Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antakaa rehellinen mielipide. Olenko miesten suhteen liian nirso?

Vierailija
07.11.2022 |

Olen 29-vuotias, minulla on hyvä ura. Pidän itsestäni ja ulkonäöstäni huolta (ja kun joku kuitenkin kysyy, olen ihan normaalipainoinen ja urheilen useamman kerran viikossa). Kriteerini miesten suhteen ovat nämä:

1. Omillaan toimeen tuleva. Käy töissä, maksaa laskunsa itse, ei elä muiden siivellä. Ei tarvitse mikään juristi olla, ihan duunarikin kelpaa kunhan vaan tienaa tarpeeksi rahoittaakseen oman elämänsä

2. Omaa ikäluokkaani. Ikähaitari 27-33, en halua mitään juuri teini-iästä selvinnyttä enkä itseäni huomattavasti vanhempaa. Haluan ikääntyä yhdessä

3. Valmis asettumaan aloilleen. En ole heti kirkkoon raahaamassa, mutta etsin pitkäaikaista suhdetta johon lopulta kuuluu avioliitto ja pari lasta. Haluan miehen joka etsii nimenomaan elämänkumppania

4. Päihteidenkäyttö hallinnassa. En jaksa katsella känniörvellystä. Absolutisti ei tarvitse olla ja välillä saa juhliakin, mutta joka vkl baariin katoavaa miestä en halua. Tupakoitsijaa en myöskään halua

5. Täysipäinen, mukava ja kommunikaatiokykyinen. Ei lado turpaan, osaa keskustella ongelmista kypsästi ja avoimesti, haluaa rakentaa terveen suhteen, ei ole sellainen mörökölli joka ovet paukkuen menee pitämään mykkäkoulua vaan osaa avata suunsa, sanoa mikä vaivaa ja haluaa ratkoa ongelmia yhdessä

Tuossa on minun kriteerini ja aidosti joidenkin tuttavamiesten mielestä tuo on liian tiukka vaatimuslista. Onko tosiaan noin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian löysä, et maininnut edes ulkonäköä. Ja jos itse olet akateeminen, niin miten ajattelit pärjätä duunarin kanssa? Ei minulla ole mitään heitä vastaan, mutta tätä palstaa lukeneena en kyllä lähtisi yrittämään.

Etsi sopivaa töiden parista, ei Tinderistä. Parhaat tietämäni parit ovat syntyneet töissä tai ihan omasta kaveripiiristä, tutun tuttuja yms.

Vierailija
2/4 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa muuten ihan hyvältä, mutta aika tiukka ikäraja karsii pois monia hyviä miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian löysä lista. Ulkonäkö mainittiinkin jo. Sen lisäksi unohdit huumorintajun, käytöstavat, yleissivistyksen ja kyvyn rationaaliseen ajatteluun ja kiltin mukautuvaisen luonteen.

4/4 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin aika hankala kenenkään ulkopuolisen on sanoa, että oletko liian nirso vai et.

Klassisessa taloustieteellisessä ajattelussa yleensä oletetaan, että ihmiset itse tietävät, mitä he haluavat, mutta että muut eivät tätä tiedä. Eli jos vaikka kahviossa on myynnissä sämpylä kolmella eurolla, niin tarkastellessani sitä, ja omia senhetkisiä halujani ja mieltymyksiäni, osaan itse sanoa, haluanko ostaa sen kolmella eurolla vai en. Periaatteessa kukaan ulkopuolinen ei voisi sanoa, että minun ehdottomasti kannattaisi ostaa juuri se sämpylä, tai että sitä sämpylää ei missään nimessä kannata ostaa. Käytännössä sämpylässä saattaa tietenkin olla sellaisia vaikeasti havaittavissa ominaisuuksia, jotka oletettavasti vaikuttaisivat arviooni sen houkuttelevuudesta, kuten jos sämpylä on vaikka myrkytetty. Mutta jos olen tietoinen sämpylän ominaisuuksista, niin minun pitäisi itse osata päättää, onko se hinnan väärti vai ei.

Eli jos parisuhteisiin sisältyy jotain hyötyjä ja "hintoja", niin klassisesti ajateltuna sinun itsesi pitäisi parhaiten tietää, mitkä parisuhdetilaisuudet ovat omalla kohdallasi houkuttelevia, ja mitkä eivät. Näin ollen muut eivät voisi sanoa, että olet liian nirso, tai että sinun pitäisi olla valikoivampi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi