Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteilla sait yksinhuoltajuuden?

Mepa
07.11.2022 |

Kerro oliko pitkä prosessi?
Mitkä syyt oli, jotta sen sait.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/19 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvoja ehdotti. Syynä se että isä ulkomaalainen, olisi mennyt liian hankalaksi jos olisi pitänyt kysellä lupia kaikkiin pikkujuttuihinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten isällä oli edunvalvoja. Hain yksinhuoltajuutta eron yhteydessä yhteisymmärryksessä ja sain.

Vierailija
4/19 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten isällä oli edunvalvoja. Hain yksinhuoltajuutta eron yhteydessä yhteisymmärryksessä ja sain.

Ja onneksi sain, koska esim. lasten pankkiasioiden hoitaminen olisi ollut suorastaan mahdotonta. Pankki meni ihan sekaisin, kun yritin saada toiselle lapselle avattua tilin. Joka yksityiskohta kysyttiin erikseen ja kierrätettiin edunvalvojan kautta. Edunvalvoja hidasteli ja kaikki oli hankalaa. Luovutin ja odotin, että sain huoltajuuden.

Vierailija
5/19 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni samalla lastenvalvojan tapaamisella, kun siellä muutenkin oltiin. Perusteena isän täysi kyvyttömyys hoitaa edes omia asioitaan.

Vierailija
6/19 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 90-luvulla lastenvalvojan periaatteesta.

Vierailija
7/19 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Oli fiksu lastenvalvoja 90-luvulla. Ex-mies oli väkivaltainen, ja siksi erosin.

Vierailija
8/19 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotin.

Oltiin tilassa, jossa oli ex appivanhemmat, miehen hyvä ystävä, minä ja mun ystävä.

Hetki nauhotettiin.

Siinä minä pyysin yksinhuoltajuutta, koska asiat hoituu helpommin . Jos en hoida, ihmiset ympärillä todistaa ja muutetaan yhteishuoltoon.

Kuopus on 16.

Hyvin meni

Vierailija
9/19 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotin.

Oltiin tilassa, jossa oli ex appivanhemmat, miehen hyvä ystävä, minä ja mun ystävä.

Hetki nauhotettiin.

Siinä minä pyysin yksinhuoltajuutta, koska asiat hoituu helpommin . Jos en hoida, ihmiset ympärillä todistaa ja muutetaan yhteishuoltoon.

Kuopus on 16.

Hyvin meni

Ja nyt kuopuksella on palstalla luuhaava työtön äiti.

Vierailija
10/19 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenvalvoja ehdotti. Syynä se että isä ulkomaalainen, olisi mennyt liian hankalaksi jos olisi pitänyt kysellä lupia kaikkiin pikkujuttuihinkin.

Tällainen syy on kyllä törkeää. Yhtä hyvin mies olisi voinut viedä lapsen ja hankkia yksinhuoltajuuden kotimaassaan. Mitähän lakia lastenvalvoja noudatti?

Vierailija
11/19 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua enää tavata lapsia.

Vierailija
12/19 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotin.

Hetki nauhotettiin.

Kuopus on 16.

Hyvin meni

Ja nyt kuopuksella on palstalla luuhaava työtön äiti.

Oletko säkin työtön kun täällä luuhaat? En mä ainakaan ole vaan mulla on vapaapäivä koska teen kolmivuorotyötä.

Vierailija
13/19 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen isä ei pitänyt isyyslomaa, ei ollut koskaan sairaan lapsen kanssa kotona, ei hoitanut neuvolakäyntejä jne. Halusin yksinhuoltajuuden siltä varalta, että hän alkaisi tehdä kiusaa eikä esim. antaisi matkustaa lapsen kanssa. Loppujen lopuksi kaikki meni kuitenkin hyvin molemminpuolisen alkukatkeruuden jälkeen.

Vierailija
14/19 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä teki kiusaa ihan systemaattisesti kaikesta. Koetti estää lasten rokotukset, matkailun, muuton mun työn perässä (vaikka se oli lähemmäksi häntä😂), tehtaili keksittyjä lastensuojeluilmoituksia, yritti estää lasten pankkitilien avaamisen jne. Käytiin käräjillä asti, koko prosessiin meni 1,5v.

Huom, isä ei halunnut missään vaiheessa lasten lähivanhemmuutta, halusi vain saada tehtyä kiusaa minulle.

Vierailija
15/19 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/19 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja onneksi sain, koska esim. lasten pankkiasioiden hoitaminen olisi ollut suorastaan mahdotonta. Pankki meni ihan sekaisin, kun yritin saada toiselle lapselle avattua tilin. Joka yksityiskohta kysyttiin erikseen ja kierrätettiin edunvalvojan kautta. Edunvalvoja hidasteli ja kaikki oli hankalaa. Luovutin ja odotin, että sain huoltajuuden.

Onpa kummallista. Meillä on aina ollut yhteishuoltajuus, ja pankille riitti ihan vain lapsen isän kirjoittama valtakirja jolla hän valtuutti minut lapsen pankkiasioiden hoitajaksi.

Vierailija
17/19 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen isä ei pitänyt isyyslomaa, ei ollut koskaan sairaan lapsen kanssa kotona, ei hoitanut neuvolakäyntejä jne. Halusin yksinhuoltajuuden siltä varalta, että hän alkaisi tehdä kiusaa eikä esim. antaisi matkustaa lapsen kanssa. Loppujen lopuksi kaikki meni kuitenkin hyvin molemminpuolisen alkukatkeruuden jälkeen.

Noilla perusteilla ei todellakaan saa oikeudelta yksinhuoltajuutta :D :D Joten isä on sen sinulle hyvää hyvyyttään antanut jos sen olet saanut.

Vierailija
18/19 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kummallista. Meillä on aina ollut yhteishuoltajuus, ja pankille riitti ihan vain lapsen isän kirjoittama valtakirja jolla hän valtuutti minut lapsen pankkiasioiden hoitajaksi.

Ei onnistunut. Iaän kirjoittama valtakirja ei olisi ollut pätevä pankin mielestä, koska isä on edunvalvonnassa.

Vierailija
19/19 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistunut. Iaän kirjoittama valtakirja ei olisi ollut pätevä pankin mielestä, koska isä on edunvalvonnassa.

Eikä pankille riittänyt sekään, että edunvalvoja olisi antanut mulle valtakirjan hoitaa kaikki pankkiasiat, vaan joka risaus piti ensinnäkin valita, että mihin kaikkeen tarvitsen luvan + valtuutuksen taas uusiin asioihin, jos sellaisia ilmenee. Onneksi sain sen huoltajuuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan