Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****KOTILOT vk 45******

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siis liityn joukkoonne vaikka rv on vasta 4-5+ jotain. enkä siis ihan varma siitäkään. Mutta plussa testi on tehty ekan kerran reilu viikko sitten.

Esittelypinoon kävin laittaa tiedot.

HUono olo on kyllä nyt näkynyt löytävän minut. olen töissä ja oottelen että tänne tulisi lapsia. ja tulinkin sitten käväsee koneella.

hyvää alkanutta viikkoa kotiloille.

Vierailija
2/48 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=aqua]Tervetuloa minunkin puolestani kaikille uusille! =D [/color]

Heittäisin heti kysymyksen, että onkos täällä kirjoittelijoissa paljon porukkaa, joilla viikkoja kasassa jo useampi, eli synnytys ehkä vielä tämän vuoden puolella? (No joo, esittelylistalta tämäkin selviäisi, mutta kun eivät kaikki kuitenkaan käy kirjoittelemassa, vaikka esittely olisikin suoritettu.) Olisi kiva kuulla kuulumisia äideiltä, joilla kolmonen syntyy jo ihan lähiaikoina! Itellä kun tuonne helmikuuhun on vielä niiiin pitkä aika - malttamattomana odotan siis jo lasketun ajan lähenemistä. Uskon kyllä, että tuo helmikuu tuleekin lopulta aika yllättäen jo saavutettua, koska kohta on joulu, uusivuosi, ja _ennen kaikkea_ ne tammikuun alennusmyynnit!! =D Odotan innolla, et pääsee vähän shoppaan vauvelille kaikkea kivaa alesta - varsinkin nyt kun sukupuolikin selvillä jo! ;) Niin, jos sitä sit enää tammikuussa jaksaa ison masun kanssa paljoa shoppailla..

Lunta pyryttää lisää vaan kokoajan. Olis niin hienoa, jos pysyis maassa ihan jouluun asti, tai siis koko talvenkin. Olis sit talvi kerralla ohi, eikä tulis mitään takatalvea. Haaveilen paitsi helmikuusta, myös keväästä.. Ja tietty kesästä, mut olen enempi kevät ja syksy ihmisiä, talveakaan en voi inhota, koska silloin on joulu (melkeinpä joka vuoden kohokohta, jos ei siis vauvan syntymää lasketa ;).

No mutta, nyt on pakko saada aamupalaa tähän kiljuvaan nälkään! Mukavaa alkanutta uutta viikkoa kaikille! =)

Minni & [color=teal]Mulperi [/color]25 (tasan!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINNI: Kiva kun kävit kertomassa kuulumisia! Uskallatko paljastaa tulevan vauvan sukupuolen meillekin ;) Ja hei, sulla on jo rv 25 menossa. Meitsi tulee vielä paljon jäljessä! Joskus kyllä tuntuu niin malttamattomalta kun np-ultra vasta ens viikolla....

Hyvää alkanutta viikkoa sitten kaikille kotiloille!

Täällä sataa lunta ihan kunnolla! Ihanaa! Muksuille tulossa lastenvahti, kun pitää mennä yhteen keikkatyöpalaveriin ja sitten sieltä suoraan töihin. Lastenhoitaja on sitten puol kolmeen kun mies tulee töistä. Kamalalta tuntuu nää työpäivät kun välillä ei lapsia näe kuin hetken sinä päivänä. Tai siis siltä tuntuu. Illalla kun tulen kotiin, niin nukkuvat jo :(

Omassa voinnissa ei uutta. Väsymystä ei järin ole, huono olo yllättää aina välillä. Mutta voisin sanoa, että alkuraskaus ollut selkeästi helpompi kuin 2 edellistä.

Jospa tässä rupeis aamuhommiin..

Hyviä vointeja kaikille!

AIHA Rv 11+0

Vierailija
4/48 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu tähän pinoon, mutta ajattelin vastata kun odottelen kolmatta ihan loppumetreillä jo, onneksi ;-)

Viikkoja takana 38+2 ja mieli jo niin malttamaton, voi kun pian saisinkin pikkuiseni syliini. Isot sisarukset odottavat vauvan syntymää myös innokkaasti. En jaksaisi olla odottaja enää päivääkään. Haluaisin tutustua jo tähän uuteen ihmiseen!

