Kuusi puudutuspiikkiä hammaslääkärissä, en tunne nenääni, enkä huuliani
Kauankohan kestää että huulet palautuvat, mahdotonta syödä tai juoda mitään ja alkais olla nälkäkin. Yritin polttaa tupakan mutta siitä nyt ei tullut yhtään mitään, jostain syystä kun huulet on puudutettu niin ei pysty imemään.
Nenään ei voi koskea, kun se tunnottomuus "tuntuu" kamalalta. Eikö joku voisi kehittää piikkiä, millä puudutus lakkaisi heti.
Kommentit (52)
Alaleuka ei puudu yhdellä, joten tulee aina kaksi piikityskierrosta sinne. Imeskelen suklaata myöhemmin paremmin tuntevassa poskessa. Hyvin varovasti otan nestettä toisesta suupielestä. Sitten kun on turvallista syödä taas, otan pehmeän valmisleivän ja juoman.
Vierailija kirjoitti:
Alaleuka ei puudu yhdellä, joten tulee aina kaksi piikityskierrosta sinne. Imeskelen suklaata myöhemmin paremmin tuntevassa poskessa. Hyvin varovasti otan nestettä toisesta suupielestä. Sitten kun on turvallista syödä taas, otan pehmeän valmisleivän ja juoman.
Eli näillä ohjeilla selviää nälkäkuolemalta ja kuivumiselta, jos saa puudutuspiikin hammaslääkärissä.
Kestän ennemmin kivunkin, kuin sen hirveän puudutuksen tunteen (itse piikistä viis, nipistää vain vähän pienen hetken).
Et tietekään tunne, se on puudutuksen tarkoitus! Kestää aikansa.
Vierailija kirjoitti:
Pekka Haavisto kävi kylässä ja nyt en tunne enää persettäni. Aivan puuduksissa! Koska tämä loppuu?
Taas sivistymättömät asialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pekka Haavisto kävi kylässä ja nyt en tunne enää persettäni. Aivan puuduksissa! Koska tämä loppuu?
Taas sivistymättömät asialla.
Tai joku napero, joka luulee olevansa hauska. Hopi hopi, läksyt on vielä tekemättä ja huomenna on taas aikainen herätys kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Tuota se teettää kun hampaissa ei saa tuntua mitään ja kiljutaan lisää puudutetta ennen kuin edellisetkään ehtii vaikuttamaan
Onko sinulle koskaan tehty juurihoitoa puuduttamatta?
Mulla alkaa tunnissa parissa kihelmöidä ja kolmessa tunnissa on kadonnut. Vaikka on pantu reippaasti puudutetta. Sama juttu ollut kaikissa paikallispuudutuksissa mitä on kroppaan laitettu. Hetken kestää että tehoaa ja poistuu myös hyvin.
En halua puudutusta jos on vain poraus ja paikkaus. Puudutus on kamalaa.
Kuusi piikkiä? Minä olen joskus ottanut kaksi ja ajattelin että se on jo epätavallista.
Mulle kerran lyötiin kolme piikkiä kun kaksi ekaa ei vaikuttanut vaan meni jonnekin huti. Kolmannen piikin jälkeen puutui lähes heti ja hammaslääkäri sanoi, että tuolla olisi puuduttanut jo hevoisen. Eli aika kova jos kuusi piikkiä on laitettu.
Yleensä sama montako piikkiä sinne alaleukaan tökätään, se puutuu kumminkin aina jostain muualta kuin siitä hampaasta mitä porataan. En tiedä, onko muilla tämmöistä ongelmaa, mutta kiinnostaisi tietää. Viimeksi lääkäri lopetti poraamisen kun ei pää pysynyt enää siinä tuskassa paikallaan, on se nyt silti 3-4 vuotta kestänyt ettei ole tarvinnut uudestaan aukoa.
Minulle laitettiin 8 puudutuspiikkiä, kun kaikki viisaudenhampaat poistettiin. Silti yhdessä hampaassa tuntui kipua. Puudutus kesti 1-2 tuntia. Poratessa kerran laitettin 3 piikkiä, eikä sekään auttanut. Puutuneisuus kesti puoli tuntia käynnin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kerran lyötiin kolme piikkiä kun kaksi ekaa ei vaikuttanut vaan meni jonnekin huti. Kolmannen piikin jälkeen puutui lähes heti ja hammaslääkäri sanoi, että tuolla olisi puuduttanut jo hevoisen. Eli aika kova jos kuusi piikkiä on laitettu.
Hevoisen? Onko olemassa hevoinen, vai?
Mä sain esilääkityksen pillerimuodossa, myös nestemäisenä rohtona. Puudutus kyllä haihtui aivan riittävän nopeasti, liiankin nopeasti, sain särkytablettiraseptin onneksi. Vaan se esilääkitys ei hellittänyt kuin vasta suraavana päivänä. Hyvä, ettei hellittänytkään.
Mulle suukirurgi sanoi, että se puudutus on pistäjästä kiinni eli jos on tunari lääkäri ei puudutus ei mene sinne minne pitää mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hevoisen? Onko olemassa hevoinen, vai?
Mitä, etkö tiedä? Tottahan hevoisia on, niitä käytettiin ennen kaikenlaisissa töissä, kun autoja ei ollut kuin harvoja. Ikäloput hevoiset teurastettiin ja tehtiin hevoismeetvurstia.
Jenkeissä saa jotain tuhdimpaa...mitähän siellä annetaan?
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä saa jotain tuhdimpaa...mitähän siellä annetaan?
Jenkeissä nukutetaan kun porataan, joten porukka on ihan tokkurassa. Kumma kyllä ne lähetetään kotiin ihan pöllyissä, kuten videoista näkee.
Alaleukaan johtopuudutus on eri juttu kuin nuo yläleuan puudutukset. Johtopuudutus menee hermokanavaan niin puutuu puol alaleukaa ja kieli samalla, sit jos osuu sopivasti hermoon niin tulee ihan ku sähköisku siitä piikistä. Jos tarvii puuduttaa niin pyydän aina ettei laita sitä johtopuudutusta, mieluummin kärsin kivusta