Menisitkö sanomaan ahkeralle siivoojalle...
'imuroitko täällä koskaan' ja väittäisit ettei ole nähnyt imuroitavan vaikka olisit nähnyt. Siivooja on asiallinen, mukava ja iso työkenttä.
Kommentit (16)
Toivottavasti sinä menit sanomaan "että mitäs hittoa nyt mara tai martsu , että ootko sokea jos et ole nähnyt miten toinen ahertaa"
Omalla työpaikalla siivooja on automaattisesti "huono", jos ei ole nuorehko ja hyvännäköinen nainen. Heti tulee tietyiltä ihmisiltä kyselyä "siivooks tää mitää" ja ihmetellään kellonaikoja jolloin siivoaa yms.
Joo, minulle on sanottu vaikka mitä. Joskus tekisi mieli sanoa takaisin, mutta koska olen asikaspalvelualalla ja hyvä työssäni, olen aina kohtelias.
Tuollaisia ihmisiä oikeasti on. He mm. hoitavat ja opettavat lapsianne päiväkodeissa. On kokemusta tuollaisista kiukkuisista tädeistä. Sitten tuo "etkö koskaan imuroi täällä" pitää huutaa kuuluvasti perään huoneestani lähdettyä, että varmasti saadaan nolattua kaikkien edessä.
Pyysin kerran siirtoa toiseen päiväkotiin ja pääsinkin pariksi kuukaudeksi muualle. Saivat sinne joka päivä eri sijaisen, jotka eivät oikein osanneet hommiaan ja kaikki oli sekaisin. Vessat likaisia ja paikat oikeasti imuroimatta.
En, koska olen ensimmäiseltä ammatiltani alan ihmisiä, enkä odota tiloja imuroitavan lainkaan, ellei niissä ole kokolattiamattoa.
Käytännössä ainoastaan matot imuroidaan.
Meillä töissä ei imuroida koskaan. Ei yhtäkään mattoa.
Osaan käyttäytyä siivoajia kohtaan. Töissä hän tekee hyvin ja huomaan sen ääneen, samoin kotona porrassiivoaja putsaa tosi hyvin.
Tää on vanha stoori, mut kaarlenkadulla elisalla oli yks santra joka käski antaa vastikään aloittaneelle siivoojalle potkut, sitä santraa kun vtutti se, ettei kukaan sen työkavereista suostunut vippaamaan sille rahaa. Niin, että ei sitte muuta kuin....
Ainahan sitä heikommassa asemassa olevaan tuska puretaan.
Autoliikkeessä joku kiukkunen kundi kiukutteli et siivooja käynyt sotkemassa hänen paperinsa, vaikkei siivooja työpöytiin koskenutkaan, kun ei tarvinnut. Hermojens kanssa kundi!
Olen töissä isossa yrityksessä ja meillä oli aivan mahtava siivooja vuosia. Tiesi missä pisteessä ei kannata siivota mihinkin aikaan ettei häiritse, työn jäljessä ei ollut huomauttamista ikinä. Vuosien myötä juttelimme aina välillä, mutta osasi senkin tehdä niin, että ei kenelläkään ollut koskaan sanomista, että täällä se vain juoruaa päivät pitkät. Hän oli helmi ja sen huomasi oikeastaan vasta sitten kun hän jäi eläkkeelle. Sen jälkeen on ollut vaikka minkälaista tekijää, eikö varmasti tulla koskaan enää saamaan samanlaista hänen tilalleen.
En tietenkään, eihän se ole siivoojan asia imuroida, jos se on jätetty sopimuksesta pois.
Ja jos se koskee vielä yritystä, jokaisesta tehtävästä sovitaan etukäteen, mitä kuuluu sopimukseen ja kuinka paljon siihen saa kulua aikaa, josta maksetaan.
Harvat siivoojat siivoavat omalla ajalla tai palkatta, vaan vain sen mistä on sovittu.
Jännä. Eivät valita, vaikka pölypallerot kierii lattialla. Iltasiivooja. Tai sitten valittivatkin, kun alueen oma siivooja 'sairas' niin talon toisen osaston iltasiivooja sai ekstrahommia.
Ehkä. Riippuen mikä on siivoustaso. Se että joskus imuroi, ei vielä mitään takaa. Tosin on paljon paikkoja, missä ei imuroida lainkaan, vaan siivotaan muilla tavoin.
Olen itsekin ollut aikoinaan siivoamassa. Ensimmäisessä kesätyöpaikassani ei imuroitu mitään, mutta kuiva- ja märkämopattiin paikkoja moneenkin kertaan päivässä ja välillä kiilloteltiin koneella.
Joo, kerran toimistorakennuksen iso kiho, eli joku päällikkö tuli aukomaan päätään mulle ( siivoojalle), että pesettekö ikinä tätä pääaulaa sillä lattianpesukoneella, koska se on sovittu, että joka aamu pesette? . Vastasin sille, että joka aamu alotan ennen klo 06.00, tänään myös, herra on hyvä ja tulee aikasemmin paikalle sitten pällistelemään kun siivotaan.
Kerran huudettiin, että jääkaappeja ei ole siirretty ja takaa imuroitu. No voi ristus, pomo soitti. Kerroin et huoltomies siirsi, imuroin ja siinä meni joku 5min ja se laitto sen takas.
Että kyllä näitä löytyy, näitä turhasta valittajia.
Itse asun vuokratalo .kun näen Heka-itä sivojaan.Muitan aina kiitä häntä kun huolehtii rappumme ja saunamme puhtaus.Suomi hukkuisi kakkan ilman siivojia,julkiset paikat,metro,linjautot. Arvostan heidän työtä.Kuten postinjakajien,Huoltomihien ymm.
Kuulin, kun työkaveri meni sanomaan siivoojalle. Ap