Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aknen hoito

Vierailija
07.11.2022 |

Kertokaa aivan kaikki! Kokemukset, lääkitykset, markettituotteet, kaikki vinkit ja mahdolliset neuvot.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on paha niin isotreninoin kuuri. Söin teininä puoli vuotta ja kasvot oli 30 vuotta hyvät. Nyt 50+ söin uudestaan koska vaihdevuodet aiheutti talirauhasten liikakasvua.

Vierailija
2/9 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti kaipaisin komeuksia seuraavista:

- isotretioniini

- sinkkivoide/-pasta

- finnitarrat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/9 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihoni parani kun aloin syömään magnesiumia, sinkkiä ja rautaa sekä käymään lenkillä vähintään joka toinen päivä.

Vierailija
5/9 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene suosiolla ihotautilääkärille, mitkään markettituotteet saati ties mitkä poppakonstit vie ainoastaan rahasi mutta ei finnejä.

Vierailija
6/9 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Basiron voide, toimii mulla hyvin.

Vierailija
7/9 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isotretioniini vei mun kahdelta lapselta (15v-17v) aknen täysin pois. Vanhemmalle jäi arpia kun ensin piti kokeilla miedommat valmisteet.

Vierailija
8/9 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi roaccutan käyttäjä, tosin 90-luvulta, mutta ei kai se ole siitä muuttunut. Keskipaha akne lähti muistaakseni alle puolen vuoden kuurilla, eikä palannut koskaan. Sitä ennen testailin kaikenlaista voiteista antibioottiin ja niiden apu oli vähäistä.

Vierailija
9/9 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisesti kaipaisin komeuksia seuraavista:

- isotretioniini

- sinkkivoide/-pasta

- finnitarrat

Isotretioniini toimii useilla. Riippuu kuinka paha akne on, kannattaako ensin kokeilla miedompia. Julkisella ainakin yleensä ensin kokeillaan antibioottikuuria esim tetrasykliini ja erilaisia voiteita. Isotretinolin saa ihotautilääkäriltä, eli lähete julkiselta tai sitten yksityiselle.

Sinkkivoide ei toimi

Finnitarrat ei toimi

Minulla on kevyistä hoidoita parhaiten toiminut apteekista sellainen puhdistusgeeli ja voide nimeltä Ducray Kerancyl akneiholle. Vaikka olen jos mitä voiteita ja pesuaineita kokeillut reseptillä ja ilman. Tosin usein joku voiderutiini toimii hetken kunnes finnit tulevat takaisin. Reseptivoiteilla minulla kuoriintuu iho. Antibiootti ei vaikuta mitenkään.

Myös isotretinoli-kuurin olen käyttänyt, auttoi vaikeimpaan akneen, mutta edelleen aknea on jonkin verran, ei enää vaikeaa kipeää märkäistä ja ihon alaista paukamaa, vaan tavallisia finnejä siellä täällä poskissa ja leuassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän