*****KOTILOT vk 45******
Kommentit (48)
Mäkin ihmettelen aina kuinka jotkut kuvittelee autoa jotenkin turvalliseks paikaks jättää lapsi yksin... Ei siitä ole kauaa, kun narkkari varasti auton eikä huomannut takapenkillä nukkuvaa lasta. Tiedän ihmisiä jotka ilmoittaa heti näistä lapsista jonnekin. Esim tk-päivystykseen ja sit jonkun täytyy mennä rikkomaan lasit, että lapset saadaan ulos. Eipä nää vanhemmat sitä tajua miksi näin tehdään, mutta kotiinkin ois turvallisempi jättää kuin autoon. (vauva) Kollega kertoi, että kyllä se on heitteille jättö ja siitä voi tehdä ilmoituksen.
Liuris(?), mulla on samanikäiset lapset, mutta LA vain pari kk myöhemmin! Jotenkin kivaa odottaa kolmatta tälleen isommalla ikäerolla kuin tuota toista. Ehtii vähän keskittyä omaan napaankin. ;)
Muuten olo alkaa olla pahinta alkuraskautta. Pahoinvointi on pahimmillaan, päässä herkästi alkaa tykyttämään ja pelkään migreeniä, mut ei oo vielä näkyny. Just jouduin hörppää vähän kahvia, että loppuis tuo tykytys. Nyt oon sitten kuin humalassa, kun ei oo aikoihin juonu tuota litkua... x)
Aika moni tietää raskaudesta! Sukulaisille kertomista viivytän sit vieläkin... Mahaa ei näy, vaikka viime kerralla tässä vaiheessa turvotus oli ihan kauhea.
Hulda 10+0
Täytyy sen verran korjata edellistä kommenttiani (ettei musta ilmoiteta lastensuojeluun). En ole jättänyt lasta mihinkään kaupan pihaan tms., vaan talon (omakoti-, rivari-) parkkipaikalle, jossa se on ollut helposti nähtävissä ja kuultavissa.
E selitellen
Eliisabeth: En oo soittanut vielä aikaa np-ultraan, se on aina varattu neuvolasta niin en oo silleen miettinyt. Täytyy kysyä ma neuvolasta, että soitanko sen ajan itse vai? Mille rv:lle varasit? Ja joo, se maksaa sen 22e. Mä kävin kans esikoista odottaessa Vanhiksessa ja kuopuksesta sitten Hyvinkäällä ultrassa. Vaikka ei mua toi 22e silleen harmita, kun siellä hyvinkäällä on kuitenkin parempi ultra! Ja kuvat ihan erilaatua kun aikoinaan vanhiksesta saadut :)
Ja on mun mielestä eri asia jättää vauva autoon omakotitalon pihaan jos sen siitä koko ajan näkee ja kuulee! Kun taas sitten tollasen Kirpparin pihaan, jossa oli vielä kamala ruuhka! Kyllä ne vauvat vaan tuppaa heräämään kesken unien, eikä tämäkään äiti olisi sieltä kirpputorilta ihan nopeasti selviytynyt jos jotain oli menossa ostamaan, sillä ihmisiä oli aika paljon!
PP 8+5
En nimittäin tiennyt, että tällä nimellä meitä muitakin jo on. =) No, kenties sitä kautta muutkin tänne tiensä löytävät.
Voi yökötys. Tänään oikeastaan eka päivä, kun on sellainen ällö olo. Kuudes viikko on minulla menossa. Ja tää väsymys on aivan uskomatonta! Tein testin vasta maanantaina ja mies vähän naureskellut, että miten ne oireet lähes heti testin jälkeen ovat tulleet. ;)
Meillä ei varsinaisesti ollut tarkotusta enään saada lapsia. Minä viime kuussa nimittäin kirpparilla myin sitterin ja aikalailla vauvojen vaatteita ja muita tarvikkeita pois. Olisinpa nyt viitsinyt vielä yhden kuukauden odottaa. Hyvä asia tietysti, että voi ostaa aivan uusia. Meillä kaksi tyttöä ennestään (02 ja 05) ja hieman mekin sitä poikaa olemme haaveilleet, epäilykseni on kuitenkin kova, että eiköhän se tämäkin tyttö ole. :) Minäkin olen vähän miettinyt sitä, että pitäisikös tämän kolmannen kohdalla selvittää se sukupuoli? Kovasti houkuttelisi.
Oikein pirteää viikonloppua teille kaikille! Minä lähden vielä yhden esittelyn tälle illalle pitämään. Yök, siellä on kahvia tarjolla... ;)
Hieno homma! Tervetuloa kaikki!
Itse tulin töistä puolisen tuntia sitten. Tuntuu, että tämä elämä on nyt tätä kiirettä. Mies aamuvuorossa, tulee töistä kotiin ja mä lähden töihin. Ja sitten teen viikonloput, jos ei miehellä mitään kisoja tiedossa. Kamala ikävä lapsia koko ajan! :(
Jaaha. Ens viikon torstaina onkin sitten meillä np-ultra. Mies lähtee mukaan katsastamaan masun elämää. Kiva mennä yhdessä.
Onko muilla tullut raskaus uniin? Mulla on ollut viime aikoina kamalia painajaisia keskenmenosta tai että synnytän lapseni kuolleena. Viime yönä oli taas järkky uni ja ihme etten herännyt siihen että itken. Mulle nimittäin käy usein niin, jos uni tosi ahdistava. En ole tietoisesti miettinyt lapseni menettämistä. Varmaan alitajunta työstää asiaa sitten jotenkin. Inhottavaa.
Naapurissa onkin näköjään porukkaa kyläilemässä. Toivottavasti eivät kovin innostu juhlimaan. Huomenna olis meinaan työpäivä ja kunnon unet olis tarpeen...
No joo. Eikun kauniita unia kaikille! Ja hyvät viikonloput!
AIHA RV 11+4
eikä yhtään liian aikaisin tämä kolmas käynti! Olin jostain syystä hirmuisen huolissani vauvasta -ja tämä meni suoraan uniin... Näin unta, että vauva oli kuollut kohtuun! Ja vielä perään unta, että olin kuolla synnytykseen. Nämä unet kaikki ennen neuvolakäyntiä, sen jälkeen olen saanut nukkua rauhassa ;o)
Oli aivan mahtavaa, kun terkka sai sydänäänet heti kuulumaan, ja jumputtivat tasaisesti 150krt/min. Kaikki muukin oli hyvin, verenpaine oli OK, samoin hg... Ja painoa tullut sen 500g/vkossa. Heti kyllä juoksin kotiin katsomaan edellisistä neuvolakorteista, ja sama 150 oli myös ollut esikoista odottaessa tässä vaiheessa, joten vahvistui käsitys poikavauvasta ;o) Tyttären kohdalla sydänäänet olivat matalammat. Mutta toivottavasti sen sitten tietää reilun viikon päästä rakenneultrassa...
Esikoinen puhuu kyllä, että masuasukki on pikkusisko, ja sehän sopisi meille aivan yhtä lailla. Jos pojalla vaikka jotain " parempaa" tietoa asiasta, niin vakuuttavasti kertoo kaikille jotka jaksavat kuunnella, että meille on tulossa sisko. Hellyyttävää!
Olen stressannut aivan kamalasti painonnoususta, mutta painoa on tullut nyt ekasta neuvolakäynnistä 3kg, eli ihan tosi kohtuudella verrattuna edellisiin raskauksiin, kun tässä vaiheessa oli tullut jo 8kg. Viimeksi odotusaikana kieltämättä herkuttelin, ja loppuvaiheessa raskautta ja heti synnytyksen jälkeen oli niin tuskaista ja tukalaa olla kaikkine mässäilykiloineen, että sen muisto kummittelee, eikä tule herkuteltua kuin todella maltilla! Ja onneksi ei makeata tee edes mieli, lähinnä kunnon ruokaa, ja sipsitkin ovat (ihme kyllä!) YÖK.
Mikään himokieltäytyjä en ole, mutta olen vain oppinut kantapään kautta, että kohtuus kaikessa. Täytyyhän ja saahan niitä kiloja tulla, mutta en ole ottanut joka suklaalevyn ja keksipaketin kohdalla sitä tuttua asennetta käyttöön, et " mähän olen raskaana" . Ja herkut ovat olleet tämän asenteet kanssa kassanauhalla välittömästi...
Ja vielä, MIELETTÖMÄSTI tervetuloa kaikille uusille kotiloille!!! Kivaa saada uusia odottajia alati kasvavaan joukkoomme =)
Terkuin Anttuli rv17+6
Eilen tuli sitten se puolivälin pysäkki saavutettua ja nyt lähti juna takaisin päin... Huisia! Joka päivä on odotusta jäljellä vähemmän kuin mitä on takanapäin :) Hirveän nopeasti on tämä eka puolikas mennyt, toivottavasti menee yhtä sutjakkaasti tämä loppukin. Maanantaina on tosiaan vihdoin se odotettu rakenneultra ja nyt alkaa jo vähän panikoitua, että mitäs jos siellä näkyykin pojan vehkeet!? Olen jo niin varma tytöstä, että olispa se aika pudotus... Uskaltaako sitä edes kysyä!
Mites teillä isänpäivää vietetään? Meillä ei yleensä mitenkään kauheasti juhlita näitä isän- ja äitienpäiviä. Jos kakkua haluan, niin itse saan leipoa, eikä me miehen kanssa ostella toisillemme lahjoja. No, äitienpäiväruusun olen nyt saanut kahtena vuonna, kun siitä aikani narisin :) Lapset antaa sitten jotain omatekoisia lahjoja ja kortteja ja nehän kai just pääasia onkin. Meidän iskää on myös ihan turha koittaa aamuvarhaisella herätellä vaikka mikä päivä olis ja onhan siinä jo vähän tunnelma latistunut, kun isä nousee vasta puolenpäivän maissa kun lapset on jo ulkona... Eli meillä ei juurikaan vietetä mitään isänpäivää :) Huomenna vielä mies on lähdössä kaveriporukalla Iron Maidenin-konserttiin joskus iltapäivällä ja kotiutuukin sitten vasta maanantaina iltapäivästä, että silleen... Se ei sitten pääse edes sinne ultraan mukaan, mutta omapa on menetyksensä.
Meillä on tänään ne miehen mummun hautajaiset. Olipa aika homma niihinkin valmistautua, kun pojillekin tarvi ostaa niitä varten kaikki vaatteet toppatakkeja myöten ja mullekin uudet äitiyshousut ja -paita. Mies pääsi vähimmällä, kun sille mahtui vielä " hääpuku" päälle, vaan kengät tarvi sille ostaa. Mutta jokatapauksessa meillä meni satoja euroja koko hommaan, kun kukkalaitekin vielä. Onpa sentään osa vaatteista sellasia, että niitä voi sitten käyttää ihan arkivaatteinakin.
Kai sitä tarvii alkaa niihin jo pikkuhiljaa valmistautua, kun vielä istun tässä aamutakki päällä ja tukka sekasin :) Kuulumisiin taas ja hyvät viikonloput kaikille!
Luna ja pikku Nuppu rv 20+1
PikkuPilu: ootko jo varannut np-ultraa Hyvinkäältä? Just äsken soitin ja varasin ja järkytyin, kun pitää maksaa poliklinikkamaksu (22¿). Aikaisemmin ei ole tarvinnut maksaa yhtään mitään, kun on ultrat tehty Vanhankylänniemessä. Onko tilanne tosiaan tämä? Ärsyttävää...
Mulla eka neuvola on 17.11. Halusin sen vasta sinne, että sydänäänet varmemmin kuuluu. Silloin viikkoja on 9+6.
Olo ihan ok. Väsymys on aika valtavaa ja öklötystä ilmassa hivenen kokoajan. Mullakin on tuo päänsärky riesana. Muutenkin olen särkyherkkä, saatika nyt. Alkuviikosta oli kunnon migreenikohtaus, piti vallan oksentaa, enkä pystynyt töihin seuraavana päivänä. Onneksi tytöt olivat hoidossa.
Tuosta autoon jättämisestä. Olen minäkin jättänyt vauvan autoon nukkumaan, varsinkin, jos on juuri nukahtanut tai tiedän, etten ole poissa " montaa tuntia" . Tietysti näin kylmillä ilmoilla pitää muistaa tarpeellinen varustus, ettei vauvalle tule kylmä.
E