Kaikenlaista vaivaakin on jo, oikeastaan on ollut jo pitkään, mutta eiköhän nämä viime metrit jakseta vaikka pää kainalossa. Kankut ja lonkat huutavat Hoosiannaa joka askeleella, painoa on tullut likimain 20 kg lisää, turvottaa, närästää, alapäätä vihloo ja vauvan liikkeet tuntuvat osittain jopa kivuliailta. Yötkin menevät valvoessa, mutta niinhän ne menevät silloinkin kun vauva tulee taloon.

Ihaninta odotuksessa on ollut se, että olen saanut kokea tämän vielä kerran. Meidän esikoinen ja kuopus kun lähentelevät jo kymmenen vuoden ikää. Olen keskittynyt ihan täysillä pesänrakennukseen ja meinaan tämän kolmannen kanssa nyt kokeilla kaikkea sellaista mitä ei olisi tullut kahden ekan kanssa mieleenikään...unipussi, kestovaipat, kantoliina ym. ym...toivottavasti olen oppinut myös virheistäni ja kehittynyt äitinä. Toivottavasti osaan olla hötkyilemättä liikaa ;-)

Tässä näitä päällimmäisiä tuntemuksia. Terveisiä kaikille Kotiloille, ja erityisesti heille, jotka kirjoittelivat Kolibreissa ennen kuin se muuttui yhteisöksi. Onnellista odotusaikaa kaikille!

Kanelisokeri 38+2

Vierailija
5/48 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mandariinihimo jatkuu,ja niitä napostelen,ja istun koneella.Raskauden alussa oli kauhea munkki,viineri ja suklaa himo,mutta ny ne on ruvennu kuvottamaan.saa nähä kääntyykö taas jossain vaiheessa toisinpäin.

Ulkona ilma on lauhtunut,mutta toivottavasti ei menisi loskaksi,kun sitten taas kuravaatteet otettava esiin,ja märkiä ulkokamppeita kuivuu joka puolella.

Mä olin viikonlopun pikkujouluissa töissä,ja nyt saa sitten lepäillä kotona.

Kovasti on porukka jo juhlatuulella.Pistämpäs galluppia eli ootteko menossa pikkujouluihin masujenne kanssa?Meillä miehen työpaikalla teatteri-ilta johon ollaan menossa,mutta sitten erikseen ryyppäjäiset,niin niihin ei osallistuta.

Nyt tätyisi lähteä kauppaan hakemaan jääkaappiin jotain täydennystä.

Huiskutin 17+6

Vierailija
6/48 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihan karsee ilma, vettä sataa mielettömästi ja kohta on kaikki lumet tipotiessään... No viikonloppu saatiin nauttia pulkkailusta ja talven iloista, tiedä sitten koska seuraavan kerran on sellaiset ihanat kelit.

Omaan napaa sen verran, että tällä viikolla saavutetaan puolenvälin etappi, kyllä aika on mennyt nopeesti.

Kiva oli kuulla minnistäkin pitkästä aikaa.

Kyllä Aihallakin alkaa jo viikon kerääntymään, just mun mielestä sä plussasit ja nyt on viikkoja JO 11.

Luna76: Siitä 4D-ultrasta. Se 100 euron tarjous, joka on tämän vuoden lopppuun on Kaarinassa olevalla yksityisellä lääkäriasemalla. Sinne on puhelinnumero 02-2436406. Sitten toinen paikka on Naantalin yksityinen lääkäriasema, siellä maksaa 109 euroa ja sinne puhelin on 02-4378500.

Näissä molemmissa ultran tekee samainen mies eli Jussi Savonlahti. Mun yx tuttu oli ollut juuri tämän kyseisen miehen vastaanotolla perjantaina ja oli kysynyt että mites sukupuolen kanssa et haluatko tietää. Eli ei kerro kai jos ei halua. No hänellä oli mahassaan 100 % varmuudella poika, oli itsekin nähnyt pojan " vehkeet" . Niin hän asuu Kaarinassa ja heillä on ihan neuvolan puolesta tämä 4D-ultra ja toi samainen mies tekemässä sen. Kannattais näköjään asua Kaarinassa eikä Turussa...

Meillä on kauhee kädenvääntö tällä hetkellä tästä sukupuolen kysymisestä. Mies kun tossa viime viikolla ilmoitti tylysti et sitä ei missään nimessä kysytä kun ei ole edellisilläkään kerroilla kysytty... Miten niin tylsä tyyppi, kun mä haluaisin ilman muuta kysyä, mutta en viitsi sitten jos hän ei halua. Ja jos kysyn ja ajattelen, että en kerro hänelle, mut en pysty koko loppuaikaa sitä pitämään salassa. Vaikeaa on. Ehkä mun täytyy sitten alistuu ja olla kysymättä:-( Kaipa se pääasia on edelleen se terveys eikä sukupuoli!

Jaahas, jos sitä jatkais taas töitäkin välillä!

LapaLepa rv 19+4

Vierailija
7/48 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]AIHA [/B]: Olen tän sukupuolen jo helmiksissä paljastanutkin, joten miksi en täälläkin (muillehan se on loppuun asti suuri salaisuus.. paitsi että ei ole vaikea arvata kun vauvan huone jo maalattiin v.vihreäksi ja sinistä on esillä..) - eli poika on tulossa! =) Esikoinen on myös poika (03/03) ja kuopus on tyttö (07/04). Toiveita sukupuolen suhteen meillä ei ollut, mutta alusta asti mulla on ollut _tosi_ vahva poikaolo, joten rakenneultrassa sit mainitsin ultraajallekin, et on ihan poikaolo, johon hän totesi, että " ei ihme" ja sit näytti pussit ja tapin (joista minä en kyllä mitään selkoa saanut, mutta nyt olen kuitenkin sukupuolesta sitten jo 100% varma). On se hienoa tietää sukupuoli jo etukäteen, kahdesta aiemmasta ei ultraaja suostunut kertomaan..

[b]Kanelisokeri [/b]: Kiva kun kävit kertomassa kuulumisia! Oletko kokeillut tukivyötä? Siitä voisi olla oiva apu ainakin joihinkin kipuihin + liikkumiseen. Mulla oli esikoista odottaessa lonkkakipuja, ja tukivyö auttoi kyllä jonkin verran niihin, joten suosittelen kokeilemaan, jos et vielä ole testannut. Meillä ainakin saa tukivöitä lainaan terveyskeskuksen välinevuokraamosta (veloituksetta), joten ei tarvitse sellaista omaksi edes ostaa. Teillä onkin jo isommista sisaruksista sitten suuri apu vauvan hoidossa. Meilläkin varmaan halua ois (ainakin alkuun) liiaksikin, mut saavat kyllä tyytyä enempi nukkeihin vielä.. ;) Minäkin olen nyt raskausaikana hommannut elämäni ensimmäisen kantoliinan! Saa nähdä, osaanko sitä sitten käyttää, mutta kuvittelisin siitä olevan apua , jotta saan olla lähellä vauvaa, ja silti kädet vapaana tekemään jotain muutakin. Toivottavasti loppuraskautesi sujuu mahdollisimman vähillä vaivoilla, ja synnytyksestäkin jää mieluinen muisto! =)

Vierailija
8/48 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joo, minulla on käytössäni Anitan tukivyö ja harkitsin jopa SI-nivelten tukivyön ostamista omaksi. Selässäni on vikaa jo ennestäänkin, eli olen sinut sen kanssa ja tiedän, ettei siihen auta mikään, sillä kyse on lonkan ja selän rakenteista, synnynnäisestä viasta, jonka kanssa on vain elettävä ;-)

Hyvää jatkoa sinulle, kohta tämä kurimus kohdallani helpottaa ja pääsen kuntouttamaan itseäni :-)

Kanelisokeri 38+2

Vierailija
9/48 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=peru][b]Liipelle [/b][/color]Onnittelut plussasta ja tervetuloa joukkoon!

Minni: Minä selailin pitkästä aikaa esittelypinoa ja kävi ihan sama mielessä, että olis kiva kuulla niistä joilla pian on h-hetki lähellä!

[color=orange]Kanelisokeri: [/color]Muistatkohan minua Kolibreista? Lopetin kirjoittelun siellä alkukeväästä, kun mies ilmoitti, ettei vielä haluakaan vauvaa..

Noo, pelleiltiin sitten kuitenkin ehkäisyn kanssa ja nyt onnellisena odotellaan kolmatta poikaa helmikuussa syntyväksi!

(mies oli sitten kuitenkin asiaan valmistautunut, vaikkei mulle sitä kertonutkaan..)

Kiva kuulla pitkästä aikaa sinunkin kuulumisia!

Teillä onkin ihan pian nyytti kainalossa!

Miten teillä on isommat lapset suhtautuneet vauvan tuloon?

Meillä pojat kovasti odottaa vauvaa, mutta saattaapa niitten mieli vielä muuttua, kun näkevät mitä se todellisuudessa on!

Pojilla ikää 8-ja 6v. joten meillä alkaa kanssa alusta vauva-arki..

Ihanaa kun saa kokeilla sitäkin vielä ja pääsee keskittymään vauvaan kunnolla kun vanhemmat lapset on jo noinkin isoja!

Mulla on ihan hirvittävä synnytyspelko ja toisaalta odotan että pääsis pian tositoimiin! (vaikka hiukan aikaista odotella sitä..)

Aikaisemmat synnytykset on mennyt ihan hienosti, joten niistä ei kammoo ole tullut, mutta jostain se on mulle ilmaantunut! Yritän vaan olla ajattelematta koko asiaa..

eipä nyt muuta

mammutti ja Vilppu rv 25+3

Vierailija
10/48 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että teille kävi niin kuin kävi ja kolmonen ilmoitteli tuolla tavoin itsestään :-) Olen onnellinen puolestasi kun muistan miten murheen murtama olit miehen laittaessa kapuloita rattaisiin. Asioilla on tapana mennä aina parhain päin ;-)

Meillä on siis parin kuun päästä 9v täyttävä tytär, joka ei malta housuissaan pysyä tämän uuden tulokkaan johdosta. Hoitaa varmasti mielellään pikkusiskoa kun hän nyt ensin vain syntyy :-) Tuleva isoveli täyttää keväällä 8v, eikä ihan niin paljon hötkyile vauvan syntymän johdosta. Odottaa kyllä ihan innoissaan, mutta tietyllä varauksella. On lähinnä onnellinen siitä, että saa olla jonkun isoveli, eikä olekaan enää perheen nuorimmainen.

Varmaan tulee hetkiä, jolloin tulevat isosisarukset (vaikka isoja jo ovatkin) vielä manaavat pikkusiskonsa huitsin nevadaan...eli olen varautunut jonkin sorttiseen mustasukkaisuuteen kun he huomaavat miten paljon vauva tarvitsee huomiota. Eiköhän sekin ole ihan luonnollista :-) Onneksi molemmat isot sisarukset ovat jo koulussa, joten heidän ei tarvitse elää kanssani vauva-arkea ympäri vuorokauden.

Kanelisokeri 38+2

Vierailija
11/48 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tein ositiivisen testin ja heti hirveellä kiireellä tänne mukaan :D En vaan käsitä vielä koko juttua

Kisu rv4+4 (neuvolan mukaan jo 6+0, pitkä kierto kun on)

Vierailija
12/48 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on viikko alkanut vilkkaasti, uusille tervetuloa joukkoomme. Mullakans ihan älytön satsuma himo, tais olla huiskutin jolla myös. Onneksi ovat terveellisiä. Meillä kanssa sama tilanne sukupuolen kysymis asiassa kuin LapaLepalla, eli mies ei haluaisi tietää etukäteen.Mä haluaisin ehdottomasti tietää niin vois sit tehdä hankintoja sen perusteella. Kaksi poikaa jo on niin tytölle ei ole mitään vaatteita(jos sattuu olemaan). Voi olla että menen yksin ultraan jos miehellä osuu olemaan työvuoro, mutta osaanko olla sit hiiskumatta kenellekään jos tiedän sukupuolen. Vaatteet sit ostettava aina yksin ja piilotettava johonkin kaappiin. Mukavaa viikkoa kaikille!

-NAKSU JA NASU rv 18+2

Vierailija
13/48 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussanneille ja tervetuloa joukkoon!

Tänne ei kuulu mitään kummempia. Väsyttää vaan jo kamalasti töissä, ei oikein mitään jaksais tehdä. Ensimmäinen tunti menee yleensä vaan istuessa ja tsempatessa itseään päivän hommiin...

Täällä ainakin vielä toistaiseksi on lumet maassa, eikä vettäkään sada, mutta aika kosteaa tuo lumi alkaa kyllä olla. Tänäänkin taisi plussan puolella olla lämpötila, että saas nähdä lähteekö nämä lumet vielä.

LapaLepa, no johan nyt, mitäs varten sinne 4d:hen sitten menette jos ei sukupuolta kysymään... :) Kiitos noista puhelinnumeroista. Meillä ei ole mies sanonut juuta eikä jaata tähän ultrahommaan, mutta minä olen päättänyt mennä sen sukupuolen selvittämään johonkin jossain vaiheessa, ja eiköhän tuo ukkokin sen sitten halua kuulla. Toivon tietysti vielä, että se viikon päästä jo selviäisi siellä rakenneultrassa.

Joku kyseli pikkujouluista. Meillä olis miehen työpaikan juhlat, mut en ole vielä päättänyt menenkö mukaan. Toisaalta tekis mieli mennä mahaansa esitteleen ja sit sais ostaa jonkun kivan äitiysjuhlamekonkin..

Aargh, tänään meinas jo hermot mennä, kun tuli ensimmäinen sukupuolen arvuuttelija kohdalle.. Yhdelle tätille kun kerroin, että olin joku aika sitten sairaslomalla selkäkipujen takia, niin hetikös sieltä tuli, että eikös se sitten meinaa poikaa! Pojat kai käy selän päälle.. Hohhoijaa, meinasin heti revetä, että älkää nyt p...kele viekö mun tyttöhaaveitani vielä ! :) Ah, masentaa aina noi " tietäväiset" .. Miksei mulla voi ikinä olla mitään vaivoja mitkä povais tyttöä? Vai eikö tytöistä sitten ole mitään vaivoja? Tuntuu, että kaikki mahdolliset asiat merkkaa vaan pojan tuloa.

Vaavi on tänään ollut kumman rauhallinen. En tuntenut liikkeitä lainkaan ennenkun joskun iltapäivällä muutaman surkean hipaisun ja aloin jo olla vähän hermona, että mikäs nyt on. Tää kun on kyllä liikehtinyt ihan tuntuvasti pitkin päivää joka päivä siitä alkaen, kun ne nyt alkoi kunnolla tuntumaan. No, kait silläkin joskus täytyy olla vähän rauhallisempia päiviä.

Luna ja vauvannuppu rv 19+3

Vierailija
14/48 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

prkl, pääsi nimittäin lipsahtamaan kun Lapalepan viestin luin tosta että neuvolan puolesta pääsee 4D ultraan Kaarinassa. Ei muuten, mutta oispa ollut hienoo että ois ollut jo kolme vuotta sitten kun esikoisen kanssa siellä olin ja jurputin että kunta tarjoaa vaan yhden ultran ja seki Turussa. Jos ois ollut 4D ois riittäny vaikka vaan puolikas ultra. Nyt asutaan sitten täällä missä saa kyllä kaks ultraa muttei mitään tollasta mersumallimahdollisuutta.

Että sori nyt tää purkaus, en ees ehtinyt pinoa pitemmälle lukea.

Tervetuloa Liipelle!

Mulle muuten tuli yhtäkkiä tossa toissapäivänä ihan sellanen olo, että poika se mahassa köllii. Heti perään pieni pettymys. Ja sen perään katumus. Mulla on ollut tosi neutraali asenne kummankin suhteen, ei aavisteluja eikä odotuksia, ja nyt yhtäkkiä toi. Mulla on edellisissä pitänyt aavistelut kummankin kohdalla paikkansa, joten tuntuu että sihen tunteeseen vois omalta kohdalta luottaa. Mutta mieluiten tietäisin varmasti, vois asennoitua sit oikein (eli ei naama venähdä synnytyssalissa). Ja sit jos ois tyttö niin vois tosiaan aleista ostella kamppeita, tosin meillä pojat kulkee tyylikkäästi kukkasukissa ja pienempänä oli vaaleanpunaisia unihaalareita käytössä.

Nyt taidan viimein painella leipomaan, ei vaan millään enää jaksais tänään mutta pakko.

rv 13+1

Vierailija
15/48 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä väsyttäis, mutta joku ei anna nukkua, joten roikun täällä..

[color=red]Kisulille [/color] onnittelut plussasta!

[color=orangered][b]Kanelisokeri: [/b]Taisin tosiaan olla aika murheellinen, kun mies tyrmäsi vauva-haaveet hetkeksi sillon keväällä!

Olin niin suunnitellut kaiken valmiiksi, että matto vedettiin alta aika hienosti..mutta toisaalta eihän aina elämää voi suunnitella valmiiks. Ja kun [color=green]Vilppu [/color]sitten ilmoitti tulostaan, niin tuntui, että se on tosiaan tarkoitettu meille tulevaksi, kun oli kerran ns. " vahinko" tai yllätys paremminkin!! [/color]

Kerrohan mulle mitä sulla on vauvalle valmiina?!

Kuinka monet potkarit, bodyt ja paidat ym.?

Mulle tuottaa jotenkin tosi kovasti ongelmia, että osaisin hommata kaiken tarpeellisen vauvalle.. Ihan kun ekaa lasta saisin!

Ilmeisesti viimekerrasta on liikaa aikaa..

[b]Luna: [/b]Ai sinuakin " ahdistellaan" sukupuoli-arvailuilla..

Tai no ketä ei ahdisteltais.. Jotenkin aika raivostuttavaa, kun joku tulee kyseleen, että -" no kumpi sieltä tulee? Eikö äidillä pitäs olla sellanen vaisto, joka sanoo, kumpi se on?" -

No entä jos onkin vaikka sukupuoli tiedossa, mutta ei halua sitä kellekään kertoa..!

..Ja sit sellanen lause (kun vauva on jo syntynyt), että " No on sulla siinä käsityötä.." Toi on varmaan pahin kaikista..!

Kukalie sen keksinyt..joku vois keksiä uuden ja vähän paremman!

..tästähän tuli yks valitusvirsi..sori!

Taidan yrittää vielä hetken unta..palaan myöhemmin..

mammutti ja Vilppu rv 25+4

Vierailija
16/48 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammutti:

Vauvalle on hommattuna nyt vaikka ja mitä ;-) Olin jo katsos luopunut kaikista pienistä vauvan vaatteista, kun ei meille enää pitänyt pieniä tullakaan...ja tämän kolmannen kanssa pitää nyt kokeilla kaikkea sitä, mitä ei kahden ekan kanssa tullut mieleenkään, kun rahatkin olivat silloin tiukemmalla...

Otin siis äitiyspakkauksenkin tälle kolmannellekin, mikä oli pienoinen pettymys, sillä siinä ei varsinaisesti ollut ihan niin paljon vaatteita kuin muistin niissä aiemmissa olleen. Olen ostanut vauvalle pääasiassa 62cm-70cm potkareita, bodyja, puolipotkareita. Muutaman 56cm kokoisenkin olen ostanut, mutta ne on laskettavissa yhden käden sormin. Meillä kun muksut ovat mahtuneet niihin vain pari viikkoa kun ovat jo syntyessään olleet pitkiä (52cm ja 55cm). Toppapuvunkin ostin (68cm) ja pienen nallekarvalakin, tumput ja ruskovillan villasukat sekä sen silkkimyssyn.

