~♥KesäHeinät vko45♥~
[color=FF3030][size=5]♥♥ [color=DC143C][size=4]KESÄHEINÄT07 [color=FF3030][size=5]♥♥
[size=3][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen
[color=FF3030][size=3]21.6.
[size=2][color=0000EE]Miiu77
[color=CD2990]ikä:29
monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=3]24.6.
[size=2][color=0000EE]Jarmiina
[color=CD2990]ikä:
[color=FF3030][size=3]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[color=FF3030][size=3]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72
[color=CD2990]ikä:34
[color=FF3030][size=3]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde
[color=CD2990]ikä:30
monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, esikoinen 03/01
[color=FF3030][size=3]30.6.
[size=2][color=0000EE]Sannnis
[color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, esikoinen 1v.
[size=2][color=0000EE]Adel11
[color=CD2990]ikä: 27
monesko: kolmas, tytöt -99 ja -02
[size=2][color=0000EE]Kihara
[color=CD2990]ikä: 32
[size=2][color=0000EE]Spaghetti
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Senniina
[color=CD2990]ikä: 38
monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]Peikkoäet
[color=CD2990]ikä: 36
monesko: kolmas, 09/02, 02/04
[color=FF3030][size=3]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975
[color=CD2990]ikä:
monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti
[color=CD2990]ikä:27
[color=FF3030][size=3]3.7.
[size=2][color=0000EE]nipsuli76
monesko: toinen, esikoinen 03/05
[color=FF3030][size=3]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka
[color=CD2990]ikä: 28
[size=2][color=0000EE]anjuusa
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, tyttö 7/05
[color=FF3030][size=3]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur
[color=CD2990]ikä: 32
monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@
[color=CD2990]ikä:
monesko:
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel
monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[color=FF3030][size=3]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana
[color=CD2990]ikä:
monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä
[color=CD2990]ikä: 36
monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82
[color=CD2990]ikä: 23
[color=FF3030][size=3]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24
[color=CD2990]ikä: 24
monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77
monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=3]9.7.
[size=2][color=0000EE]elisabet73
[color=CD2990]ikä: 33
monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=3]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_
[color=CD2990]ikä:
--------------------------------------------------------
Lisätään myöhemmin tietoja kun täydentelette:
[size=2][color=0000EE]rondonella
la:
[size=2][color=0000EE]maaaaria
[color=CD2990]ikä: 26
monesko: toinen, tyttö 05/06
la: kesäkuun puoliväli
[size=2][color=0000EE]Ruupikkuinen
[color=CD2990]ikä:
monesko:
la:
[size=2][color=0000EE]Mathures
[color=CD2990]ikä: 24
[size=2][color=0000EE]ihmejakumma1
[color=CD2990]ikä:25
monesko: neljäs
[size=2][color=0000EE]@nikki
[color=CD2990]ikä: 37
monesko: toinen, esikoinen 12/00
[color=FF3030][size=4]♥♥♥♥♥
Kommentit (68)
...lunta satelee ja pakkasta -4. Eilen käytiin haudalla, ko ei lauantaina päästy, niin jäin sitten lukemaan hautakivistä edesmenneiden ihmisten nimiä. Ei voi muuta sanoa, ko kyllä on ennen ollu veikeitä ja kauniita nimiä ja muutama niistä jäi sitten takaraivooni makustelemaan :)
Itellä on ainakin tullu vähän jo raskauden oireita esiin: vessassa ramppaminen ja rinnat arkoina. Ai joo ja aivan hillitön syömisen vimma :D Pahoinvoinnista ei ole vielä tietoa, mutta kyllä sitäkin kerkeää varmaan tulemaan. Toivon vaan, että menisi tämä alkuraskaus nopeasti, koska kuitenkin vähän pelottaa kesällinen km ja se, että menisi vaan kaikki tällä kertaa hyvin loppuun asti.
Todella, mulla pyörähti käyntiin talvilomaviikko.
Tällä hetkellä talvi kyllä meni menojaan. Eilen oli vielä niin ihana talvipäivä, tänä aamuna maailma oli harmaa ja maassa 10cm loskaa. Litsläts. Ilo käydä koiran kanssa lenkillä kun molemmat oltiin sitten nenää myöden märkiä. =/ No, se on täällä länsirannikolla hyvinkin tyypillinen talvi se.. =(
Eilen illalla oli toooosi paha olo kun menin nukkumaan. Mahassa kupli ja kiersi ja mietin että joko tulee lähtö arabiaa halailemaan. Muttei onneksi. Tänä aamuna on jatkunut merkillinen kaiherrus tuossa sydänalan ja vatsan seutuvilla. Pahoinvointia ilmeisesti..
Paleltaa. Ja nännit on niin arat ettei niihin pahemmin välitä koskea tai antaa kenenkään hipaistakaan.
Muuten vointi on varsin mukava. =) Janottaa aika paljon, nytkin on jo puolisen litraa laimeeta mehua mennyt alas puolessa tunnissa.
Eilen illalla piti taas käydä kaapissa kurkkaamassa kahta plussatestiä, että onko niissä oikeesti viivat, ja olihan niissä!! =) Ei vieläkään oikein kykene käsittämään että raskaana ollaan! Mutta ollaanhan sitä!
Jushka rv5+5
Tuo lumisade on kyllä kaunis asia! On mieli pirteä kun pojan kanssa katsellaan ikkunasta leijalevia hiutaleita. Iltapäivemmällä koitetaan sit selviytyä tuonne uloskin, joskin siellä menee hermot kun maasto on hankala taapertajalle :).
Olo on vähän ällöttävä, samalla tavalla mahan ja nielun välillä kaihertaa ja vähän väliä tulee ihme hajuja nenään. Aina ei edes tiedä mitä ne hajut ovat mutta jessus miten ällöttää!
Vkl kävi sukulaisia kylässä ja oli tuo mies näppäränä huomannu tpiilottaa testitikun joka edelleen pyöri tuossa pöydällä... kun samoin sitä tulee vielä ihmeteltyä että ohhoh näinkös sitä nyt sitten ollaankin, taas.
Vointeja kaikille, mä paneudun hetkeksi sähköposteihin ennen kuin poika herää!
Tää väittäis raskausviikkojen olevan nyt 6+2 ja neuvolaan mennään täälläpäin vasta kun 10 on täys, siitä sitten melkein heti pääseekin jo ultrailemaan.
Hienon työn olet tehnyt Senniina - mahtava lista!
Lunta on todellakin tullut, ihanan näköistä, kun puiden oksat ovat valkoisenaan :). Täällä Helsingissä sen vaan tietää, että huomenaamulla on lumesta vain muistot jäljellä ja kumppareilla loskassa tarvotaan, höh.
Muuten ei viikonlopun jäljiltä mitään kummallista. Välillä kyllä melkein unohtaa, että uusi elämä tuolla kasvaa. Ei ole pahaa oloa eikä edes kauheaa väsymystä enää muuten kuin iltaisin. Rinnat ovat kyllä kasvaneet silmissä :).
Miten muilla onko teillä ylävatsan turvotusta? Itselläni olisi epäilys, että matkustaja on muuttanut vatsalaukkuun, jos se ei olisi fyysisesti mahdotonta. Kauhea pallo alkaa heti rintojen alta - hullun näköistä :).
Viikkoja kasassa huimat 5+2, itse asiassa kuukautisista laskettuna olisi viikko enemmän, mutta kun ei ollut viime kierrossa kuin yksi hedelmöittymisen mahdollisuus, niin tiedän, että viikkoa myöhemmässä ollaan ja oli taas siis menossa pitkä kierto.
Sinähän Senniina voit sanoa olevasi jo seitsemännellä viikolla, jos kasassa on 6+2 - eikö sitä niin sanota?
Ultraa odottelen, kun en oikeasti osaa vielä ymmärtää, että raskaana olen :). Välillä iskee epäilys että testit (tein kaksi) näyttivät omiaan!
Täytyy tehdä teille kauhea tunnustus ja kysyä, painiiko kukaan muu saman ongelman kanssa: yritän kovasti päästä tupakasta kokonaan eroon - nyt jo vähentänyt reippaasti, mutta vieläkin muutama tupakka päivässä menee :(((. Olisko muita yhtä heikkoja paikalla, jotka eivät ole heti plussan saatuaan pystyneet tumppaamaan lopullisesti? Tsempattaisiin toisiamme!? Tarkoitus on kyllä oikeasti lopettaa tupakointi kokonaan niin pian kuin mahdollista! Älkää ystävällisesti kivittäkö - syyllisyys on valmiiksi jo hirmuinen!!!
-Cityäippä- 5+2
puhut Cityäippä eli seitsemännestähän sitä puhutaan, kun on 6+ kyseessä.
On ylävatsan oireilua. Tosin mulla on sitä ollut aina. Ruokatorvi tulehtui joskus vuosia sitten ja se on sellanen vaiva, että sen kanssa saa elää lopunikänsä. Nyt jo närästää, mitähän se on 30 viikon kuluttua...
Toivottavasti Cityäippä löydät " vierottautumiskamuja" !
Vapaapäivää olen viettänyt. Kärsin pahenevasta kuvotuksesta, mutta yritän ajatella positiivisesti, että on ainakin tarpeeks hormoneja kropassa. Tää kun ei vaan ole mitään aamupahoinvointia, vaan se epämääränen huono olo, joka vie keskittymiskyvynkin on aaltoina koko vuorokauden. Kuis teillä muilla?
Cityäippä: En syyllistä ja tiedän tunteen, olen itse painiskellut samojen ongelmien kanssa. Heität nyt kaikki sauhut vessanpönttöön ja kärvistelet pari päivää, niin kyllä se siitä. Olen itse lopettanut muutama kuukausi sitten ja retkahtanut pari kertaa, mutta yritän kovasti sinnitellä. Olen syönyt nicorette- purkkaa, ja se auttaa kyl hyvin. Olen siis ollut kova sauhuttelija aikaisemmin. 15 vuotta ja vähintään aski päivässä, mutta mulle tää vauvan hankkiminen on ollut sellanen toimiva motivaatio. Kyllä sä pystyt, ihan varmasti :) Kovasti tsemppiä!
että mistäköhän päin Suomea, olette kaikki. Onko kukaan teistä tulossa Taysiin synnyttämään (ihan kuin se olis jo piankin ajankohtaista, hih) tai oletteko mahd. edellisiänne siellä synnyttäneet? Olis kiva kuulla kokemuksia.
...joka pahenee päivä päivältä. Eilinen meni välillä kylpyhuone ja sängynpohja, tänään en voinut mennä töihin. Yritin jo saada yksityistä ultraa siirrettyä tälle päivälle, mutta vasta viikon päästä pääsee. Haluaisin varmistusta, että joku masussa oikeasti elelee, sillä kohta on pakko kertoa pomolle syytä tähän " lintsailuun." Ihan ilman selitystä en oikeen voi jäädä kotiin oksentelemaan viikkotolkulla...
Se hyvä puoli tässä olotilassa tietty on, että kaikki nautintoaineet (esim. kahvi, viini ja tupakka) yököttävät myös, joten ei tarvitse taistella niitä vastaan ;) Cityäipälle tsemppiä tupakan nujertamiseen!
Terveisiä kaikille, voikaahan paremmin kuin meikäläinen ;)
Koala rv 6+4
Tuli sitten kunnon lumipeite tänään tänne kehä III:n sisäpuolellekin;). Oma vointi on edelleen lähes normaali: silloin tällöin pienen pientä kuvotusta mutta ei siis mitään " oikeaa" huonovointisuutta. Väsymys ja paleleminen ovat kyllä kuvioissa mukana, mutta niinhän voisi olla normaalistikin tähän aikaan vuodesta. Taidan loppuviikosta rohkaistua ja varata sen ultra-ajan, siihen asti ilmeisesti elellään tässä epätietoisuudessa. Toisaalta mieli voisi olla rauhallisempi jos olisi " kunnon" oireita. On se ihmismieli hassu:)
Mulle voi listalle lisätä lasketuksi ajaksi 4.7. - katsotaan sitten kuinka paljon se tuosta muuttuu ultran jälkeen.
Mukavaa iltaa kaikille!
-rondonella
Minäkin uskaltaudun taas kirjoittelemaan. Tietonikin olivat päivittyneet tuonne etusivulle. :-)
Mullakin nipistelee vähän alavatsasta ja vessassa juoksen, tosin taidan muutenkin juosta vessassa useammin kuin monet. Mies on kyllä tyytyväinen, kun rinnat ovat kasvaneet jo selvästi, vaikka kipeät ne vähän ovat.
Olen tässä kauhistellut ja mietiskellyt, kun lueskelin lakia ja sain varmistuksen siitä, että työni radioaktiivisen säteilyn kanssa on sellaista, että joudun ilmoittamaan raskaudesta töissä heti sen selvittyä itselleni. (Emme ole mieheni kanssa kertoneet vielä edes vanhemmillemme.) No, kuka haluaisi mennä heti raskausviikolla 7 pomon puheille kertomaan olevansa raskaana! No, lopulta sain rohkaistua mieleni ja laitoin mailia esimiehelle. Sain heti onnittelut vastauksena. Eihän se sitten niin kauheata ollutkaan. Huomenna varmaan mietitään esimiehen kanssa, että pitääkö työtehtäviäni muuttaa hieman raskauden takia. Pitää nyt vain toivoa, että kaikki menee hyvin, eikä tarvitse perua ilmoitusta.
Kihara-74 tuolla kyseli, että mistäpäin sitä ollaan. Minä asustelen Espoossa. Onko täällä muita ensimmäisen lapsen odottajia pääkaupunkiseudultapäin?
Listallehan vois sitten lisäillä paikkakuntia ja pikkuhiljaa niitä synnytyssairaaloita, sitten kun se alkaa olla selvillä. :) Voi sit suunnitella seuraavien kuukausien aikana niitä treffejä laitokselle, hihii.
Cityäippä, hienosti että yrität ja lopetat sauhuttelun! Mä tein sen ton ekan kanssa. Syyllisyys oli kamala ja tuli sellainen sisäinen paha olo joka kerta kun sytytti tupakan ja veti sen ensimmäisen sauhun. Siitä se sit lähtikin että tuli tumpattua se tupakka jo ekan jälkeen. Tuon jälkeen totesin että ei ole oikein kiduttaa pientä myrkyillä. Kävin sit normaalisti tupakkatauoilla (ulkona) töissäkin, ja imeskelin rauhassa kurkkupastillin tai jonkun muun väkevän karkin, ja kävelin talon ympäri. Sitten sisään, lasi vettä ja duuneihin. Ja heti kohta huomasin etten kaivannut sitä tapaakaan, mikä oli aika voimakkaasti iskostunut mieleen. Tsemppiä!!
Kävin juuri ulkona ja luonto on ihanan näköinen lumisateen jäljiltä (siis ainakin Helsingissä). Pöhköilen kävellessä - ahaa, nyt sattuu hieman oikeaan nivuseen ja nyt tikistää vasenta kylkeä. Onkohan tämä normaalia...?
Minulla on koko ajan hirveä nälkä. Tänään sitten ahdoin pizzan ja olo on ollut aika karsea. Aina kun nälissänsä syö, sitten seuraavaksi on maha kipeä & kuplintaa. Onneksi ei ole ollut erityisen pahaa oloa.
Tämä alkuraskaus on niin jännittävää aikaa että ei meinaa pysyä aina järki mukana. Käyn töissä vessassa (siis oikeastikin), jotta voi " testailla" onhan mm. rinnat edelleen arat...tosi järkevää.
Meillä on töissä pikkujoulut perjantaina. Olen yrittänyt keksiä kaikkia sepityksiä miksi en juo alkoholia. Onko jotain hyviä peitetarinoita? Ajattelin antabus-lääkekuuria.
Elikkäs rv on 5 + jotain.
Pöllähin hammaslääkärillä käynnin yhteydessä neuvolaan, kysyyn, että mitäs nyt tehdään kun oon raskaana.
On uusi asia itelle , kun ns. ensi yrittämälläkin sattui onnistuun. Tai no, annoin miehelle luvan yritellä, kun kuvittelin että siinä menee kuitenki aikaa ennen kuin tärppää. Mutta hups, tässä sitä ollaan tänne kirjottelemassa :) Itteni tunnen vielä niin lapseksi johtuen lapsenmielisyydestäni. Ei raskaus oo vieläkään iskostunut tonne aivoihin. Kai sen jossain vaiheessa tajuaa.
Neuvolatäti otti ihan kiltisti vastaan, ja pääsin samantien jutteleen. Lasketun ajan se antoi 6.7
Mutta koska lopetettuani pillerit, kierto ei oo tasaantunut kunnolla, niin viikko siitä suuntaan tai toiseen.
Mites näistä kielletyistä herkuista, jostain luin että graavilohta ei saisi syödä!? Mies nyt osti paketin ja olen hemmetin vihainen kun se niitä popsii, ja ite ei sais moista herkkua suuhun laittaa. Onkos se nyt niin vai ei?
Mä jouduin viikonloppuna huijaamaan ystäviä oikein urakalla sillä oltiin sovittu ravintolailta kauan aikaa sitten enkä tahtonut kertoa vielä kenellekään tästä tilanteesta. Lipittelin alkuun yhden tuopin tooooosi hitaasti (varmaan kaks tuntia siihen meni...) ja sen jälkeen hainkin sitten baaritiskiltä pöytään alkoholitonta olutta. En usko, että tuossa tilanteessa kukaan tajusi laskea yhteen 1+1 mutta ehkä sitten myöhemmin jos pääsen heille kertomaan tästä iloisesta uutisesta, niin he osaavat yhdistella asioita :)
Meidän kaveriporukassa tuo lääkekuuri ei kyllä mene läpi, mutta ehkä firman pikkujouluissa vois mennäkin. Mun mielestä toi alkoholittoman lipittäminen oli kuitenkin aika helppoa eli sitä suosittelen. Tietty voit keksiä tueksi myös tarinan yllättävästä pakollisesta la-aamun menosta eli sen takia ei voi juhlia kunnolla tms.
Heippa vaan Kihara!
Minäkin tulen Taysiin sitten aikanaan. Edellisetkin lapset ovat siellä parkuneet ekat parkunsa. Minulla on ollut synnytyksissä kokoajan sellainen olo, että meistä on pidetty huolta ja kaikki ratkaisut ovat olleet perusteltuja. Kätilöt ja lääkärit ovat olleet aitoja ihmisiä ja se on ollut minulle hyvin tärkeää.
Synnyttäneiden osastolla sen sijaan....
no, miten sen nyt sanoisi. On liian kiire, liian paljon eri mielipiteitä ja siinä varsinkin esikoisen kanssa on ihmeissään. Minullekin sanottiin että ei minun rinnoilla voi imettää. Nännit on vääränlaiset. Tämä hoitoja oli väärässä, mutta oli pilata esikoiseni imetyksen ihmeellisellä rintakumivirityksellään ja kivikautisella kommentillaan.
Nyt olen kuullut kauhujuttuja kuinka täyttä siellä on. Toivottavasti ovat vain juttuja.
terv peikkoäet
Cityäippä ja muut savuttelijat : Sama ongelma mulla. Polttelen tupakkaa, ja yritän koko ajan saada päähän että olen raskaana, että pitää lopettaa.
Monennellakos viikolla se äidin ja vauvan verenkierto meni yhteiseks? Oon yrittäny mietiskellä ettei vielä oo yhteinen,(rv 5 +) mutta se on kai tekosyy. Täytyy myöntää että tupakasta on todella vaikea päästä irti.
No mies osti tänään nikotiini pillereitä paketin molemmille. Täytyy toivoa että ne auttais ja niillä pääsis irti tupakasta. vaikka lääkäri joskus sanoi että se on se nikotiini joka vaikuttaa vauvaankin. Eli ymmärtääkseni niitä nikotiinikorvaus lääkkeitäkään ei saisi syödä.
Omalla kohdalla kyllä on että joko korvaus hoitoa jolla pääsis tupakasta eroon, tai tupakka. ja vaikka molemmat olis yhtä huonoja vaihtoehtoja raskauden kannalta, ite kyllä käännän vaa-an siihen korvaushoidon puolelle. jos ei muuten pysty lopettamaan. olen kanssa jotain 10 vuotta polttanut, aloitin aika nuorena tupakan polttamisen. olen nyt 24
Mutta tsemppiä meille ketä yritämme päästä tupakasta eroon :)
Minulla oli joskus sellainen hiiva-lääke, jonka käytön aikana ei saanut käyttää edes tuoksuja. Jotkut herkimmät saavat siitä antabus-oireita jopa siitä. Tämä oli minun peitetarina joskus esikoisen aikaan.
Muuten, löysin jonkun oulun yliopiston alaisen raskauslaskurin netistä. Minusta se oli hyvä ja selkeä. Sen mukaan minun la olisi 070707! Joku joka osaa, voisi rustailla meidät siihen kohtaan.
Merkilliset asiat hermostuttaa. Odotan oksennuksen alkamista kuin kuuta nousevata. Olen ihan varma, että kaikki ei ole kunnossa koska ei okseta. Jos paihoinvointi ei tästä pian lisäännyt joudun taatusti menemään yksityiseen ultraan ihan varmistaakseni, että asiat on ok.
Meillä mukulat vielä hyppii ja isi yrittää saada niitä nukkumaan. Ei kuulosta lupaavalta....
terv peikkoäet
Pakkanen sitten häipyi ja lunta tulla tupruttaa taas.
Mukavaa, että viikonlopun aikana oli ilmaantunut noin monta uutta kesäheinää! Päivityksen kannalta olisi mukavaa, jos vain laitatte tiedot uuteen viestiin. Ei siis tarvitse kopioida koko listaa. Tiedot pitää jokatapaukessa poimia " värilistaan" erikseen. Toivottavasti huomasin kaikki korjaukset ja ilmoittautumiset!!
6. rv:kin sitten pyörähti käyntiin. Olo ihan samanlainen kuin viimeviikollakin. Hyvin lievää pahoinvointia silloin tällöin, janottaa ja närästää helposti. Eipä oikeestaan muuta. Elisabet73 ihmetteli niitä alavatasaoireita. Mulla on jonkinlaisia sellaisia myös, mutta olen ajatellut niitten kuuluvan asiaan. Saattaa pistää johonkin kohtaan ja äkkinäiset ylösnousut ovat hankalia. Voi joutua kyyryssä kulkemaan pitkän aikaa. Ne ovat niitä repäisykipuja ja niitä oli esikoisenkin aikana.
Näin viime yönä unta, että kävin ultrassa kahdella lääkärillä. Toinen väänteli ultraamislaitetta jostain vanhasta henkarista ja olin ihan kauhuissani. Toinen hoiti asian järkevästi ja siellä näkyi kaksi ihmisenalkua, tyttö ja poika. En tiedä toivonko sen olevan enneuni...
No, pääasia, että siellä olis jotain elävää!!
t.Senniina 6+2