###LOKAMAATUSKAT VKO 45###
Heips taas vaan kaikille! En ainaskaa löytäny pinoa mistään, joten aloitin uuden. Palalilen kohta astialle! :)
Kommentit (25)
Meidän kuulumisia: hei hulinaa ja hui helinää! Täällä on ollut pari päivää mammalla nyt sellaset fiilikset, että hanskat lähtee naulaan just! Viimeset pari viikkoa on ollut sellaista hulinaa ja riiviöintiä, että oksat pois. Oikeesti toivoisin, että roikkuisivat molemmat lahkeissa niin tietäis ainakin missä molemmat on...
Ti käytiin vihdoin 1v. kuvauksissa ja kyllä olikin hankalaa saada yhteiskuvaa. Mutta toivottavasti edes 1 onnistuu. Erikseen saatiin kyllä hyviä kuvia. Huomenna toivottavasti saadaan koevedokset.
Flunssassa tosiaan olivat heti 1v. juhlien jälkeen ja sen perään tuli sitten parin päivän kakkatauti. Hiki päässä sai vaihtaa vaippaa, mutta taas vaan piti ajatella positiivisesti; onneksi tavaraa tuli vain yhdestä päästä. Ihan kauhulla kyllä odotan jotain kunnon vatsatautia, kaipa sitten täytyy lastenhuone vuorata jätesäkeillä ja sulkea muksut sinne ;D?
Meillä ei ole juurikaan tarvetta vielä lastenhoitajille ollut. Anoppi on kerran hoitanut kauppareissun ajan ja joka 3. vko (miehen iltavuoroviikko) hoitaa toista, kun olen toisen kanssa muskarissa. Hyvin on mennyt... ihan vallan kokonaisen tunnin ajan ;)! Omia vanhempiani en kyllä voisi edes ajatellakaan hoitajiksi...
Mutta tälläistä tänne, lopuksi vielä onnittelut kaikille 1-vuotiaille, kun en ole ollut jokapäivä onnittelemassa!
On vähän näköisesti ollu elämää täällä..kaikilla isinpäiväkiirus. Ite kävin just isukille puseron ostaan(tosi vaikeaa tai mää oon tosi vaikea..tuntikausia mietin ja saivartelen mikä ois hyvä..aaargh!!) Vielä pitäs yhdessä pojun kans askarrella kortti isille ja papoille ja käydä ostaan valmiskakku,näky olevan frödingin kaakut tarjouksessa..saa passata..kuitenki papoilla saa muntata.
Just nuista mummeleista vielä, että itekki tiedostan että oon vähä liianki tarkka ja aivan varmasti meno muuttuu jos ja kun joskus tulee toinen lapsonen..mutta nyt on tämmönen nipo tilanne,enkä halua jakaa lastani muiden iloksi.. Toki saavat käydä täällä leikkimässä lähes niin paljo ku tahtovat(kohtuudella,ei joka päivä), mutta en yökyliin vois vielä ajatellakaan, ellei oo pakkotilanne..
Poju pitää mua sukasta kiinni ja leikkii roskiksella;) Ettei vaan karkaa.. On nykyään hauska kun sitä johonki sattuu niin aina pitää puhaltaa sormeen..ihan sama vaikka varvas ois lutistunu:)
Eilen kokeilin laittaa ulos nukkuun jos ne päikkärit sitte sielä paremmin maistus, mutta eipä se sen kummemmin..ilmeisesti ei kaipaa pitkiä päikkäreitä. ainiin ja tänään heräs vasta 8.30, oi mitä juhlaa.ite jo ehin herätä ennen poikasta.
Eipä täälä mitään kummosempia oo tapahtunu..samaa tallausta ja töiden kyttäystä.. Joo täytyy tästä lähtä laittaan jesse puolen tunnin kauneusunilleen;) Tuli nyt tuohon lahkeeseen roikkumaan.. Laajakaistaoppaan luku, verhojen kiskominen, sohvan taa ihtensä änkääminen ei innosta enää..
T:Helli
Eipä mulla varsinaisesti mitään asiaa taas(kaan) oo, kunhan tulin taas kurkkimaan missä mennään :) Ajattelin sitte samalla nostaa vähän pinoa.
Mites teillä on tuo kotiruoka maistunu purkkiruoan jälkeen? Vai onko kukaan muu syöny pääasiallisesti purkkeja? Ku me ollaan yritetty nyt kovasti siirtyä sinne kotiruokaan, mut ku ihan sama mitä teen ni ei pimulle kelpaa... :( Purkit menee ihan yht hyvin ku ain ennenki, mut kaikki mun pöperöt jää syömättä. Muutaman hassun lusikallisen saattaa suostua suuhunsa laittamaan ja sit tulee täydellinen stoppi. Mieluummin näkee nälkää ku syö äidin tekemää... :( Oon kyl yrittäny välttää liikaa maustamista.... ehkä mä teen vaan niin pahaa ruokaa...
Mut nyt täytyy mennä, et saa ees jotain täällä aikaseks ennen ku pimu herää. Sit ei meinaan tartte taas tehä muuta ku leikkiä typyn kaa ;) Moikkelis koikkelis!
Just sain tytyn päikyille, menikin tänää pikkase myöhemmäks ku piti kaapalas käydä.
Joo, pähkis, tammikuu tulla jolkuttaa liiankii nopiaan, ja töihi pitäis mennä. Sama vika, yleensä rähmiä pesen kaheksan aikaa aamulla, mut kamala totuus tulee eteen tammikuussa, töihi aamuvuoroon seittämäks, mikä tarkottaa et kotoa pitää lähtee het kuuden jälkee jos tyty pitää viedä hoitoon. Hoitopaikkaan on noin 15km ja sama matka kaupunkii töihi.. Voi viddi, nyt jo kauhistuksel aattelen mite päivät venyy pitkiks. Iltavuoro alkaa klo 13.30 ja yövuoro klo 21.. Tammi ja helmikuun teen 85%:na. Pehmeä lasku..
Kotiruoasta, ei hirmusesti uppoo, purkkipöperöl mennää aika pitkälti. Tein tossa yks aamu riisipuuroa, pitkän kaavan mukaa, ja siitä sitte tytylle aamupuurot, senku irvisteli vaa, " hyi, mitä nää jyvät mun aamupuuros on" .. -ilme.. Silloin tällöin kotiruokakin menee. Eilen illalla sai nakin, mutta meinas käydä köpösti, omassa kädessä piti ja haukkas liian suuren palan, irvistellen nieli sen. Pikkupalasina tykkäs syödä..
Meillä myöskin mammantyttö, lahkeessa koko ajan roikkumassa, ja seuraa mihin vaa meenkii. Vessan ovi aukee aika napakasti.. " tännekkö menit, etkä kertonu" ..
Jaahans ny lyö tyhjää.. Päivän jatkoja maatuskat.. JA TRUIDE.. palaahan taajuuksille..
-e-
Olipa pinkka pudonut.. Missäs se Truidekin taas luuraa, onks työelämä vieny senkin ihan mukanaan? Huomaan vaan itestäni, että duuni-illan jälkeen on niin ventti, ettei seuraavana aamunakaan jaksa könytä pinoon. Tänään on myös paljon hommaa ennen töihinlähtöä, mutta nyt oli silti pakko tulla ilmottautumaan.
Ketkäs kaikki menee vuodenvaihteessa töihin? Mari, Eekkis..? Munhan piti kans alottaa vuoden alusta duunit, mutta siirsin sit kuitenkin ens kesän yli. Nää iltahommat (ja satunnaiset päivävuorot) riittää tähän hätään. Hui kauheeta, jos joutuiskin aamusin lähtemään liikkeelle jo seittemältä! Mähän pesen siihen aikaan vasta rähmiä silmistä..
Isovanhemmista vielä sen verran, että muistan edelleen valitettavan elävästi, kuinka anoppi antoi meidän esikoiselle (silloin 7kk) puuron sijasta KUIVAKAKKUA aamupalaksi kysymättä multa mitään! Siellä se istui aamiaispöydässä poika sylissä ja totes vaan hymyillen, että kylläpä mummon leipoma kakku maistuu. Grrrr!! Vieläkin nousee karvat pystyyn, ja siitä on sentään 10 vuotta aikaa.
Sittemmin ollaan puhuttu asiat selviksi anopin kanssa. Se näkee meidän lapsia niin harvoin, että nykyään suon sille hieman erivapauksia.. Olin sillon nuorena ja tuoreena äitinä aikamoinen tiukkis, kun vertaa tähän päivään. Ymmärrän siis paremmin kuin hyvin, että isovanhemmat saattaa aiheuttaa monenlaisia tunteita etenkin esikoisen vanhemmille.. Mutta kokemus tuo varmuutta, sanotaan, ja se pitää paikkansa. :)
Sitten päivän muihin aiheisiin. Meillä myös " mammantyttö" . Auta armias, jos mä häviän näköpiiristä silloin, kun tyttö haluaa katsella mua! Mikä huuto ja mekastus! Sitten se tepsuttaa mun luokse, ja vaikka pöntöllä istuisin, niin on annettava iiisoooo hali.
Tyttö kyllä viihtyy itsekseenkin, mutta vain omasta tahdostaan.. siis EI MISSÄÄN NIMESSÄ silloin, kun mulla on ruuanlaitto, siivous, pyykkäys tms. kesken.. huoh..
Siis uskomatonta! Ilmeisesti telepaattinen yhteys äidin ja lapsen välillä toimii näinkin. Nyt se nimittäin hokas, että mä oon koneella. Muutamia maatuskoja lainatakseni: GOT TO GO! ;)
Pähkis :) ja telepaatti-tyttö ;)