Yhden villatakin olen vauvalle kutonut (60cm) itse, mutta kävin ostamassa ruskovillan villapaidan + villapotkuhousut (70cm) ja tarkoitukseni olisi vielä ostaa joko silkkivilla-asu tai bambu-silkkiasu (?) sitten keväämmällä, riippuu kumpi materiaali miellyttää eniten.

Olen hurahtanut myös ostamaan kestovaippoja, lähinnä niitä All-In-One-vaippoja, mutta meinaan käyttää ainakin alussa pelkkiä kertakäyttöisiä, kunnes vauvan hoito alkaa olla rutiininomaista, eikä navan kanssa tarvitse enää säheltää. Sitten pikkuhiljaa siirryn käyttämään päiväsaikaan kestoja ja öisin kertiksiä.

Imetystyynyn olen hommannut Mollavauvasta, sitterikin on hankittuna, samoin Pikku -Ruun kantoliina, pari unipussia (meillä ei kumpikaan noista vanhemmista lapsista sietänyt peittoa päällään...), sähkökäyttöinen rintapumppu, pari tuttipulloa ja muutama tutti, maidonkerääjä yms. välttämätöntä, jonka on aiemmin kokenut hyväksi. Turvaistuin hommattiin eilen vasta...Römer Baby Safe Plus ja vaunuiksi kelpuutin Emmaljungan Cerox Combit, Junglen vihreinä. Pinnasänky on lainassa ja sen viereen ostimme Brion Lux Moon hoitopöydän, jonka hyllyille olen sitten kasannut vaipanvaihto + navan- ja ihonhoitotarviketta. Olin alunperin sitä mieltä, että pelkkä sängyn päälle asetettava hoitotaso riittää, mutta kun näin mitä se käytännössä tarkoittaa, tulin toisiin ajatuksiin.

Sen verran on tullut tavaraa ja vaatetta hankittua, että sain sellaisen korkeahkon lipaston täyteen, puhumattakaan siitä, että meidän makkari on nyt niin täynnä, ettei sinne voi hommata enää mitään :-)

Tässä näitä vauvahankintoja...huh, alkoi ihan itseäkin jo pyörrryttämään tuo määrä. Vähemmälläkin on pärjätty...mutta eihän sille mitään voi, kun hurahtaa vauvamaailmaan...

Kanelisokeri 38+3

Vierailija
17/48 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luna76: Siitä 4D ultrasta... Mä en oo miehelle koko ultrasta puhunut yhtään, joten ei ole tietoinen mistään sellaisesta. Sille on ihan turha puhua mitään tollasta, naisten hössötyksiä hänen mielestään... Joten olisin ihan yksin sinne mennyt, voi olla et vieläkin olen menossa, en tiedä vielä, täyty harkita. Ehkä kyllä kannattaisi pikkuhiljaa varata, jos aikoo jonkin hyvän ajan saada, voihan sen sitten perua jos ei menekään...

Kaikkein eniten harmittaa se, että jos sitä sukupuolta ei nyt sitten kysytä niin en voi ostaa mitään vaatteita vauvalle valmiiksi. Sitten täytyy suoraan sairaalasta lähteä ostoksille... Koska jos se nyt jostain kumman syystä olisi tyttö niin haluan sitten ostaa kyllä vaatteita, jotka sopivat vain ja ainostaan tytölle, ei mitään neutraaleja...

Omaan napaan sen verran, että eilen oli illalla kaverin kanssa pitkällä sauvakävelylenkillä ja nyt ekan kerran tuntui ettei pystynyt enää kävelemään samaan vauhtiin kuin ennen ja vatsakin hiukan ja kovettui. Alku meni ihan hyvin, mutta lopussa alkoi tahti hiipua. Mutta ehkä sen jo kuuluukin tässä vaiheessa kun ollaan JO puolivälissä.

Tänään kyllä menen taas rankkaan sporttipaceen, joten katsotaan kuin meikäläisen käy. Tähän asti mennyt sielläkin tosi hyvin. Ei mitään ongelmia ole ollut jakasamisen kanssa.

No eipä kai sitten tällä kertaa sitten muuta kuin tulkaahan taas kamut kertomaan kuulumisianne!!!

LapaLepa rv 19+5

Vierailija
18/48 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LapaLepa: On nuo miehet kyllä sellasia jurrikoita... Aina sotkemassa naisten hyvät suunnitelmat! Minäkin aion todennäköisesti mennä siihen ylimääräiseen ultraan ihan yksin, kerron sitten äijälle kumpi on tulossa :) Sillä kun on vielä tuo kolmivuoro-työkin niin aina tarvis kaikki ajat varata sen mukaan, että miten mies on töissä. Helpompi kun varaa vaan oman aikataulunsa mukaan ja äijä tulee mukaan sitten jos sattuu pääsemään. Mullakin on oikeestaan suurinpana syynä sukupuolen selvittämisessä just toi vaatehomma, ei kai sillä muuten ennakkoon oliskaan paljon mitään merkitystä. Mutta mä haluan kanssa tytölle vaaleanpunaista ja pojalle sinistä, en mitään neutraaleja.

Kanelisokeri oli hankkinut vauvalle niin huiman määrän tarvikkeita, että mua rupes jo hirvittään! Varmaan tarvis pikkuhiljaa alkaa itsekin hankkia jotain kamoja... Enää puolet odotus ajasta jäljellä! Mä oon kans ihan hukassa siinä, että mitä kaikkea sitä oikein tarvii? Edellisestä kerrasta on jo 6 vuotta ja samat fiilikset on kuin mammutilla, että tuntuu niin kun olis esikoinen tulossa. Apua, miten tästä selviää?

Tänään se vesisade tuli sitten jo tännekin. Mä olisin kyllä mieluummin pitänyt ne lumet ja pienen pakkasen, tää loskakeli on ihan peestä. Hauska tässä mietiskellä, että millainen sää mahtaa olla sillon, kun lähdetään synnyttämään. Onko kauhee paukkupakkanen, lumituisku vai loskakeli... Maaliskuussa kun saattaa olla melkein mitä vain. Varmaan on kuitenkin lumi vielä maassa.

Luna kera Nuppunsa rv 19+4

Vierailija
19/48 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Kisullille plussasta vielä tälläkin puolella! :)

Meidän ei kauheasti tarvi vauvatarvikkeita hankkia, sitteri on ainoa minkä haluan nyt ostaa uutena. Esikoisen vanhan käytetyn myin pois ennen kuopusta ja kuopuksella oli lainassa. Ja tietysti tuplarattaat :) Vaikka ainahan sitä tulee ostettua vaikka mitä ei niin tarpeellista ;)

Meillä mies on yhtä innoissaan sukupuolen selvittämisen kanssa kuin minä :) Tosin ei ehkä ihan 4D ultraan välttämättä menisi sen takia, mutta kuitenkin. Mutta eipä ole vastaankaan sanonut kun olen ilmoittanut jo aikaa sitten että haluan kerran sen 4D ultrankin kokea ja tietää että vaavilla on varmasti kaikki kunnossa :)

Onko muilla ollut päänsärkyä? Mulla oli tossa viime viikolla loppuviikosta ja viikonloppuna sellainen migreeni kohtauksen oloinen päänsärkykohtaus. Ensin tuntui ettei näe kunnolla, siis sivulle katsoessa sumeni ja sitten tuli aivan tajuton päänsärky. Ja aivan kamalan huono olo! Mulla ei oo koskaan ollut migreeniä tai vastaavaa, joten kokemusta ei ole. Muutenkin on ollut vähän väliä sellaista pientä päänsärkyä. Onko tällänen ihan normaalia? Täytyy ens viikolla neuvolasta kysyä kun on se eka aika :)

PP 8+2

Vierailija
20/48 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki KOTILOT luuraa???

Ei mullakaan oikeastaan mitään asiaa ole, mutta kunhan nyt nostan pinoa vähän ylemmäs, kun oltiin niin pudottu.

LapaLepa rv 19+6