Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****KOTILOT vk 45******

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olis ollu kiva minustakin jos pikkupakkanen olis jatkunu..

Nyt on sellanen pääkallokeli, ettei tahdo pystyssä pysyä!

Mulle iskee paniikki ton isänpäivän kanssa, kun rahaa ei oo yhtään (tulee vasta parin viikon päästä) ja lahjat on hankkimatta..ou nou..

Sain pönkiä uutta äitiyspakkausta, kun se oli kaverille tullut ja jäinkin nyt miettimään toiseen kertaan, että pitäisköhän se sit kuitenkin ottaa..!

Olis siinä tarpeellistakin tavaraa, mitä tarttis ostaa erikseen jos ei pakkausta ota..Osaiskohan mies auttaa.. heh heh..

[color=brown]Kanelisokerille kiitos kattavasta listasta! Mulla on tällähetkellä valmiina 56 senttisiä bodyja melkein kymmenen (?) (jotenkin niitä on kerääntyny, pitäs pärjätä..), potkuhousuja muutamat, puolipotkareita muutamat, sit potkupukuja muutama.

Makuupussi on hommattuna.

Toppahaalari etsinnän alla.

Kaikenlaista siis pitää vielä hommata!! [/color]

nyt ehdin sit unohtaa mitä piti kirjottaa, joten poistun ainakin hetkeks..

mammutti ja Vilppu rv 25+5

Vierailija
22/48 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tännekkään ihmeitä kuulu.Lepäilly olen,ja ulkona kävin vähän liukastelemassa.Mulla on ollu tässä raskaudessa kiusana tuo kauhea päänsärky,ja heti iskee jos vähänkin rehkii.

Olenkin kovasti kateellinen teille jotka pääsevät vielä liikkumaan kunnolla.

Mä ootan kevättä,että pääsee sitten vauvan kanssa vaunulenkille.

Ei oo vielä vaunuja uskallettu hankkia,mutta täytyy joulun jälkeen katella niitä.Tänään pyörin vauvantarvikeosastolla ostamassa kaverin vaaville vaippapakettia,niin tuli ihana tunne,että kohta minäkin saan täältä ruveta kaikkea ostamaan=)Oli kovasti tuotteiden ulkonäkö muuttunut ja uusia tullut,kun 4-vuotta sitten tullut viimeksi pyörittyä.

Loppuviikosta en kerkiä täällä käymään,kun lähden lasten kanssa vähän lomailemaan,mutta hyvät loppuviikot kaikille=)

Huiskutin 18+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupilu: Mulla ei muuten ole ollut päänsärkyä raskausaikana, mutta kuopusta odottaessa sain migreenikohtauksen. Näkö sumeni, silmiä ja päätä särki, kädet voimattomat, puhe sammalsi jne. Menin päivystykseen ja neurologi antoi dg migreenikohtaus. Olen kyllä kuullut, että toisilla raskausaikana päänsärkyjä riesaksi asti. Eli kait sitten kuuluu asiaan, mut kannattaahan se neuvolasta varmistaa.

Tänne ei erikoista. Työkeikoilla ollut la, su, ma, ti. Tänään piti olla kotipävä, mut pomo soitti keikalle. Sanoin, että soita joku toinen, jos et saa tuun sitten vasta.

Vointi ollut tänään oikeastaan hyvä. Oltiin vaunuttelemassa aamulla yhden kaverin kanssa ja teki tosi hyvää. Täytyy nauttia tästä liikkumisesta niin kauan kunnes alkaa ne kamalat liitos- ja selkäkivut.

Soittelin ja kyselin tuosta dopplerlaitteen vuokraamisesta ja maksaa kuulemma 40¿/kk +postikulut. Aikasten tyyristä. Tietääkö kukaan mitä maksaa ostettaessa tuollainen vekotin? Kait niitä jostain saa?

Asiasta kymmenenteen... Tekis mieli hakea kirjastosta joku hyvä romaani. Ei ole tullut aikoihin luettua mitään hyvää. Suositelkaapa jotain! Mä oon kaikkiruokainen kirjojen suhteen.

Odotellaan tässä huoltomiehen tuloa, kun pitäis tuo khh:n väliovi vaihtaa. On sitten odoteltu sitä asiaa viime joulukuusta lähtien... Et hurraa mikä palvelun nopeus...

Jepujee. AIHA Rv 11+2

Vierailija
24/48 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mullakaan mitään asiaa oikeen ole, mut piti nyt tulla kommentoimaan yks juttu minkä muistin... Eli kun meistä aika monella täällä on ne kaksi ekaa lasta samaa sukupuolta ja nyt kun kolmatta ootellaan niin on jotenkin epäuskoinen, että sieltä vois enää sitä toista sukupuolta tullakaan. No, mun kaverin siskolla on 11 lasta ja ne on syntyneet tälläisessä järjestyksessä, että ensin tuli 4 tyttöä, sitten seuraavat 6 poikia (!) ja nyt tämä tänä vuonna syntynyt kuopus oli taasen tyttö. Eli tästä vain tuli sellainen mieleen, että jos hekin olisivat lopettaneet lasten teon tuohon kolmeen tai neljään, niin olisivat varmaan jääneet siihen uskoon ettei heille tule kuin tyttöjä. Vaikka sitten tulikin jopa kuusi poikaa! Eli toivoa on aina :)

Joo, ja sitten kyselin Tampereen gynekologikeskuksesta noita ultraus hintoja, niin 4d maksaa kela-korvausten jälkeen vielä n.203e ! ja jos kuvat haluaa dvd:lle, niin se tekee lisähintaa 50e!!! Huh, huh, en ole ainakaan siihen menossa siis... No, tavallinen 2d ultra maksaa sitten " vain" n.80e korvausten jälkeen, joten se kuulostaa vähän kohtuullisemmalta. Kyselin myös, että miten siellä lääkärit suhtautuu tälläisiin " sukupuoli-ultrauksiin" niin vastaus oli, että valtaosa lääkäreistämme kyllä kertoo vauvan sukupuolen jos se on nähtävissä. Hmm, siis valtaosa... No olispa sit kiva osua sellaselle lääkärille joka sen kertoo, kun kerran just sitä varten oon sinne menossa.

Luna Nuppuineen rv 19+5

Vierailija
25/48 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit tosta doplerin hinnasta, niin ootko tutustunut kuuntelevauvaa.fi sivuun? Siellä toi kotidopler maksaa 79e+pk n.7-10e. Aika söötti vehje, mut mä en malttanut tilata.

Luna edelleen

Vierailija
26/48 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kirjoista vielä... Mä ihastuin just kirjaan Karannut morsian, kirjoittanut Victoria Clayton. Tai sit joku Marian Keyes:in kirja, ne on kans hyviä. Viimeks luin Rachelin loma, mut jos et oo niitä aikasemmin lukenut niin kannattaa aloittaa sellasesta kuin Naura Claire, naura. Ne kun kertoo saman perheen tyttäristä, niin pysyy toi aikajärjestys. Mulla on aina kirjapino yöpöydällä, että saan aloittaa heti uuden kun edellinen loppuu. Enhän mä pysty edes syömään, ellei mulla oo kirjaa nenän alla.

Luna yhä vaan...

Vierailija
27/48 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tässä raskaana ollaan, mutta ihana lueskella näitä teidän juttuja...

Neuvolaankin tarttis soittaa, kun niitten mukaan noita viikkojakin on jo 6+2, ennen kun sitten ultrassa siirtyy lähemmäs oikeeta toi la, aiemmin siirtyny n. viikolla eteenpäin. No, pääseepähän aiemmin ultraan :) Tosin mulla on se onni, että omalla th:lla on ultralaite omassa työhuoneessa, niin viimeks sain kaks ylimäärästä ultraa, kun ekalla käynnillä katottiin, että siellä on joku ja sitten lääkäri ei saanu sydänääniä sillon rv 12 paikkeilla, niin sillon ultrattiin kanssa, vaikken ite ollu huolissani, kohtu kun on taaksepäin niin ne ei kuulu viel tossa vaiheessa, jossei osu just kohalle...

Oireita ei kauheesti oo, paitsi tää väsymys ja kylmää maitoo vois juua litrakaupalla :)

Kisu, omien laskujen mukaan rv 4+6

Vierailija
28/48 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin joskus haaveilin tosta kuuntelevauvaa.fi dopplerista, mutta enpä taida raaskia ostaa. AIHA, kannattaa katsoa myös huuto.netistä, siellä on aina joskus noita samoja vähän käytettyjä halvemmalla.

Mulla oli kans tuuria kahdessa ekassa raskaudessa, kun kävin eri neuvolassa kuin nyt. Siellä omalla th:lla oli ultra huoneessa ja melkeinpä joka kerta suostui pikkuista kurkistamaan, ja sukupuoltakin yritti nähdä. Molemmat tytöt on pitäneet sen hyvin piilossa, vaikkakin molemmista on vain tyttöä veikattu rakenneultrassa ja neuvolassa. Ainakin pitänyt paikkansa! :)

Luna: Mulla on vähän samanlaisia ajatuksia, että eihän sieltä voi enää samaa sukupuolta tulla ;) Mutta kai se on arpapeliä kuitenkin, toivoa voi aina!

Mulla on kyllä tää raskaus erilainen siinä mielessä, että on kaikennäköstä vaivaa heti alkuunsa.. öklö oloa ja päänsärkyä ym. Tytöistä ei oo ollu mitään! Joten, jospa tää olis poika? Mun äidillä on yksi poika(isoveli) ja kolme tyttöä, ja muistaakseni ainoa raskaus missä on ollut kamala pahoinvointi ym on ollut juuri poikaraskaus ;) En oo vielä kertonut tästä raskaudesta kenellekkään, joten en oo päässyt tota kysymään :)

ON: Pikku päänsärkyä vähän väliä, mutta onneks ei oo yltynyt! Eipä muuten erikoista! :)

PP 8+3

Vierailija
29/48 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin välillä pinoudun. On tämä raskauden alku niin vienyt voimat että en muuta jaksa kun olla töis just just ja mennä nukkumaan. Koko ajan väsyttää..jotenka samaisessa syystä en oel tännekään jaksanut kirjoittaa kun vaan pikaseen käyn lukee ja menen lepäämään.

esikoinen on just ratsastamassa, mutta mä jäin tällä kertaa kotiin kuopuksen kanssa niin saan vähän huilia.

odotuksen jatkoa kaikille.

liipe kera hirmuisen väsymyksen rv hurjat 5+0

Vierailija
30/48 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luna: Kiitos kirjavinkeistä!

Kisuli: Mulla kans taaksepäin kohtu kallellaan, mut sydänäänet kuuluneet hyvin. Nytkin rv 10+2.

Pikkupilu: Kiitos huuto.net vinkistä. Siellä oli yksi kuuntelevauvaa.fi:n kauppaama doppler. Laitoin huudon, saa nyt sitten nähdä meneekö läpi...

Ei tarvinnut tänään sitten mennä töihin. Onneksi. Oltiin vaan porukalla kotona. Ja illalla kylvetin tytsyt sitten ja hierottiin vauvaöljyä kumpaankin. Kylpylämeininkiä nääs :)

Totta joo, että kun on 2 lasta samaa sukupuolta niin kyllä se tuntuu siltä että sitä toista EI VOI saada. Miehen veljen perheessä kans 3 tyttöä. Olisivat halunneet pojan, mutta... Siksi mä haluan kans tietää sukupuolen etukäteen. Jos ei rakenneultrassa näy, niin sitten yksityiselle.

Mä rupeen kattomaan CSI:tä. Hyvä sarja.

AIHA

Vierailija
31/48 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se aika vaan rientää, että puolivälissä jo ollaan ja 4 päivää rakenneultraan, se on maanantaina klo 10.

Uusiakin oli taas tullut, Kisulille tervetuloa ja onnittelut plussasta.

Luna76: Ette sitten harkitse tänne Turkuun päin ultraan tulemista jos kerran Tampereella on noin kallista. Täällä se DVD kuuluu samaan hintaan ymmärtääkseni. Onko teillä paljon pidempi matka Turkuun kuin Tampereelle?

Omassa olossa ei mitään kummallista eikä muutoksia suuntaan tai toiseen. Taitaa se masu alkaa pikkuhiljaa kasvamaan. Tuli jo tossa yx päivä sellainen olo et voiko kaikki olla hyvin kun ei mahakaan kasva, mutta kaipa se voi. Kasvaa varmaan vaan tonne takapuoleenpäin. Vieläkin käytän ihan omia housuja. 3 viikon päästä ollaan lähdössä sinne Lanzarotelle, joten olisi ihan kiva jos jotkut kesähousut ja shortsit menis jalkaan kun ei mulla ole mammamallia sellaisia ja niitä ei nyt ole myynnissäkään täällä tähän aikaan vuodesta. No katotaan kuin käy.

Jospa harkitsis ruokatunnille siirtymistä kun kauhea nälkä kurnii masussa.

LapaLepa RV20

Vierailija
32/48 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin minäkin ilmoittautua, vaikka aika laiska olenkin kirjottelemaan, mutta luen kyllä päivittäin.

Itselläni on poika 1999, tyttö 2005 ja uusin tulokas la 24.11 eli viikkoja 37+6 ja toivon totisesti, että synnytys lähtisi käyntiin pian...

Aamuyöllä oli yksi tosi lupaava supistus ja ajattelin näitä lisää, mutta mitä vielä nukahdin ja ei mitään.

Nyt olen siivonnut, ja jäädään odottelemaan.

huomenna olisi neuvola, paineet on ollut hieman koholla, mutta kun pissa on puhdas ei ole terkkari huolissaan.

tyttö on päikkäreillä jospa minäkin lepäisin hiukan, palaillaan ja zemppiä kaikille odottejille.

Saarimar 37+6

Vierailija
33/48 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuohon yhteen aloitukseen ilmaantuu aina vain uusia kolmannen odottajia...

TERVETULOA VAAN KAIKILLE UUSILLE!! TÄHÄN PINOON MAHTUU KYLLÄ!!

Mulla on ainakin toivo mennyt tossa sukupuoli-asiassa ihan täysin.. kolmas poika kun kromosomien mukaan tulee, niin tytön äitiä minusta ei taida tulla koskaan! ...ellei mies suostu joskus yhtä iltatähteä vielä yrittämään...

Mulla tosiaankin alkaa aika käymään vähiin näissä äitiysraha-loma-lapsilisä hakemuksissa ja vauvan tavaroitten hankintojen kanssa jos en pian pistä hösseliksi!

Eihän sitä tiedä, vaikka tämä lapsukainen päättäisi syntyä jo tammikuussa..

Täytyy miehelle puhua asiasta, että saatais edes vaunut ja turvakaukalo hommattua ennen joulua!!

Tammikuun alennusmyynteihin lyllerrän kyllä, tuntui se sitten kuinka vaivalloiselta tahansa!!

ei muuta tällä erää..

mammutti ja Vilppu rv 25+6

Vierailija
34/48 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille tervetuloa ja LapaLepalle onnittelut puolivälin etapista! Perässä tullaan huomenna!

LapaLepa: meiltä on Turkuun n. 120 km, Tampereelle joku 55-60km, mut eipä se matka mikään este olis. En vaan tiedä tarviiko mun välttämättä päästä just siihen 4d:hen, kun sukupuolen vaan haluan tietää... Toisaalta se olis kiva kokea, kun viimeinen raskaus kuitenkin, mutta saas nähdä nyt mihin päädytään. Voi vitsi, teikäläiset pääsee kohta etelään! Vähän kade oon... Oopas sit tarkkana mitä siellä syöt ja juot, ettet saa mitään tauteja.

Ääh, nyt mä unohdin ihan mitä mun piti kirjoitella, kun noi muksut tuli tohon viereen höpöttään... No, ei kai tässä mitään kummempia tänään ollut. Jos huomenna olis sit jotain asiaa taas.

Luna ja Nuppu rv 19+6

Vierailija
35/48 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ennestään kaksi tyttöä jotka on syntyneet 4.12.2004 ja 28.12.2005 ja kolmannen la on 3.1.2007 ja nyt on jo menossa rv 32+1..mulla on kyllä nyt ollu koko raskauden ajan ihan poikaolo mut saas nähä kumpi mahtaa tulla:)jotenki sitä poikaa toivoo mut tärkeintä silti on että vauva ois terve:)onx teillä jotai esittely pinoa johon vois laittaa tiedot?

Vierailija
36/48 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että halukkaat sen löytäis helpommin!

Vierailija
37/48 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kanssa tuon kolmannen odottajia etsitään-pinon ja taitaa se vaan niin olla että nämä erikoisnimetyt pinot mielletään salaseuroiksi joissa on suljettu osanotto. Eikä se niin ole, tietenkään. Tiedän vaan että en itse kirjottelis varmaankaan tänne jollen olis alotellut jo kuumepuolella. Että terve vaan teille taustailijat, uskaltautukaa tekin joskus pistämään sananen, ei me purra.

Kiva huomata että muutkin kahden lapsen äidit pitää kirjoja siinä kolmantena sivussa. Mä rötkötän huoletta lueskelemassa samaan aikaa kun muksut nukkuu ja tiskit ja pyykit ja villakoirat valtaa rauhassa alaa. Lasten kanssa on pakko sitten laskea kirja pois niin sitten on hyvää aika puuhastella yhdessä ja sitten siivoilla, jos leikeiltä maltetaan. Mun ongelma vaan on se että kun kirjan alotan, en malta jättää sitä kesken. Sitten luen yleensä yöhön asti (viimeksikin puoli kolmeen) ja nyt sitten päätä jomottaa mojovasti sen jäljiltä. Mutta oli tosi mukaansa tempaava kirja ja yllätyksellinen, siitä on tehty telkkarisarjakin, käsittääkseni näin siitä pätkiä kun Suomessa esitettiin joten jos sen on nähnyt kokonaan ei paljon yllätystä ole. Sarah Waters, Silmänkääntäjä (kertoo 1800-luvun pikkuhuijareista ja juonittelusta), toinen mikä yllätti on Torgrim Eggen, Pärstäkerroin, jos nyt oikein ton muistan. En ois uskonut pitäväni kun kertoo politiikasta, mutta yllätti tosiaan, äijä osaa kirjoittaa nasevasti.

Meillä vissiin joka muksusta hankintojen tarve vähenee. Äsken noista teidän luetteloista tulin ajatelleeksi, että ne navansiivoussetit pitää hankkia, mutta eipä paljon muuta. Ja taannoin pohdin, että jos ei ole nokonuuka trendien perään, niin meillä on lastenvaatteissa aloitussetti kasassa ainakin kolme-neljävuotiaaksi asti, sisä-ja ulkovaatteineen kaikkineen. Siskolta saanu joka omiltaan jemmasi ja ite olen pistänyt talteen niin roipetta on. Pohdiskelin että sitten kun meidän lapsiluku on tullut täyteen, mitäs niille sitten tehdään, ostaiskohan kukaan varastollista varusteita kerralla, tuskin. Sen sijaan taitaa sisarusparven seuraava vauvanhankkija saada niskoilleen koko ryjäkasan. Mutta tuleepahan halvaksi, kuninaskuluttajan testivoittaja lastenhaalari maksoi 170 ¿, ihan sikamainen hinta.

Meillä noi muksujen hankintojen vähyys kyllä johtuu siitä että nuo ovat kummatkin vasta 1 v ja 2 v (mikä näyttää kyllä aika hurjalta, että sihen vielä vauva päälle!), mutta esikoinen kyllä täyttää kolme ihan pian, itse asiassa 12/03, eiks Liipellä ollut toinen saman ikäinen. Mutta eipä se mitään siinä auta, että muistais mitä missäkin iässä vauvana tapahtuu. Vauva kun kasvaa niin monella tapaa niin ei siinä imetys/väsyhuuruissa jää mieleen millon on mitäkin maamerkkejä, kirjasta pitää joka kerta katsoa uudelleen.

Mulla on nyt tässä raskaudessa vatsa kasvanut kyllä aiemmin kuin viimeksi. Kahdessa ekassa oli aika samoissa, joskus viikoilla 20 + selvästi oli jo vauvamasu. Nyt musta tuntuu itestä että tän voi vielä sekottaa lösähtäneisiin vatsaläskeihin, mutta kaveri sanoi tuossa toissapäivänä että juu ei.

Outo juttu, mulle tuli tänään sellanen olo että oisinkohan voinu tuntea jo vauvan potkua/mitä lie. Kyllähän vatsantoiminta potkii omiansa tavantakaa (muttei tänään), mutta jotenkin vaan siitä yhdestä hipasusta tuli mieleen että voiskohan...Mitä mieltä, voisko näillä viikoilla (13+) tuntua jo? Kohtu on jo ylhäällä, vähän navasta alaspäin joten vatsanahkan hermot olis kyllä siinä ulottuvilla jo, vaan oisko pienellä jo voimaa sellaseen.

rv 13+4

Vierailija
38/48 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luna76: Onnittelut sullekin puolivälin saavuttamisesta!!! Maanantaina sitten molemmilla ultra odottaa:-)

Toivottelen tässä samalla hauskaa viikonloppua, kun tunnetusti en viikonloppuna niin ehdi kirjoittelemaan!!!

LapaLepa rv 20+1

Vierailija
39/48 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin ilmottaa itteni muka myös, kun sain tietää ryhmästä tuolta edeltä.

Meillä ennestään kaksi tyttöä -01 ja -03 syntyneet ja tämän pikkusen la on 22.4.07.

Mukavaa viikonloppua kaikille.:)

Vierailija
40/48 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille tervetuloa mukaan!

Ihanaa, kun on taas perjantai! Ja viikonloppuna saa kakkua moneen otteeseen ;)

JA mikä parasta maanantaina on eka neuvola! Vaikka taitaa olla pelkkää papereiden täyttämistä, tuskin kokeilee kuuluuko sydänäänet jo 9+?

ON: Päänsärkyä on ollut enemmän ja vähemmän, mutta tuntuu että koko ajan vähän särkee! Muuten olo ei oo kummempi :)

Kävin tänään kirpputorilla, ja tuli taas todettua että on meitä äiti-ihmisiä moneen junaan! Oltiin juuri lähdössä, pakkasin lapsia autoon. Joku nainen ajoi auton viereen parkkiin ja lähti kirpputorille, JA JÄTTI PIENEN VAUVAN AUTOON! Vähän aikaa monttu auki seison, että noinko vaan jätti vauvan jä lähti, mutta eipä näkynyt tulevan takaisin. Aikani vielä autoa vekslasin kun joku oli parkkeerannut taakse niin ettei meinannut pois päästä. Sanoin sitten eräälle naiselle, joka oli sinne menossa, että josko siellä viitsis sanoa. Asia jäi häiritsemään, en tiedä miksi. Vauva (n.1-2kk) kyllä nukkui, mutta mun mielestä on todella vastuutonta jättää autoon tollain. Noh, toivottavasti kaikki kävi hyvin!

Onnea Lunalle ja LapaLepalle ultraan! Tulkaahan sitten kertomaan niitä kuulumisia! :)

PP 8+5