Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menettekö jouluna valmiiseen pöytää eli vieraisille vai teettekö itse joulun?

Vierailija
09.11.2022 |

Meidän perheellä auki suunnitelmat, ollaan oltu sukulaisilla. Mutta viimeiset kaksi vuotta taas laitettu oma joulu. En tiedä tuleeko kutsua kylään, joten olen jo miettinyt valmiiksi mitä tarjoan meidän perheelle.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen mummolle valmiiseen pöytään.

Vierailija
2/39 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä tehty suunnitelmia. Itse mietin joulun viettoa Tallinnassa, mutta puoliso ei ole vielä päättänyt. Yksi hänen sisaruksistaan on vanha ja vaikka sitä ei ääneen sanota, niin saattaa olla, että tämä jää hänen viimeiseksi joulukseen. Voi olla, että puolisoni haluaa sen takia mennä sukunsa joulunviettoon.

Pitää lähiaikoina keskustella, koska jos meinaamme tai minä meinaan mennä Tallinnaan, niin pitää jo tehdä majoitusvarauksia ja hankkia laivaliput.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen vanhempien luokse, mutta osallistun siellä ruuanlaittoon.

Vierailija
4/39 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen äitini pöytään niin pitkään kun hän sen jaksaa kattaa. Joulu on hänelle valtavan tärkeä ja itse en välitä siitä yhtään. Lapseni olisi jäänyt ilman joulua ilman äitiäni.🤣 Siksi mamman joulu on lapsillenikin tärkeä.

Vierailija
5/39 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän Joulua vanhempien kanssa <3 Valmiiseen pöytään, en saa auttaa vaikka haluaisin :'D

Vierailija
6/39 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu vietetään meillä kotona. Itse teen muutaman ruokalajin. Vieraat tuo loput tullessaan. Jaetaan hyvissä ajoin, kuka tekee laatikot, kuka hommaa kalat, kuka viinit jne.

Ei ole stressiä kenelläkään, eikä rahaakaan mene paljon.

Vierailija
7/39 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiiseen pöytään kun on kutsuttu. Autan kyllä valmisteluissa. Mutta kotiini en joulua laita missään muodossa.

Vierailija
8/39 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempieni luo valmiiseen pöytään. Yritän kyllä vastavuoroisesti kutsua heidät meille, mutta kieltäytyvät aina. "Me niin tykätään olla kotona", oli sitten joulu, juhannus tai pääsiäinen.

Vierailija
9/39 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen meille joulun. Olen meidän perheen virallinen joulu-projektipäällikkö. Voidaan sanoa, että minulla on joulu ympäri vuoden. Ostan lahjoja, koristeita ja suunnittelen. Ideoita tulee pitkin vuotta. Parhaat kirjaan muistiin. Joulun valmistelut aloitan yleensä marraskuun lopulla. Pikkuhiljaa ja fiilistellen.

Vierailija
10/39 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen olevani taas se, joka järjestää joulun. Teen joka tapauksessa ison rosollin, joko kinkun tai karjalanpaistin, keitän perunat ja riisipuuron. Vieraita joko tulee tai ei, suku on niin epäluotettavaa porukkaa, etten viitsi mitään ylimääräistä laittaa. Saattavat sopia tulevansa, mutta peruvat viime hetkellä, tai jättävät tulematta eivätkä ilmoita. Siinä tapauksessa että meitä on täällä enemmän, otan pakasteesta ja herkkukätköstä lisää syötävää pöytään. En stressaa, tykkään joulusta.

Vierailija
11/39 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailulle, mutta ei valiiseen pöytään. Jaetaan vastuuta ruuanlaitosta, äitini kyllä nappaa isomman osan kuin me muut. Eläkeläisenä ehtii laitella laatikoita ja vahtia kinkkua. Me muut sitten hoidetaan kalat ja muita alkupaloja ja jälkiruoka. 

Jouluaattona laitetaan yhdessä viimeiset, pilkotaan rosolli ja joka kerta keitetään perunat vähän mössöksi, kun ei muisteta vahtia. Liian monta kokkia keittiössä. Jouluperinteisiin kuuluu yksi pellillinen palaneita pipareita ja mössöiset perunat. 

Vierailija
12/39 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vietetä perinteistä joulua. Eli ollaan vain kotosalla ilman mitään sen kummempaa.

Nautitaan vapaapäivistä rennoissa vaatteissa ja nautitaan sohvalla sesonkiherkkuja.

Vierailija
13/39 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miehen kanssa kahdestaan. Koristelemme talon joulukoristein marraskuun lopussa, ja laitamme joitakin jouluruokia aattona.

Vierailija
14/39 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat

Molemmat

Vierailija
15/39 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä joulua. Matkustan ulkomaille, syön tavallisessa ravintolassa.

Vierailija
16/39 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse teen, niin kuin olen tehnyt viimeiset 22 vuotta.

Vierailija
17/39 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on pieni porukka koolla, vain kuusi henkilöä. Neljää eri kansallisuutta, joten (joulu) ruuatkin sen mukaan.

(ulkomailta)

Vierailija
18/39 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kotiin valmiiseen pöytään, eli haetaan pitopalvelusta joulusapuskat.

Vierailija
19/39 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tullaan valmiiseen pöytään. Enkä kehtaa kieltääkään. Vai kehtaanko. Kukaan ei tuo mitään tullessaan (pitkät matkat, että sikäli ymmärrettävää), mutta meillä on erityislapsiperhe, ja olen äärirajoilla muutenkin saatika että pitää juhlatarjoilua isolle porukalle. Pelkästään organisointi että saa ruokaa lämmitettyä lasten perässä laukkaamisen lisäksi, on hirveä stressi. Suoraan sanoen oletus että meille vaan tullaan, "syömään, ettei itse tarvi ressata", on sieltä ja syvältä. 

nimim, joulumieli hakusessa 

Vierailija
20/39 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menemme viemään joulun vieraaseen pöytään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi