Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~♥~♥~♥~ ENSIKOT vko 45 ~♥~♥~♥~

06.11.2006 |

[size=4][color=00E5EE][b]ENSIKOT[/color][/b]

[size=3][color=FFB5C5]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FF1493]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FFB5C5]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FF1493]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FFB5C5]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FFB5C5]&#10084[color=FF1493]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[size=3][color=FFB5C5]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FF1493]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FFB5C5]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FF1493]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FFB5C5]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FFB5C5]&#10084[color=FF1493]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[/size]

[size=2][color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[size=3][color=FFB5C5]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FF1493]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FFB5C5]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FF1493]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FFB5C5]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FFB5C5]&#10084[color=FF1493]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[size=3][color=FFB5C5]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FF1493]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FFB5C5]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FF1493]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FFB5C5]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FFB5C5]&#10084[color=FF1493]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[/size]

[color=00E5EE][b]Ensikot:[/color][/b]

[size=1][color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia ¿73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4 kiertoa clomifenia, 1 inssi, suunnitelmissa seuraava inssi marraskuun lopulla, julkisella ollaan hoidoissa. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, ei ihan priimaa. Mulla kaikki ollu tähän asti ok, aukiolotutkimus ei onnistunut. Eli joko putket ovat tukossa :( tai sitten kipu esti kokeen teon (oli ihan todella inhottava kokemus). Seuraavaksi vuorossa laparoskopia, jonka perusteella jatko selviää.

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Hoidot: gyne käynnillä ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Tarkempia tutkimuksia tehdään loppuvuodesta.

[color=FF69B4]Bianco

[color=CD1076]Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Tutkimukset alkoivat lokakuussa, tähän mennessä otettu perusverijutut ja tehty aukiolotutkimus, kaikki ok. Simppatestin tuloksia odotellaan.

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä kohta 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: kesäkuussa -05

Mitä tutkimuksia tehty: Minulle tehty noin vuosi sitten perustutkimus työterveyslääkärissä, ja silloin ei mitään vikaa löytynyt. Miestä ei ole tutkittu. Tarkoitus on mennä vuodenvaihteen jälkeen tutkimuksiin yksityiselle, jos ei sitä ennen ihmettä tapahdu.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä Elisa tai vaikka ED, ihan miten vaan...

[color=CD1076]Ikä: 29 v., mies kohta 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: mulle ensin perusverikokeet ja ultra, jotka oli ok, nyt menossa kierronkartoitus ja miehen simpat syynissä.

[color=FF69B4]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=CD1076]Ikä: minä ja mies molemmat 27 v.

Mistä kotoisin: Pohjois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: tammikuussa 2005 eli kohta kaksi toivon ja epätoivon täyteistä vuotta toivottu sitä omaa kääröä

Mitä tutkimuksia tehty: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus vajaa vuosi sitten, eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Elokuussa tehtiin eka (luomu)inssi lahjasiittiöillä, joka meni ajoituksen suhteen pieleen. Lokakuussa tehtiin toinen inssi (clomit + pregnyl) ja nyt lokakuun loppuun tehdään toivottavasti kolmas (clomit + pregnyl). Mulle ei ole vielä tehty tarkempia tutkimuksia vaan yritetään ensin muutama inssi ja katsotaan sitten tilanne uusiksi.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 09/06, perusverijutut ok, aukiolotutkimusta odotellaan (aika 7.11.06), ollaan tyksin hoivissa. Simpoissa pientä häikkää (vaikka lääkärin mukaan määrä korvaakin laadun).

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO-tyyppiset munasarjat 05/06, miestä ei vielä tutkittu. Seuraava lääkäri marraskuun puoli välissä. Viimeiset puoli vuotta käytössä on ollut terolutit ja Metformin-lääkitys.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty jo talvella -06 (kierronkartoitus, simpat, SSG) Väestöliitossa. Varsinaista vikaa ei löytynyt. Munasarjoissa monirakkulaisuutta, muttei pco-diagoosiksi asti. Inssiä suositeltiin hoidoksi, mutta vielä ei hoitoihin lähdöstä ole päätetty.

[color=FF69B4]milka1

[color=CD1076]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8.

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampereella asustellaan

Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005

Tutkimukset: Miehen tavara on tutkittu ja itseltä otettu verikokeet (kilpirauhanen, progesteroni, prolaktiini...) ja ultrattu. Kaikki näiden osalta ok. Ensikäynti Taysissa tulossa 2.11.' 06

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra. Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily.

Aukiolotutkimus tulossa tällä viikolla.

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: minä 31v ja mies 30

Kotoisin Etelä-Suomesta

Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01

Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta

02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta

edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuulemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi yritys.

[color=FF69B4]Tuiskutiusku

[color=CD1076]Ikä: 24 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Ei ole vielä aloitettu

[color=FF69B4]Tuittu78

[color=CD1076]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä: 12/04 alkaen

Hoidot: Ollaan oltu asiakkaina Väestöliitossa 2/06 alkaen ja yksi inssi tehty 5/06. Nyt hoitotauolla minun kilpirauhasongelmien takia, kunnes se asia on kunnossa. Muuta syytä lapsettomuuteemme ei ole löytynyt.

[color=FF69B4]trixie2

[color=CD1076]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok. Menemme ava-klinikalle joulukuussa uudelleen käymään. Hoidot aloitetaan ivf-hoidoilla tammikuussa.

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki normaalit, SSG normaali, 10/06 todettu lääkärin sanoin " klassiset pco-munasarjat" , simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta huikea kokonaismäärä kai korvaa laadun). Tutkimukset tehty yksityisellä, hoitoja mietitään.

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076] Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut. Miestä ei (vielä testattu).

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta 5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä 10/2006.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaiseen liikkeellä, jotta ehdin laittamaan, tuon uusimman version esittäytymislistasta pinon alkuun. Mukavaa viikon alkua Ensikko-kamuille! Nyt töihin...

Killa

Vierailija
2/52 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä muilla tuossa viestissä sydämiä, vai laatikoita? Kotona ne oli mun koneella vielä sydämiä, mutta nyt kummia neliöitä! Mä tuun kai hulluksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Killa,

Kyllä ne sydämiltä ainakin mun koneella näyttää =)

Huiskutus kaikille. Kiirettä pitää sekä töissä että " extra curriculum activitiessä" =) Kp 26 menossa ja tätsää odottelen. Kunhan se saapuu niin saan soittaa taas polille aikaa, että päästään katsomaan josko päästäisiin seuraavaan inssiin.

Ja takas töihin...

t. Afternoon

Vierailija
4/52 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Killa, Minun koneella näyttää kyllä laatikoilta, mutta oikein hienoilta laatikoilta ;) Tosi hieno lista, hyvähyvä!

Huomasin, että esittelyni puuttuu edelleen, joten tässä se lisättäväksi listaan:

Nimi: Kepardina

Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Perustutkimukset takana, tarkemmat edessä. Ei vielä selvinnut mitään, pelkona on ongelmat munatorvissa. Tällä hetkellä täysin malttamaton olo, ei jaksaisi enää odottaa tutkimustuloksien selviämistä, saatika raskautta. Odotuksen odottajan aika se vasta pitkä onkin!

Tämäkin ensikko painelee takaisin töiden ääreen, palaillaan taas paremmalla ajalla!

Vierailija
5/52 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killa otsikossa näkyvät sydäminä, viestissä mustat on sydämiä ja vaaleanpunaiset laatikoita ;). Älä tule hulluksi, tiedän kyllä miten rai-vos-tut-ta-via tietokoneongelmat voi olla! Aivan hienoa että jaksat väsätä näitä enska-juttuja tänne :).

Nyt töitä,

terveisin Milka

(joka itki taas äsken kun kirjoitin jollekin niistä sydänäänistä jotka sitten vaikenivat... enhän minä ole tästä läheskään yli päässyt, mitä oikein kuvittelin... ei nyt lopetan että pystyn tekemään töitä..)

Vierailija
6/52 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Heräsin" tuossa juuri - tai toisin sanoen nousin ylös sängystä pyörimästä - tuskallisen yövuoron jälkeen. Vielä pari yötä edessä, en tiä miten selviän niistä, kroppa kun tuntuu tekevän tenän jo nyt. Paikat hakkaa ja oksettaa. Se lauantainen örvelökänni ei tosin auta asiaa yhtään saati sitten se morkkis joka sitä seurasi!

No, täti tuli siis paikalle lauantaina ja tänään aamulla sain ajat varatuksi, eli labra on keskiviikkoaamuna ja aukiolotutkimus sitten viikon päästä maanantaina. Jaiks! Tuoaukiolotutkimus on siis vasta kp 10 eli tuskinpa inssiin päästään vielä tässä kuussa vaikka röörit oiskin auki...

Nyt jatkan tärinääni tuolla olkkarin puolella, sori taas omanapainen teksti!!!

Vierailija
7/52 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...unohtui kertoa että totta kai mä sen jo kuuluisaksi muodostuneen haamun testasin sillon lauantaiaamuna just ennen tädin tuloa. Eli siis menkat alkoi testin teon ja haamun ilmestymisen välissä, pari minsaa testiin pissaamisen jälkeen, heh! Pistää vaan miettimään että voiko ne röörit olla tukossa vai mitä ihmettä nuo ainaiset haamut oikein on? Niin siis niille tiedoksi, jotka ette ole tuolla kuumeilupuolella palstailleet, että mulla noi haamut on olleet paremminkin sääntö kuin poikkeus,tosi usein oon niitä saanu vaikka menkat oiskin alkaneet.

Vierailija
8/52 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en ehtinytkään koneelle laisinkaan, mutta tänään on taas " homma hanskassa" .

Tässäpä sopiva aasinsilta aiheeseen miten mies suhtautu simppanäytteen antoon. [color=violet]Jessicako[/color] sitä muistaakseni kyseli? Meillä on mies antanut 2 näytettä ja väliä noissa näytteissä oli 3kk. Hän halus mennä sairaalaan ihan paikan päälle kummallakin kerralla, syystä että sitten on varmasti " tuore" näyte purkissa.

Ovat kuulemma poikien kesken puhuneet tosta näytteenantoasiasta (voitteko kuvitella!!) ja aika moni kuulemma pelkää antaa näytettä, koska ne pelkää niitä tuloksia ja sitä, että jos tulee " tuomio" . Kysyin sitten, että mitäs hän itse niille kommentoi, niin sanoi vaan, että hänen mielestään on parempi antaa näyte, niin sittenpähän tietää jatkosta ja säästyy siltä piinaavalta epätietoisuudelta silläkin uhalla, että ei oiskaan ihan priimatavaraa.

Täytyy kyllä myöntää, kuten [color=violet]Milkakin[/color] totesi, että mulla on kyllä aika mukava mies ja ihan täysillä mukana tässä hommassa. Oon kyllä sitä mieltä, että kyllä ne miehetkin kuumeilee omalla, ehkä hiljaisellakin tavallaan, mutta se on varmaan jotain pelkoo toi tutkimuksiin meno jos jotain vikaa löytyykin. Jotenkin ne kokee sen mahdollisen vian kauheen " lopullisena" , kun taas meille naisille pystytään hoidot viemään aika pitkälle ja niistä varmaan puhutaan enemmän. Tiedä sitten...

Ja samaan syssyyn [color=violet]Milkalle[/color] oikeen superlohtujaksuhali. En voi sanoa tietäväni miltä susta tuntuu, mut ymmärrän kyllä, että tosi pahalta ja välillä taas vähän vähemmän pahalta. Oiken hirmuisesti tsemppiä ja jaksamista sulle.

[color=violet]Jessicalle[/color] oikeen isot tsempit sinne aukiolotutkimukseen huomenna. Toivottavast kaikki on ok. Kerrohan sitten kuinka se meni.

[color=violet]Dese[/color]: harmienharmi se nega. Onko täti jo porhaltanut paikalle, vai vieläkö on toivoo???

Mites [color=violet]Brooke[/color]? Joko oot uskaltautunu testaan?

Kivaa [color=violet]Killa[/color] kun kävi kummityttö kylässä, piristää päivää kummasti. Mullakin muuten näkyy sydämet sydäminä.

[color=violet]Vanniksella ja Naksulla[/color] hoidot etenee. Hyvä juttu! En osaa kyllä sanoa, että mistä ne Naksun haamut johtuu.. Kumma homma.

Terkkuja myös [color=violet]ElisaDaylle, amalialle, tuitulle, tuiskutiuskulle, aftikselle[/color] ja myös kaikille niille, joita laho pääni ei tällä hetkellä muista..

ON: kerroin viimeks metsästäneeni oviksen tossa kp 32 paikkeilla ja meitsillä oli sitten 4 päivän kunnon ovislimat ja kivut oikeella puolella. Ihme homma kun noin kauan kesti.

Mutta kyyninen minäni ottaa yliotteen ja odotan tättärää paikalle noin parin viikon kulutta. :/

Ai niin, ootteko huomanneet, että enää on reilu 6 viikoa jouluun!!

Piggeliina

Vierailija
9/52 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näkyy nuo Killan sydämet kanssa laatikkoina. Olisiko selaimesta sitten kiinni. Paitsi otsikossa ovat sydämiä! Värit kuitenkin on tosi hienot.

Onko Naksu lääkärit sanoneet mitään noista sun haamuista? Mistä päättelet, että torvet vois olla tukossa, kun haamuja tulee, vai onko tää tyhmä kysymys...? Voisiko nuo olla niitä kemiallisia raskauksia, että hedelmöittyminen olisi tapahtunut, mutta munis olisi vaan sitten hipaissut kohdun seinää ja siksi tuo haamu? Mä siis en TODELLAKAAN ole asiantuntija, kunhan arvailen ja ihmettelen vaan ääneen :)

Hienoa piggeliina et ovis ainakin kaikin puolin osoitti tapahtuneensa! Toivotaan että oviskivuista on sitten kuitenkin hyötyä! Mä kanssa aina yllätyn kun mies (joskus harvoin) mainitsee puhuneensa poikien kanssa jotain, mitä ei todella uskoisi niiden puhuneen. Juuri sanoi, että töissä olivat puhuneet yleisesti lapsista, ja tosi moni oli kommentoinut, että lähipiirissä on ihmisiä, jotka ovat yrittäneet pitkään tai ovat olleet hoidoissa. Kyllä ne miehetkin joskus aina yllättää...

ON: Soittelin tänään klinikalle ja kyselin siitä inssistä. Nyt kai tähän kiertoon ei enää ehditä, mutta seuraavaan sitten. Meen ens viikolla käymään ja juttelemaan että tehdäänkö se ilman hormoneita vai niiden kanssa, samalla voi sitten jutella tarkemmin niistä kaikista testituloksista. Osaiskohan joku sanoa, miten se inssi ihan konkreettisesti tehdään. Aftis? Siis pitääkö miehen käydä kuinka paljon ennen siellä, vai pitääkö miehen mennä samana päivänä? Eikös sitä miehen tavaraa jotenkin käsitellläkin ennen inssiä? Mul on välillä sellainen olo, että ne ei siellä klinikalla selitä kaikkia juttuja niin perinpohjaisesti kuin toivoisin, vaan tosi paljon joutuu itse kysymään. Ja kaikkea ei koskaan tajua kysyä.

Vähän harmittaa, kun tuo eka inssi menee sit vasta joulukuulle, toivoin että oltaisiin ehditty jo tähän kiertoon. Joulukuu on mulla lisäksi töissä ihan tosi kiireinen, joten saapa nähdä, miten kalenteriin sopii yllätyshyökkäys klinikalle.

Nyt ei jaka enää tuijotella ruutua, joten siirryn kotitöiden pariin. Iloista viikon alkua!

Bianco

Vierailija
10/52 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, Naksukin oli ollut juhlatuulella!!! *taputtelee* Täällä oli eilen pitkästä aikaa niiiiiin hirmuinen kankkunen, ettei paljon konetta avattu..:) Mutta ei haittaa, niin kiva ilta oli ja humalatila aikalainen, joten ei ihme tuollainen olo. Tekee kyllä välillä hyvää puhdistaa aivoja. Tosin juhlimme sellaisessa porukassa, jotka ovat tietoisia tilanteestamme, joten välillä tuli hieman tilitettyäkin..;)

Kenelle muuten olette kertoneet lapsettomuudesta/yrityksestä? Itse olen kertonut läheisimmille ystäville (joita on kyllä aika paljon, ehkä kymmenkunta+heidän puolisonsa) ja omille sisarilleni plus vanhemmille sekä miehen äidille. Lisäksi olen joutunut kertomaan töissä lähityökavereille ja esimiehelle poissaolojen/lääkärikäyntien vuoksi.

Meillä mies on hyvin suostuvainen ollut kaikkiin omalle kohdalle osuviin tutkimuksiin. Siitä nostan hattua hänelle. Tosin olen alusta alkaen puhunut hänelle lapsettomuuspelostani ja hän on nähnyt minut niiden pettymysten keskellä, joten ei kai hän ole uskaltanutkaan vastustaa..;)

Kaikille enskoille vilkutuksia ja oikein hyvää viikon alkua. Sovitaanko, että joku nappaa ensimmäisen plussan tämän kuun aikana? Deselle pahoittelut negasta..:( Ja Milkalle piritysrutistuksia!

Ihmeellisiä noi Naksun haamut.. Ootko jutellut asiasta lääkärin kanssa?

-Tuittu-

Ps. Killa, noi sydämet on mullakin laatikkoja, mutta jotain viisaampaa ensikkoa lainatakseni oikein hienoilta laatikoilta..:)

Ps:

Vierailija
11/52 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut hoitojen siirtymisestä seuraavaan kiertoon.. Vaikka odotusaika ei ole pitkä, niin silti sitä on jo odottanut niin kauan, että lyhytkin ylimääräinen odotus on liikaa.

Meillä inssi meni niin, että ovulaatiotesteillä katsottiin oikea ajankohta. Sitten varattiin aika seuraavalle päivälle ja aamulla (2-4h ennen inssiä) mies käy antamassa oman näytteensä. Sperma pestään ja sitten se ruiskutetaan kohtuun (?!?) ohuella katetrilla. Itse operaatio on ihan ok, minulle hieman kivulias, mutta monet ei tunne mitään.

Tämä siis vain oma kokemus.

-Tuittu-

Vierailija
12/52 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on just tulossa ovesta sisään ja tuttuun tapaansa vaatii mun jakamattoman huomion itselleen enkä varmaan enää pääse livahtamaan tänne myöhemmin... ;)

Piti vaan ensinnäkin tulla (((halaamaan))) Milkaa! En mäkään voi sanoa tietäväni miltä susta tuntuu, mutta melkein itku pääsi sun viestä lukiessa! :( Yksi pahimmista peloista on just se, että sitten joskus kun onnistuu tulemaan raskaaksi, niin miten ikinä voi luottaa että kaikki menee hyvin?! Jotenkin aiemmin ajattelin, että menen alkuraskauden ultraan, jotta tietää ettei ole tuulimuna, mutta kun ei sekään takaa yhtään mitään! Miten voi olla niin vaikeeta tämä?!

Ja kiitti Kepardi ja Tuittu mainioista laatikkokommenteistanne! Putosin tuon Kepadrin viestin kohdalla! Hienoja laatikoita tosiaan, vaikka väänsin niitä sydämiä oikein urakalla eilen! (Nyt ne muuten taas on mulla sydämiä, oisko se tosiaan tästä selaimesta johtuvaa, kun duunissa on IE ja kotona Firefox...).

Naksulle jo etukäteispeukutukset ao-tutkimukseen! *bd*

Vilkutukset vielä kaikille muillekin! o/

Ai niin Galluppiin sen verran, että oon kertonut aika monelle vauvahaaveista: lähimmät ystävät ja muutamat ei niin läheiset tietää. Sukulaisista sisko miehineen ja veli vaimoineen tietää. Äidille ja isälle en oo suoraan sanonut, mutta äiti on takuulla arvannut. Lapsettomuudesta (huh, eka kerta kun " sanon" ääneen että me ollaan lapsettomia!) tietää noi samat, ainakin kun kerran tietävät kauanko ollaan yritetty. Varsinaisesti lapsettomuudesta en kyllä ole puhunut kuin parin henkilön kanssa, joilla itsellään samantapaisia kokemuksia. Te ootte mun tukihenkilöt tässä asiassa! :)

Vierailija
13/52 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killa, mulla näkyy sydämet, ja firefox mullakin!

Milkalle rutistus!

Mistähän ne Naksun haamut tosiaan johtuu? myös täällä tyhmänä miettii.. Tähän asiaan en oo yhtään perehtyny, kun ei oo omalle kohdalle sattunu. Ohut limakalvo? Ettei kiinnity kunnolla? *tyhmänä arvailee*

Piggelinalle onnea oviksen löytymiseen, ja toivonkipinöitä lähetän!

Bianco, kyllä se kuukausi nopeasti menee!

Tuittu, millon sulla oli kontrolli sen kilpirauhasen tiimoilta?

Jessicalle ja Naksulle peukutuksia tutkimukseen!

Nyt vällyjen väliin, mukavaa viikonalkua!

amalia

Vierailija
14/52 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(((((milkalle rutistus)))))

Voi Naksu ja sun haamutestit. Ihme juttu. Kysäiseppä niistä kun menet sinne tutkimukseen, josko osaisivat sanoa mikä siinä oikein on kun niitä aina tulee ja tättärä kuitenkin kannoilla. Harmi että täti tuli, mutta siitä hyvä, että nyt alkaa homma rullaamaan. Tsemit sinne!

Huiskutus piggeliina !!

Bianco ¿ sait jo vastauksiakin, mutta tässä mun versio. Ensin mulla ulrattiin alakautta kp 2-5, sitä kutsutaan ns. 0-tutkaksi. Sitten sain puregon nimisen hormonipiikityksen kp 6 lähtien muistaakseni. Piikitin ensin 5 pv (100, 100, 75, 50 ja 50), sitten uusi ultra. Kaksi johtofollikkelia, toinen 14,5 ja toinen jotain 16. Lääkäri sanoi, että pitää piikittää kaksi päivää lisää eli 50 +50. Nuo päivät oli ma,ti. Keskiviikkoiltana klo 24.00 pistin pregnyl irrotuspiikin ja inssi tehtiin pe aamuna niin, että miehen näyte vietiin labraan klo 8.30 ja haettiin sieltä 10.30 ja inssi tehtiin klo 11.00. Ohut katetri vain, jolla siittiöt ruiskutetaan. Ei tuntunut mulla missään, ei edes kirpaissut. Sitten piti makoilla paikallaan n. 15 min ja sitten kotiin. Menkat alko kp 28 ihan normaalikierron mukaan. En sitten tiedä mikä meni vikaan. Yritän nyt seuraavassa inssissä kysyä, että miksi ei ultrattu ennen inssiä, että olis tienny onko ne kaksi follikkelia siellä kasvaneet tarpeeksi. Ilmeisesti kun julkisella ollaan niin on vähemmän ultria. Nyt meillä siis tämä kierto ollut välissä ja seuraavaan pitäisi taas saada uusi inssi. Ja vielä: joo, se siemenneste pestään ennen inssiä, eli siitä erotellaan vain parhaat kaverit talteen =) Ja muistakaa se 3-5 pv pidättäytymistä ennen inssiä, ei siis yli eikä alle tuon rajan. Sanottiin, että tärkeää.

Täällä oli muutkin olleet hyppööllä viikonloppuna =) ainakin Naksu ja Tuittu. Tämä oli myös lauantaina menossa ja nukkumiseksihan se sunnuntai meinas mennä....

Tuittu: mä olen nyt alkanut kertomaan kohta jo vähän kaikille tästä lapsettomuudesta. Ensin pidin sen visusti omana tietonani, yrityksen aloituksen ja kaiken melkein vuoden. Sitten kerroin parille kaverille joilla on ollut sama ongelma tai on edelleen ja sitten pikkuhiljaa perheelle ja muillekin kavereille. Töissä tietää vain 2 ihan läheistä työkaveria, ei edes esimies, enkä sille kertoisikaan. Onneksi on sellainen työ, että pääsee lähtemään hoitoihin kun on tarvis. Mulla jotenkin on helpottanu se kertominen omaakin oloa. Joskus tuntuu vain että sitten kaikki on niin surullisia meidän puolesta, enkä kuitenkaan haluais että ne meitä murehtii. Ihania ihmisiä kuitenkin olen ympäriltäni löytänyt ja niin monta olkapäätä. Teidän kaikkien ihanien ihmisten lisäksi =)

Tulipa taas romaania....sorry =)

t. Afternoon

Vierailija
15/52 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Heti aamutuimaan pikainen ilmoitusluontoinen asia, lyhensin vanhan nikkini Kepardiinan Diinaksi. Vanha nikki on tuntunut jo pitkään epäkäytönnöllisen pitkältä, ja ihan siitä syystä muutos. Mutta sama naama ja samat ajatukset edelleen nikin takana :)

Toivottavasti ei aiheuta paljoa sekaannuksia ja puolin ja toisin opitaan uusi lyhempi ja dynaamisempi nimi pian :)

Vierailija
16/52 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on Kepardiina lyhentynyt Diinaksi. Pidetään mielessä..:)

Amalia: Minulla on se kilpparikontrolli vasta sitten kun olo on ollut hyvä 4-6 viikkoa. Tämä nykyinen lääkitys on nyt sellainen mitä yritän pitää (muuten olen aina nostanut kahden viikon välein) mutta jos tulee takapakkia, niin sitten taas nostellaan.

Bianco: Luettuani tuon Aftiksen inssiselityksen tajusin olleeni omissa höpötyksissä hieman suuripiirteinen. Eli meillä tehtiin eka inssi clomi-hoidoilla, joita söin 2tbl/vrk kp3-7. Sitten muistaakseni kp9 oli eka ultra ja sitten vielä olisko ollut kp12 tai 13 seuraava. Sitten ovistestin näytettyä plussaa varattiin aika inssille. Seuraavaksi tod.näk tehdään inssi pistoshormonein, mikä on ollut minulle henkisesti kova paikka. Puoli vuotta asiaa prosessoituani tuntuu siltä, että ehkä siihen piikittämiseen pystyn.

Aftikselle tsemppiä seuraavaan inssiin. Toivotaan että se tuo positiivisen tuloksen!!

Killa: Meilläkin mies aina motkottaa jos roikun koko illan koneella. On nuo sitten kovin huomionkipeitä..:) Nimim. erityisen huomionkipeä jos mies roikkuu koneella eikä huomioi minua..

ON: Eilen aamulla lämmöt 36,3 ja tänään 36,2. Ei siis ovulaatiota ole tapahtunut tässä kierrossa lainkaan. Nyt sitten ajattelin antaa kierron venyä niin pitkäksi kuin on venyäkseen, sillä minulla on enää kahteen kiertoon teroja enkä jaksaisi mennä lääkäriin vain uuden reseptin takia. Seuraava inssi menee kuitenkin vasta tuonne tammikuulle aikaisintaan, joten ajattelin käynnistää vasta sitten kierron kun saamme luvan jatkaa hoitoja. Meillä tulee kohta kaksi vuotta yritystä täyteen.. *huoh*

-Tuittu-

Vierailija
17/52 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti haleista ja lohdutuksista Piggeliina, Tuittu, Killa, Amalia, Afternoon (anteeksi jos joku nimi jäi pois), tuli uudestaan itku kun olette niin ihania!

Vaihteeksi ollut tänään maaninen ja levoton olo, kohta lähden yhdelle musakeikalle ja otin huomisen aamupäivän vapaaksi töistä jospa menisi pitkään... kyllä nää olot menee häränpyllyä! Ja nyt pitää meikit laittaa uusiksi äskeisen tirautuksen jälkeen:).

Naksu tämä on todella tyhmä kysymys mutta varmistanpa niin kauan kuin kehtaan vielä kysyä: haamut tarkoittaa tarkalleen mitä? Positiivista raskaustestiä jonka jälkeen kumminkin tulee menkat? Toivottavasti tosiaan selviää pian mistä kyse ja hyvä että muutenkin etenet nyt tutkimuksissasi.

Piggeliinalle kiva että tuli ovis, peukkuja ettei matami tule perässä!

Onkos Tuittu toipunut kankkusesta?

Bianco harmi että joudut odottamaan inssiä mutta pääasia että ehdit ennen joulunpyhiä, ne on tosi tylsät kun osa klinikoista on jopa 2 viikkoa sillon kiinni!

Inssin ajoitus on muuten ilmeisesti vielä tarkempi kuin olin luullut. Lääkärini on sitä mieltä, että mahdollisesti ne 5 ekaa inssiä eivät tuottaneet tulosta, koska ajoitus saattoi pettää - siis huolimatta siitä että juoksin koko ajan ultrassa ja tein lh-testejä (mittaavat lh-hormonia, joka huipussaan irrottaa muniksen). Mulla ei nimittäin lh-testit toimineet täydellisesti vaan olin usein epävarma tuloksesta.

Viime inssi olisi tämän teorian mukaan toiminut siksi, että siinä käytettiin sitä Aftiksenkin mainitsemaan Pregnyl-irrotuspiikkiä. Sen jälkeen voitiin laskea täsmälleen 38 tuntia (toisten mukaan 36 tuntia) jonka jälkeen inssi. Mutta mene ja tiedä...

Mukavaa iltaa!

t. Milka

Vierailija
18/52 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää kiire ei koskaan lakkaa? Vai onko vika kiirehtijässä? Tuntuu, että tekemistä on aina rutkasti enemmän kuin aikaa. Mua harmittaa isolla H:lla kun en ehdi keskittymään tähänkään touhuun kunnolla. Ja juuri kun ollaan saatu sellainen poppoo kasaan, jossa on keskustellaan samoista asioista samoilla aaltopituuksilla. Antaiskohan esimies tehdä lyhennettyä työviikkoa, jotta sais pidettyä nettisosiaalista elämää yllä?

Killalle kiitos upeasta esittelystä. Sydämet ovat tosin tämän eskan koneella hieman kulmikkaita, mutta oikein kauniilta se näyttää.

Afternoonille ja amalialle vilkutuksia ja tsempityksiä sateiseen iltaan!

Diina: Eiköhän tuo uusi nimi ole pian ihan sujuvassa käytössä.

Milka: Mun on pitänyt jo aikaisemminkin kirjoittaa sulle siitä, että mielestäni päätöksesi tässä vauva-asiassa on ihailtavan rohkea. Koko raskautuminen ja ilmeisesti odotusaikakin on yhtä hössötystä, niin on pakko taputella kaksin käsin tuollaisen enskan olkapäille. Toivotaan, että saat asiat taas pian etenemään. Lohtuhali ikävien asioiden vuoksi. En edes osaa kuvitella, kuinka pahalta ja epäreilulta elämä voi joskus maistua. <3

Hyvä Naksu, että olet saanut tutkimusaikoja varatuksi. Nyt vaan taas päiviä laskemaan. Niitä ei vaan ole yhtä paljon kuin edellisellä kerralla. Ja häädä se drakula jo pois sieltä nurkista ja sano, että vie sen morkkiksen mukanaan. :)

Piggeliinan mies on ilmeisesti ihan superjärkevä. Oma miekkonen on ihan hermona sen simppatestin kanssa juuri siitä syystä, että mitäs sitten jos tuomio tulee. Ja peruspessimistinä hän tietysti ajattelee, että KUN se tuomio tulee. Tätyis varmaan vihjata, että asiaan voi suhtautua vähän toisellakin tavalla.

Bianco: Hyvä, että teilläkin on jo selvä aikataulu tiedossa, jos ei tähän niin heti sitten seuraavaan kiertoon. On varmasti mukava tietää, että asia on hoidossa. Ja eiköhän se sopiva aikakin löydy. Voidaan sitten yhdessä keksiä jotain hyviä syitä töistä karkaamiselle. Jos vaikka perustetaan sellainen vinkkipankki.

Tuittu: Ahaa, viikonloppuna on siis ollut pippaloita enemmänkin. Toivottavasti drakula on teidän kotinne jo hyljännyt.

Toivottavasti en nyt unohtanut ketään... Ainakaan tarkoituksella en ketään jättänyt välistä.

Kiitos kaikille tsemppajille. Kyllä se negan testaaminen otti koville. En olis uskonut (tai siis en muistanut), kuinka paljon itkua voi sellainen pienen pieni puuttuva viiva saada aikaiseksi. Ajallaan tullut tätikään ei olisi ollut sellainen pettymys, koska onhan se luomuplussa melkoinen ihme, jos ovis tapahtuu vain silloin tällöin sattumalta. No, nyt on taas kyyneleet kuivattu ja elämä jatkuu. Täti sitten kaarsi paikalle su ja ma välisenä yönä ja eilen olin kipeämpi kuin aikoihin. Jouduin ottamaan ihan särkylääkkeenkin, mitä teen ehkä kerran vuodessa.Tiedä sitten mistä tädin kiukkuisuus johtui. Huomenna on kuitenkin kp 3 ja tämä enska korkkaa clomipurkin. Saa nähdä, millaisia fiiliksiä ne sitten aiheuttavat. No, toiveet yritän pitää kohtuudessa, mutta tietäähän sen jo nyt, että päivien lukumäärän lisääntyessä kasvavat pilvilinnatkin ihan itsestään. Toivon parasta sormet ja varpaat ristissä, ei tuollaista itkuviikonloppua enää montaa kertaa kestä täyspäisenä. Tai kaipa sitä kestää mitä tahansa, jos ei ole muita vaihtoehtoja.

Yritän ehtiä taas huomenna. Silloin pitäisi olla aavistuksen lyhyempi päivä. Kiva, että olette olemassa!

~dese~

Vierailija
19/52 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas siinä viestissä kirjoitusvirheitä. Pitäis kaiketi lukea se, mitä kirjoittaa ja ainakin jos sen tekstin vielä lähettää maailmalle kaiken kansan luettavaksi. Pitäis varmaan alkaa noudattaa niitä tarkistusohjeita, joita työkseen jakaa 20 vuotta nuoremmille...

Mukavaa illan ja viikon jatkoa joka tapauksessa.

~lukihärönen dese~

Vierailija
20/52 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! Mäkin haluan vähentää työtunteja, että pääsen tänne ajan kanssa. :) Nyt otin kuitenkin hiukan omaa aikaa täällä töissä, en kuitenkaan ehdi enää tänään tehdä mitään järkevää.

Mullakin näkyy jotain outoja neliöitä esittelyissä, muttei se haittaa.

Luin kaikkien teidän kuulumiset, oli kivaa kuulla teistä jokaisesta! Laho pääni vaan ei vieläkään saa pidettyä kaikkien nikkejä mielessä, joten tässä nyt vaan sitten lähettelen yleisesti terveisiä kaikille. Ehkä muistan pian jo suurimman osan teistä nimeltä.

Meilläkin korkattiin Clomipurkki taas kerran eilen. Kadoksissa ollut täti kun tuli kylään kp 33, noin 20 pv oviksen jälkeen! Outoa, mutta lääkärin mielestä asiassa ei ollut mitään erityisen kummallista. PCO:sta kuulemma johtui että täti viipyi. Tänään popsin siis toisen tabletin. Pitäisi ehtiä vielä yhden kerran yrittää ennen kuin lähden parin viikon päästä viikoksi lomalle. Pitäkää peukkuja että ovis tulee tännekin!

Meillä mies on menossa simppatestiin torstaina. Hänkin on selvästi vähän kauhuissaan, että jos tulee lopullinen " tuomio" . Mutta suostui mun vaatimuksesta kuitenkin testeihin - en halua pumpata itseäni täyteen lääkkeitä jos simpat ei ole tutkittu. Mä olen kauhuissaan testin hinnasta, saimme lähetteen Väestöliittoon ja testaus maksaa 115 euroa, siitä tosin saanee Kela-korvaukset myöhemmin pois. No, nämä on vaan pikku summia vielä...

Oikein paljon tsemppiä kaikille tähän syyspimeyteen! Toivon iloisia plussauutisia meille kaikille, ehkä jonkun kohdalle pian niitä tulee... ++++

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan