MIstä kannattais ostaa asunto Espanjassa?
Kommentit (27)
Galician alueella saa ihan kivoja taloja (tosin ehkä päivittämistä vaativia) ja asuntoja tuolla hinnalla. Siellä on myös hyviä hiekkarantoja, eikä ainakaan omasta mielestäni ole vielä turismin pilaamaa aluetta.
Galicialaiset ovat avuliaita, ja antavat muiden olla omissa oloissaan, eivät tuppaudu väkisin seuraan.
Vierailija kirjoitti:
Navarrassa on edullinen hintataso.
Galiciasta vinkkaaja komppaa tätä. Navarrassa on myös erittäin hyviä ruokalajeja ja tapaksia. Myös kauniita maisemia.
Sieltä missä näkyy meri ja voi kastautua, ei maanvyöryjä, ei tulvia, ei rikollisuutta, turvallisempi liikenne, palveluita, kauppaa, tuoretta ruokaa, hyvä vesi, ei maastopaloja, mahdollisuus päästä lentokentälle jotain reittiä, on mahdollisuus saada viilennyslaitteisiin palvelut ja huollot, talvella lämpöä jostain ja pakettipalvelut. Hyvä internet, kävelylenkkireitit (turvallisena) ja ei liikaa ylämäkiä. OK, aina ei ole täydellistä.
En ostaisi mistään Euroopasta tällä hetkellä.
Toki jos on sitä mieltä että hinnat ei enää laske, niin voi ostaa. Mutta itse koen että lasku jatkuu vielä toistaiseksi.
Torreviejan alueelta. Tuolla budjetilla saa isompia vanhempia asuntoja tai vähän pienempiä uudehkoja vähän sijainnista ja ympäristöstä ja maisemista riippuen.
Torreviejan alue on yksi espanjan aurinkoisimmista ja lämpimimmistä ympäri vuoden. Talvellakin mukava 18-25 astetta noin keskimäärin.
Kaunis luonto, paljon rantoja, vähemmän afrikkalaisia kun aurinkorannalla ja vieressä kolme isoa kaupunkia (Alicante, Murcia ja Elche eikä Cartagenaankaan ole pitkä matka)
Noin 50 km Alicanten lentokentältä johon paljon lentoja.
Vierailija kirjoitti:
Sieltä missä näkyy meri ja voi kastautua, ei maanvyöryjä, ei tulvia, ei rikollisuutta, turvallisempi liikenne, palveluita, kauppaa, tuoretta ruokaa, hyvä vesi, ei maastopaloja, mahdollisuus päästä lentokentälle jotain reittiä, on mahdollisuus saada viilennyslaitteisiin palvelut ja huollot, talvella lämpöä jostain ja pakettipalvelut. Hyvä internet, kävelylenkkireitit (turvallisena) ja ei liikaa ylämäkiä. OK, aina ei ole täydellistä.
Just tällaista on Torreviejan alueella.
Torreviejaa olisin suositellut minäkin. Sieltä löytyy Suomikytköksiä niin halutessaan, mutta alueen paikalliset ovat ehkä keskimääräistä avoimepia tutustumaan muualta tulleisiin kuin usein Espanjassa.
Vierailija kirjoitti:
Toki jos on sitä mieltä että hinnat ei enää laske, niin voi ostaa. Mutta itse koen että lasku jatkuu vielä toistaiseksi.
Ostettiin espanjasta neljä vuotta sitten. Uudesta yhtiöstä 60 neliöinen kahden makuuhuoneen asunto. Katseltiin juuri mitä pyydetään samassa yhtiössä. Hinnat noussu noin 37% tänänaikana (ja joo, puhutaan siis myös toteutuneesta kauppahinnasta).
En oikeen ymmärrä kenen mielestä ja millä perusteella hinnat olisi olleet laskevia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki jos on sitä mieltä että hinnat ei enää laske, niin voi ostaa. Mutta itse koen että lasku jatkuu vielä toistaiseksi.Ostettiin espanjasta neljä vuotta sitten. Uudesta yhtiöstä 60 neliöinen kahden makuuhuoneen asunto. Katseltiin juuri mitä pyydetään samassa yhtiössä. Hinnat noussu noin 37% tänänaikana (ja joo, puhutaan siis myös toteutuneesta kauppahinnasta).
En oikeen ymmärrä kenen mielestä ja millä perusteella hinnat olisi olleet laskevia?
Eli haluatko väittää että tämän vuoden aikana hinnat eivät ole olleet laskussa? Jos tuo sota ja kriisi nyt ei olisi ollut, niin nousu olisi ollut ehkä tähän mennessä sulla vaikka 50% eikä 37%.
Ostaminen nyt kannattaa harkita hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki jos on sitä mieltä että hinnat ei enää laske, niin voi ostaa. Mutta itse koen että lasku jatkuu vielä toistaiseksi.Ostettiin espanjasta neljä vuotta sitten. Uudesta yhtiöstä 60 neliöinen kahden makuuhuoneen asunto. Katseltiin juuri mitä pyydetään samassa yhtiössä. Hinnat noussu noin 37% tänänaikana (ja joo, puhutaan siis myös toteutuneesta kauppahinnasta).
Eli haluatko väittää että tämän vuoden aikana hinnat eivät ole olleet laskussa? Jos tuo sota ja kriisi nyt ei olisi ollut, niin nousu olisi ollut ehkä tähän mennessä sulla vaikka 50% eikä 37%.
Ostaminen nyt kannattaa harkita hyvin.
On niitä jotka ostaa asuntoja ja matkustaa, ja nauttii ruoasta ja viinistä, ja sitten niitä, jotka on odottanut viimeset 20 vuotta että asuntojen hinnat rommaa jotta voi ostaa halvalla sen ensiasunnon, ja joiden mielestä matkustaminen ja ruoka ja viini on just nyt liian kallista.
Joo, voihan se EHKÄ olla, että tänä vuonna hinnan NOUSU olisi ollut vähän vähemmän. Mutta toisaalta jos olisin osannut ostaa vaikka 20 vuotta sitten asunnon, niin sen hinta olisi noussut jo varmaan montasataa prosenttia. Minun talousnäkemykseni mukaan 200% hinnan nousu on hinnan nousua samoin kuin 37% hinnannousu, riippumatta siitä onko siinä jollain aikavälillä ollut joku tasaisempi vaihe.
Niin vai meinasitko, että tästä eteenpäin hinnat parissa vuodessa laskee sen 40%? Aika hankala nähdä espanjassa tällaista.
Meillä on myynnissä hyväkuntoinen omakotitalo. Vaikeaa saada myydyksi, vaikka hintaakin on laskettu
Joka vikko tosasta tulee maksutomat kanavat asunto auringon alla.Katso niitä ohjelmia ,selvi hinnat livenä.On Espanjastakin eri kohteet.Siinä joudut itse punnan käntää euroiksi.
Vierailija kirjoitti:
Joka vikko tosasta tulee maksutomat kanavat asunto auringon alla.Katso niitä ohjelmia ,selvi hinnat livenä.On Espanjastakin eri kohteet.Siinä joudut itse punnan käntää euroiksi.
Sitä katsonkin. Yleensä vaan tuota halvempia paikkoja.
Ei mistään. Aavikoituu koko Etelä-Eurooppa.
Minä haluaisin ostaa Espanjasta "hallin" missä voin säilyttää ja korjata autoja (harrastaa). Talo saisi olla peruskuntoinen. Meri saisi olla Max. 5km. Ja kaupat sama. Mistä löytyisi? Hinta noin? T. Eri
Pohjois-Länsi-Espanjasta, tai idän puolelta pohjoisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä on myös nettisivut, missä eri hintaluokan kämppiä myynnissä. Esitellään myös eri alueita. En tiedä kannattaako tuolta ostaa, mutta näkee vähän mitä on myynnissä ja minkälaisia alueita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä on myös nettisivut, missä eri hintaluokan kämppiä myynnissä. Esitellään myös eri alueita. En tiedä kannattaako tuolta ostaa, mutta näkee vähän mitä on myynnissä ja minkälaisia alueita.
Tackar, länken är nu bokmärkt.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin ostaa Espanjasta "hallin" missä voin säilyttää ja korjata autoja (harrastaa). Talo saisi olla peruskuntoinen. Meri saisi olla Max. 5km. Ja kaupat sama. Mistä löytyisi? Hinta noin? T. Eri
Yleensä ihmisillä on sellainen kriteeri, että pitäisi olla lentoyhteydet Suomeen kohtuulliset. Jos sulla ei ole tällaista kriteeriä, niin sitten löydät varmaan jostain melko edullisestikin tällaisen paikan.
Jos taas tarviit joskus lentoja, niin Suomeennon hyvät yhteydet Malagasta, Alicantesta, Barcelonasta ja Madridista.
Meillä on kakkosasunto Torreviejan alueella. Kun siitä ihan Torren keskustasta laajentaa juurikin sen 5-10 km ympyrän, niin alueella on jo paljon mahdollisuuksia. Esim Punta Priman alueella on paljonkin tällaista teollisuushallityyppistä tilaa, jopa tyhjiä tontteja näkyy olevan.
Meillä on myös asuntoauto, ja niitä näkyy olevan siellä monilla muillakin asunnon lähellä kadunvarressa. Se palvelu mitä en vielä ole tuolta löytänyt, niin olisi just joku vartioitu (tai edes aidan ja lukkojen takana oleva) säilytyshalli/katos matkailuajoneuvoille. Siihen kun sitten ymppäisit vähän venesäilytystä ja pientä huoltotoimintaa, niin sullahan olisi bisnes valmiina👍
Navarrassa on edullinen hintataso.