Uskotko siihen, että työpöydän siisteys ja järjestys kuvastaa työntekijän pään sisältöä?
Kommentit (50)
En usko. Paitsi jos on sotkuinen vuosikausia. Pomon tehtävä on hankkia säilytyslaatikoita ja roskikset.
En usko. Ei ole yhtä muottia tehokkuuteen.
En.
Mun pääni on sitten täynnä pölyä. Ja niin ei varmaankaan kuitenkaan ole asian laita.
Kengätkin sanoo paljon. Meillä on töissä paljon porukkaa, joilla on niin resut kengät, et pohjat lähtee irti tai melkein varvas pilkottaa lenkkareista.
Kyllä. Mitä siistimpi työpöytä sitä tyhjempi pää.
Vierailija kirjoitti:
En usko. Ei ole yhtä muottia tehokkuuteen.
Mä taas en usko että sillä päänsisälöllä useinkaan on oleellista vaikutusta tehokkuuteen. Joku voi olla hyvinkin tehokas vaikka asiat eivät ole järjestyksessä ja tehokkuus voisi jopa kärsiä jos he joutuisivat keskittymään vain yhteen asiaan.
En. Työpöytäni on siisti, ajatukset yhtä kaaosta. Jos on sotkua, en pysty keskittymään yhtään.
Entä tietokoneen työpöytä? Onko sama juttu?
Ei todellakaan. Kultasepän alalla olllut ja pöytä on ihan täynnä välineitä. Neurootikot tosin järjestää romut pois hetkeksi aina välistä.
Luovan ja älykkään työntekijän työpiste on (luovassa) kaaoksessa. Typerän ja kaavoihin kangistuneen työpiste on siisti. Näin keskimäärin.
Minulla on siisti pöytä mutta pää on sekasin.
Ihminen ilmentää sisäistä maailmaansa ulospäin, joten ihmisen koti, vaatteet ja vaikka se työpöytä kyllä jollain tasolla sitä päänsisusta kuvastaa
Vierailija kirjoitti:
Minulla on siisti pöytä mutta pää on sekasin.
Mulla useinkin päinvastoin. Päänsisältöä taas työpöytä kuvastaa sitä kautta että sillä ei minulle ole merkitystä miltä työpöytäni näyttää.
Ne joilla on työpöytä aina siisti, keskittyvät muuhun kuin siihen mistä palkkaa maksetaan, eli järjestävät pöytäänsä päivät.
Ehkä työntekijän päänsisältöä jollain lailla juuri sillä hetkellä, mutta useimmat kuitenkin välillä siivoavat tai järjestävät työpöytänsä vähän paremmin ja välillä on työt siinä kesken. Eikä pöydälle levitellä yleensä esim. yksityisasioita, eikä välttämättä paljon edes omia arvoja, joten ei voi tehdä mitään "ihmistuntija"päätelmiä sen perusteella luotettavasti.
Kodin siisteys kertoo pään sisällöstä, työnpöydän ei. Työpöytä voi näyttää ulkopuolisen silmin kaaokselta, vaikka on työntekijän mielestä 100% järjestyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Luovan ja älykkään työntekijän työpiste on (luovassa) kaaoksessa. Typerän ja kaavoihin kangistuneen työpiste on siisti. Näin keskimäärin.
Riippuu myös vähän siitä työstä. Olin pari vuotta sellaisessa toimistoduunissa, mikä oli niin helppoa ja tylsää, että ei ollut mitään muuta tekemistä kuin koristella työpistettäni. En oo varmaan hirveästi tavallista älykkäämpi, mutten kyllä tyhmempikään. Työ oli todella tyhmää eikä oikein mahdollisuuksia vaikuttaa muuta kuin ottamalla loparit.
Jollain tasolla kyllä.