En kyllä ihailua tarvi mutta tarvin asiakkaita. Kyllä koen että elämäni vaikeutuu huomattavasti jos menetän kaikki asiakkaani.
Saatat ollakin koska aloitit uhriutumisen ja martyrismin. Moni alkoholisti, niin aktiivinen kuin toipuva on narsisti. Narsisti on aina uhri tai sankari, mikä sitten sopiikin hänen tavoitteisiinsa sillä hetkellä.
En ole kumpikaan näistä. Toteamuksen oli tyyni ja neutraali. Hyökkäät nyt suotta henkilöön. Reflektoi sitä.
Niin minä vain totesin tekstisi perusteella. Sinä voit kokea sen miten haluat. Jos sinusta tuntuu kommenttini hyökkäykseltä niin siinä on pysähtymisen paikka silloin. Se tunne yrittää kertoa sinulle jotain. Minä olen täysin vieras ihminen sinulle enkä ole millään tavalla investoitunut tähän, mutta sinä olet itseesi.
Osa identiteettiäni on nimenomaan anti-narsisti ja koen hyökkäystä sitä kohtaan. Koen myös, että puhuit sairaudestani epäkunnioittavaan ja karkeaan sävyyn. Toteamukseni omasta muka narsismista oli kritiikki sinun huonosti perusteltua analyysiä kohtaan, että joku ei-narsisti voi täyttää nuo sinun kriteerit.
Ja joo olet oikeassa siinä, että minun tulee ottaa rennommin tuo, että otan liian herkästi mitä ja miten kirjoitat. Mutta koen myös, että tulkitset viestini ikävällä tavalla.
Kun lähtee ammatikseen ja saadakseen rahaa manipuloimaan toisten elämillä ja mielillä niin voiko toisia enää enempää esineellistää? Se työpaikka on se Hovi, josta haetaan ihailu ja hyöty, toisten ihmisten mieliä operoimalla. Vain narsisti voi ajatella ammatikseen ja niinpä he komeilevatkin tutkimustulosten kärjissä, nämä juuri.
Tykkään olla hetkittäin pitkin päivää itsekseni ja hiljentyä. En silloin yksinkertaisesti koe tarpeelliseksi viihdyttää edes toista introverttiä enkä mahdollista narsistia varsinkaan vaikka sellaisia työssä joutuukin kestämään ja käsittelemään. Myöskään naristin tunnepeli ei tehoa, kun haluan olla yksin siihen ei narsistin krokotiilin kyyneleet auta. Narsisti on lähes aina kuin koulukiusaaja joka ei tosi paikan tullen uskalla lyödä ketään mutta haluaa silti uhota kaikille.
Miksi narsisteista ja heidän teoistaan muille ihmisille ei saisi puhua? Sehän on hyväksi normaaleille ihmisille että osaavat varoa narsistia ja pysyä sellaisista kaukana. Narsismin aiheuttamista vaurioista lapsille pitäisi myös puhua enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kun lähtee ammatikseen ja saadakseen rahaa manipuloimaan toisten elämillä ja mielillä niin voiko toisia enää enempää esineellistää? Se työpaikka on se Hovi, josta haetaan ihailu ja hyöty, toisten ihmisten mieliä operoimalla. Vain narsisti voi ajatella ammatikseen ja niinpä he komeilevatkin tutkimustulosten kärjissä, nämä juuri.
Tarkoitatko netissä toimivia harrastelijapuoskareita tässä?
Tietystihän se on lapsesta saakka sen vika jota ollaan ahdisteltu jo naapurin ukon toimesta ja jatkettu harrstuksissa ja tönantajien taholta. Aina se käsi persiissä. Ja sitten kun vähän riitauttaa ja lähtee pois mokomista saa narsistin leiman, koska on " riidoissa kaikkien kanssa". Just.Ei ole edes harvinainen kehityskulku. Mutta kun ne sh akathan eivät ikinä saa niin suurta luottamusta kenessäkään että heille kerrottaisiin miksi todellisuudessa oli lähdettävä tuosta pois. Lopultahan ei kukaan jota ollaan ahdisteltu halua edes nähdä vastakkaista sukupuolta > sh antaa vielä pahemman diagnoosin. Tämä on niin nähty.
Vierailija kirjoitti:
Miksi narsisteista ja heidän teoistaan muille ihmisille ei saisi puhua? Sehän on hyväksi normaaleille ihmisille että osaavat varoa narsistia ja pysyä sellaisista kaukana. Narsismin aiheuttamista vaurioista lapsille pitäisi myös puhua enemmän.
No siksi ettet sinä ole asiantuntija kenenkään elämässä etkä voi tuomita tekojaan tuosta vaan. Sinä vahingoitat vaan toisia luulemalla mikä heillä on, kun et oikeasti tiedä yhtään mitään sen toisen kokemuksista. Sinähän et edes kysy koska olet laiska vaan leimaat suoraan ja käsket muitakin niin tekemään ja eristät puolet suomalaisista omiin nurkkiin. Sinä olet se hovillinen narsisti juuri, joka pyörittää niitä hovilaisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko netissä toimivia harrastelijapuoskareita tässä?
Kaikkia jotka luulevat voivansa mestaroida kenenkään mielillä. Ja leikkii Jumalaa siinä ihan itse. Oikea Jumalausko ei anna lupaa siihen koskaan, ne diagnoosinne ovat vaan aggressiivisia kuormia toisille joita laitatte kantamaan, te ette auta niillä ne ovat hovinne manipulaatiorepertuaaria vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siksi ettet sinä ole asiantuntija kenenkään elämässä etkä voi tuomita tekojaan tuosta vaan. Sinä vahingoitat vaan toisia luulemalla mikä heillä on, kun et oikeasti tiedä yhtään mitään sen toisen kokemuksista. Sinähän et edes kysy koska olet laiska vaan leimaat suoraan ja käsket muitakin niin tekemään ja eristät puolet suomalaisista omiin nurkkiin. Sinä olet se hovillinen narsisti juuri, joka pyörittää niitä hovilaisiaan.
Eikö tiedemyönteisyys ole pelkästään hyvä asia? Narsistien tekojen vaikutuksista muihin ihmisiin on lukuisia ja lukuisia tieteellisiä tutkimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuvasi minua täydellisesti.
PAITSI en pysty olemaan facessa ja instassa.
Minulla ei ole myöskään hyviä yståviä.
Vietän paljon aikaa ayksin lukien ja netfliksiä katsoen.
Olen naimisissa.
Olenko narsisti?
Mies kutsuu lihavaksi..olen 170cm /66, 5 kg /53v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen naimisissa.
Olenko narsisti?
En käy juhlimassa, joten en saa ihailua , vaikka olen kaunis:(
N53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen naimisissa.
Olenko narsisti?
Isän itsem.urha ja äidin välinpitämättömyys aiheuttivat sen, että välit poikki koko sukuun.
Saan paniikkikohtauksia joiden aikana kerron mi8tä oikeasti ajattelen.
En saa anteeksi kohtauksiani.
En usko9 jeesukseen enkä rinnakkaistodellisuuksiin.
Syön lihaa.
N53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen naimisissa.
Olenko narsisti?
En käy juhlimassa, joten en saa ihailua , vaikka olen kaunis:(
N53
Liava ei ole kaunis..olet harhainen
Tällaiset Sairaanhoitaja tittelit komeilevat juuri narsisti tilastojen kärjissä- miksikähän???