Omenavartalo, mitä se tarkalleenotten tarkoittaa
Että rasvaa kertyy eniten vatsaan ja jalat jää tikuiksi?
Miten tuon vatsarasvan saisi vähenemään? En halua pömpöttävää mahaa.
Kommentit (28)
Sanni16kerava kirjoitti:
Rasvaimu auttaa.
Rasvaa et voi polttaa paikallisesti luomuna mitenkään.Tietty ruokavalion avulla voit yrittää vähentää turvotusta ja treenaamalla vatsaa ja selkää voit hakea ryhtiä vartaloon.
Ei auta.
Viskeraalista rasvaa ei voi poistaa rasvaimulla. Viskeraalinen rasva (sisäelinten ympärillä oleva rasva) lähtee vain painonpudotuksella.
Minusta se tarkoittaa ylipäätään sitä, että rasva kertyy keskivartaloon eikä lanteille/takapuoleen. Minä olen omenavartalo, vaikka olenkin kokonaisuutena normaalipainoinen. Vatsarasvaa ja kauheaa pömppöä ei ollut ainoastaan silloin, kun olin todella alipainoinen, lähes bmi 18. Suvussani on ikävä kyllä diabetestä, se on siis aineenvaihdunnan taipumus se omenavartalo, ei pelkkä ulkonäköön liittyvä juttu.
Keskikokoiset tissit, hyvä ja pyöreä takapuoli, normaalit hartia ja lantio, normaalit jalat mutta pömpöttävä vatsa. Kaikki muu sopusuhdassa, paitsi tämä herkkuröllykkä. Olenko omena?
Entä jos on ihan hyvänmallinen peppu, mutta iän myötä rasvaa alkaa kerääntyä vatsaan? Kai tämäkin omenavartalo on.