Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaisiko joskus miettiä.

Vierailija
07.11.2022 |

Kiusaaminen jaotellaan usein suoraan ja epäsuoraan muotoon. Suorassa kiusaamisessa toisen nöyryyttäminen tapahtuu fyysisten loukkauksien kuten hakkaamisen, potkimisen ja lyömisen muodossa. Lisäksi kiusaamisen keinoina voidaan käyttää nimittelyä ja ilkkumista.

Epäsuora kiusaaminen sisältää ilkeiden juorujen levittämistä, toisen mustamaalaamista ja pahan puhumista selän takana. Sen kautta vahingoitetaan toisen sosiaalista asemaa ja mainetta.
Kiusaamisen ylläpitämiseksi tarvitaan yleensä sivustakatsojien (hiljainen) hyväksyntä tai jopa kannustus. Sivustakatsojat mahdollistavat kiusaamisen jatkumisen myös pidättäytymällä kiusatun puolustamisesta. Tämä voi olla heille keino varmistaa oma asema ryhmässä sekä maine ja fyysinen turvallisuus, sillä kiusaaminen valjastetaan usein sosiaalisen vaikutusvallan ja hierarkian muodostamisen välineeksi.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan

Vierailija
2/26 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirjoitus.

Vierailija
4/26 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/26 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös oma tapani kiusata eräänlainen triangulointi jossa toinen saatetaan kiusallisiin tilanteisiin, itsessabotointiin, välirikkoihin josta minulle ei jää edes suoraa yhteyttä tapahtumiin.

On ilkeintä mutta vaatii myös muiden ihmisten toteavan toisen ihmisen sysipaskaksi.

Vierailija
6/26 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi sairas kun on, niin sitä sairaammat on keinot kiusata. Valitettavasti.

Vierailija
7/26 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/26 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kiusatussa yleensä ole se vika? Näinhän se menee.

Vierailija
9/26 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

m29 kirjoitti:

On myös oma tapani kiusata eräänlainen triangulointi jossa toinen saatetaan kiusallisiin tilanteisiin, itsessabotointiin, välirikkoihin josta minulle ei jää edes suoraa yhteyttä tapahtumiin.

On ilkeintä mutta vaatii myös muiden ihmisten toteavan toisen ihmisen sysipaskaksi.

Ei se ole mikään uniikki sinun neronleimauksesi. Se on Narsistille tyypillinen henkisen väkivallan keino, vedellä lankoja, manipulaatiokeino jossa saa muut ihmiset toisiaan vastaan ja kohteen maalitettua ilman että itse jää kiinni. 

Olet siis pahuuden edustaja. Karma koittaa joskus. 

Ja muista, sinun peliäsi ei moni hoksaa, totta, mutta kyllä jotkut. Totuus on ja sieltä sinut lopulta tuomitaan.

Vierailija
10/26 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta.

Vierailija
11/26 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/26 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

m29 kirjoitti:

Ei se ole mikään uniikki sinun neronleimauksesi. Se on Narsistille tyypillinen henkisen väkivallan keino, vedellä lankoja, manipulaatiokeino jossa saa muut ihmiset toisiaan vastaan ja kohteen maalitettua ilman että itse jää kiinni. 

Olet siis pahuuden edustaja. Karma koittaa joskus. 

Ja muista, sinun peliäsi ei moni hoksaa, totta, mutta kyllä jotkut. Totuus on ja sieltä sinut lopulta tuomitaan.

ehkä projisoin mutta siis jos totta tosiaan tätä peliä ei moni hoksaa miksi itsekään välttämättä hoksaisin? oletan muiden osaavan vedellä jonkin verran lankoja itse ellei ole vähän sosiaalisesti yksinkertaisempia tai jotakin. mistä voin tietää olenko 'narsisti'? mielestäni jos ihminen on kunnollinen ei pahimman tyyppinen väkivalta koske häntä koska miksi koskisi. henkinen väkivalta joka vaatii kohteen toimivan monin väärin tavoin kuulostaa minusta enemmän osuvan narsistiin kuin sellaisesta juontuvan

Vierailija
13/26 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannattaisi. Ihmiset miettiiihan liikaa.

Vierailija
14/26 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamista on myös täysi ignooraaminen somessa!!!

Vierailija
15/26 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa olla liian herkkä!!

Vierailija
16/26 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkupillikö?

Vierailija
17/26 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa ja pitää kiusata. Sitten on hyvä diagnosoida kiusattu kaikin tavoin. Eihän sitä kukaan usko..

Vierailija
18/26 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa ja pitää kiusata. Sitten on hyvä diagnosoida kiusattu kaikin tavoin. Eihän sitä kukaan usko..

Niinpä

Vierailija
19/26 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt miksi mulla oli tunne että teen jotain tärkeää jossain vaiheessa elämääni.

Tuollainen tunne oli lapsena ja nuorena.

Sitten tein jotain tosi tylsää. Opiskelin insinööriksi naisena, joka tarkoittaa sihteerin tehtäviä.

Halusin vaan tehdä töitä, maailman räjättäyttämistä aloin pitää tarpeettomana.

Maailma muuttuu.

Vierailija
20/26 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen on rikos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän