Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko siihen, että työpöydän siisteys ja järjestys kuvastaa työntekijän pään sisältöä?

Vierailija
08.11.2022 |

???

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun pää on jostain syystä kaaoksessa, haluan että työpöytä ja myös koti on ihan tip top. Kai se jotenkin kompensoi sitä mielestä puuttuvaa harmoniaa tai jotain.

Omalla kohdallani on siis selkeästi hyvä merkki, että usein on sekä työpöytä että koti aika sekaisin...

Vierailija
22/50 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Olen tosi organisoinut ajtuksissani ja työssäni, työn jälki on aina siistiä ja tarkkaa. Pöytä sen sijaan on kasa tavaraa. Työkaverilla jonka työelämä on kaoottista hetkestä hetkeen menemistä ja viime hetkellä asioiden kasaan raapimista on taas kliinisen siisti pöytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä siivous projektin päätyttyä. Kaikki paperit löytyy kronologisessa järjestyksessä, vaikka ulkopuoliselta näyttää kaaokselta.

Toki työmaapalaverit on mapitettu ja koneella on kansiot kohdillaan....

Projektit ovat noin vuodenmittaisia isoja LVI toimituksia teollisuuteen...

Joskus oli projektisihteeri, joka piti siistinä, mutta säästöjä, säästöjä...

Vierailija
24/50 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

einsteinin ja monen kuuluisan taiteilijan työpöydät on ollut aika sotkusia mutta tulokset puhuu puolestaan. siisteys ei ole yhtä kuin tuloksenteko.

Vierailija
25/50 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

einsteinin ja monen kuuluisan taiteilijan työpöydät on ollut aika sotkusia mutta tulokset puhuu puolestaan. siisteys ei ole yhtä kuin tuloksenteko.

Meinasin tulla kertomaan saman.

Aikamme keksijät ja luovat taiteilijat ovat olleet sotkuisia tyyppejä.

Esim. Tesla oli tällainen, samoin kirjailija Lovecraft, samoin Tove Jansson, jonka ateljee kattohuoneistossa oli täynnä tyhjiä purkkeja ja rojua.

Vierailija
26/50 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin aika sitten oli artikkeli jos työpöytä on kovin sotkuinen, niin se oli merkki huippuälykkyydestä?

Vierailija
27/50 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on sitten pää ja pöytä yhtä sekaisin. Tällä ei kylläkään ole mitään vaikutusta tehokkuuteen. Olen parhaimmillani pienen ja välillä isonkin paineen alla ja tehokkaimmillani kun tehtävää on paljon. Yksitoikkoisiin rutiinitöihin taas vaikea keskittyä ja saada hoidettua.

Pöytä tulee kyllä siivottua jokaisen projektin päätteeksi ja uusi alkaa aina kirjaimellisesti puhtaalta pöydältä.

Vierailija
28/50 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä. Minulla on aina ollut pääkoppa, koti ja työpöytä järjestyksessä. Inhoan sotkuisuutta ja pidän minimalismista. Ilmeisesti olen tyhmä.

Vierailija
29/50 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpöytä on hallittu kaaos papereita yms. Kerta viikossa, eli perjantaisin on pöydän tyhjennys. Omassa päässä on myös melko hallittu kaaos koko ajan käynnissä, mutta kerta viikkoon pää on lähes täynnä.

Kysyttävää? Jos ei, niin hajaantukaa. Täällä ei ole mitään nähtävää. Töihin siitä.

Vierailija
30/50 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. jatkuvasti siisti työpöytä kertoo siitä että tositilanteessa kun tilanne ei ole täysin hallinnassa niin ajatustyö ei toimi. Liikaa aikaa menee järjestelyyn, siistimiseen ja sen miettimiseen, liian vähän aikaa työntekoon. Esimerkiksi Einsteinin pöytä oli kaaottisessa tilassa muiden silmin, hänelle se oli kuitenkin järjestelmällinen. 

Vierailija
31/50 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpöydällä on tietokoneen jne lisäksi lyijykynä, pyyhekumi, kaksi kännykkää, kalenteri ja käsilaukku. Toki kuulokkeiden piuha auheutta pienen sekamelskan näppiksen ja tietokoneen väliin, mutta se on ainoa sotku. Tämä ei mielestäni kerro muista kuin siitä, että minun kaikki työni ovat siellä tietokoneella.

Vierailija
32/50 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just luin täältä vinkit miten työhuoneen sisustus vaikuttaa työtehoon: https://officeline.fi/tyohuoneen-sisustus/.. Vähä aiheen vierestä, mut uskon kyllä et työhuoneen järjestys kertoo paljonki ihmisestä; persoonallisuudesta, priorisoinnista ja ehkä esim mielentilasta/energiatasosta..

Vierailija
33/50 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko, mulla on aina ollut työpöytä ja muutkin pöydät siistejä ihan kouluajoista ja omasta pulpetista asti, oman pääni sisällä on sekamelska koko ajan.

Vierailija
34/50 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus et vaimo on sitten sekaisin päästään...

Vierailija
35/50 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Uskon että asia on  juuri päin vastoin. 

Vierailija
36/50 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllä. Mitä siistimpi työpöytä sitä tyhjempi pää.

Juu, minun nuppini on vieläkin pahemmin sekaisin kuin työpöytä mutta 30v kokemuksella valkokaulusduuneista voin vahvistaa että näillä pedanttisen siistin pöydän omaavilla pää on täysin tyhjä.

Ironista on se etteivät ne koskaan löydä mitään mitä niiltä pyytää toisin kuin minä. Osaan aina ojentaa käden oikean pinon oikeaan kohtaan ja nykäistä välistä juuri sen mitä kysyttiin.

Vierailija
37/50 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole nimettyjä työpöytiä, vaan kukin ottaa aamulla sen minkä kerkeää. Tästä syystä pöydät on pidettävä aina tyhjinä. Jotain sekin varmaan jostain kertoo...

Vierailija
38/50 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

H-vetin kaoottisessa (myönsivät itsekin jo työhaastattelussa) työpaikassa oli tärkeintä, että työpöytä on tiptop. Jokaisen oman työpöydän kulmalle oli liimattu kuva täydellisen siististä työpöydästä ja "Pentti (oma nimi) vastaa tämän pöydän siisteydestä".

Olis ollut ehkä tärkeämpääkin tekemistä. Ihan _kaikilla_, myös itse Järjestyspoliisilla.

Vierailija
39/50 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on töissä tosi siisti työpöytä, mutta kotona ei. Mun alalla tosin voisi mieluummin miettiä, että millainen kansio- ja tiedostorakenne kelläkin on koneellaan, kun ei meillä pahemmin ole mitään millä työpöydän voisi sotkea...

Vierailija
40/50 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllä. Mitä siistimpi työpöytä sitä tyhjempi pää.

Mitä siistimpi työpöytä sitä enemmän kaaosta päässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä