Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loppuraskaus

Tukalantuskanen
08.11.2022 |

Miljoonas tämmönen kysymys. Mutta kauanko tämä tukala olo jatkuu? Tiiän että ei voi ennustaa ja yliajallekki voi mennä.

Olen viikolla 37+2 ja mulla on nyt kolmatta vai neljättä päivää yötä päivää supistellu. Osa napakampaa, kipeitäkin ja osa harjoitussupistuksia. Epäsäännöllisiä kaikki. Raskaus on kolmas niin tiiän että lähtö ei näillä ainakaan nyt just ole. Mahassa napsahtelee mitä ei ennen ole tapahtunu.

On sukkapuikkovihlasuja vähän väliä ja valtava painon tunne alapäässä, ihan kuin koko pimppi pullistuis ulos 😂😂 kolottaa, särkee ja alapäätä haluttas välillä hieroa sivusta 😅😅

Vuodatus johon kellään ei ole vastauksia ja kasa ihania omia kokemuksia joita on kiva lukea 😅

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 kolmesta lapsesta syntyi pari viikkoa ennen laskettua aikaa ja keskimmäinen lapsi viikko lasketun jälkeen.

Kummasti missään noissa raskauksissa ei ollut kohdunsuu kypsynyt tai ollut kummemmin mitään supisteluja etukäteen vielä viikkoa ennen synnytyksiä (lääkärikäynnit vajaa viikkoa ennen sattui noissa). Että vielä viikkoa ennen ei ollut mitään merkkejä, että olisi synnytys lähellä, mutta tietty viikon aikana ehti tapahtua jotain.

Kahdessa lyhyemmässä raskaudessa kuitenkin tarttui ihan pikkaisen limatulppaa vessapaperiin ja olisko mennyt 5 pv siitä niin synnytys.

Pidemmässä raskaudessa ehdin sit kytätä, että tulisko, tulisko sitä limaa jonkun kuukauden ajan ja olo oli tosi tukala, mutta ei vaan tullut mitään merkkejä. Se synnytyskin käynnistyi jotenkin hitaasti eli siinä sitten lopulta alkoi lievät supistukset parina yönä, mutta ei johtanut mihinkään. Lopulta onneksi muuttui säännöllisiksi ja alkoi tuntua oikealta synnyttämiseltä. Oli kuitenkin kivuttomampi kuin kaksi nopeampaa ja johtuisiko just tuosta hitaudesta, että tuli pitkään kivuttomia supistuksia.

Ei kyllä pysty yhtään ennustamaan tuosta, mutta hemmottele itseäsi vielä ja koita nauttia siten miten saat olon mukavaksi vaikka supistuksia ym. epämukavuuksia onkin. Kyllä teidänkin vauva jouluksi syntyy :D

Vierailija
2/3 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jokaisessa raskaudessa alkoi 1-2vk ennen synnytystä yölliset supistukset joita saattoi pitkäänkin tulla suht säännöllisesti, mutta sitten lopahti. Oli uuvuttavaa valvoa niiden kanssa. Minulla napsahteli myös mahassa ja neuvolassa sanottiin olevan normaalia. Usein vain odotteli, että meneekö vedet kun napsahdus kuului :D kyllähän sitä on aina jo melko kypsä ollut raskaana oloon noilla viikoilla. Molemmissa raskauksissa oli rv 37 jo kohdunsuu pehmennyt ja ulkosuu parisen senttiä auennut, mutta silti eka syntyi pari päivää yli lasketun ja toinen pari päivää ennen laskettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaki esikoisesta meni limatulppa ja sairaalassa vedet, olin valmiina sairaalan lähellä. Silloin matkaa oli n 320 km, nyt on 150 km joten sekin jännittää.

Toinen käynnistettiin ja se oli hidasta ja kivuliasta. Synnytyspelko jäi tästä 52 h kestävästä synnytyksestä 😂

Esikoinen synty juuri laskettuna päivänä ja toinen 39+4 joten en odota kyllä että kolmas syntyisi paljoa aiemmin.

Nyt pelko on kadonnu ja ootan vaan että pääsi synnyttämään. Olo on niin tukala, hikoilusta, vatsa on kokoajan pinkeä ja supistaa. Selkään ja alavatsaan sekä reisiinki välillä sattuu. Tuntuu ettei vauva lepää hetkeäkään.

Kiitos kokemuksista, niitä on aina ihana kuulla vaikka tiiän että kaikki on yksilöllistä, kyllä tiiän sitten kun on aik etc. 😂🤦🏻🤷🏻

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi