Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ruokamyrkytys tulla jo pienestä palasta vanhentunutta tuotetta?

Vierailija
07.11.2022 |

Eilen kokkailin ja sen lomassa söin pienen palan leipäjuustoa ja tajusin, että ei se enää ole syömäkelpoista, roskiin meni.
Yöllä alkoi sitten vatsa menemään sekaisin, olin pitkän aikaa vessassa, sattui ja kouristeli.
Aamulla taas jatkui ja jouduin ilmoittamaan etten voi tulla töihin.

Edelleen vatsa sekaisin. Voiko tosiaan pienestä määrästä vanhentunutta ruokaa mennä vatsa näin sekaisin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Vierailija
2/12 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä on botuliinia niin todella pieni määrä voi olla vaarallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ja olematon määrä aflatoksiinia tappaa. Homemyrkyt ovat pahimpia itsensäpuolustajia. 

Vierailija
4/12 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se varmaan riippuu mikä tai mitkä kaikki siinä on päässyt lisääntymään. Ja onko valmistusvaiheessa mennyt jotain siihen vai kaapissa sormista tms. 

Vierailija
5/12 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko punalalaputettuna ostettu "herkkutuote"?

Vierailija
6/12 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se varmaan riippuu mikä tai mitkä kaikki siinä on päässyt lisääntymään. Ja onko valmistusvaiheessa mennyt jotain siihen vai kaapissa sormista tms. 

Minulla on tunne, että ehkä bakteerit ovat lisääntyneet jo kun tuote on pakattu. Eilinen oli viimeinen käyttöpäivä mutta maistui jo todella oudolta tuo juusto. Avasin pakkauksen vasta siinä valmistellessani ruokaa.

Enpä olisi uskonut, että pieni määrä voi vaikuttaa noin.

Ap

Vierailija
7/12 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappava määrä botuliinia on 0,000001 grammaa/kehonpainokilogramma eli 80 kiloiselle henkilölle syötynä 0,00008 grammaa.

Vierailija
8/12 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee myös mikä tuote ja miten vatsa on sopeutunut. Itse luultavasti voisin juoda järven vettä ilman mitään ja joskus olen syönyt vahingossa pilaantunutta sairastumatta. Hirmuisia vatsanväänteitä sain vessankorjaajan jälkeen kun sain jostain jotain ulostebakteeria todennäköisesti. 

Vierailija
9/12 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko punalalaputettuna ostettu "herkkutuote"?

8 tuntia sitten hyvää ja nyt myrkyllistä...?

Vierailija
10/12 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siinä on botuliinia niin todella pieni määrä voi olla vaarallista.

Hui, toivottavasti ei ollut. Luin tuosta ja aika pelottavan voimakasta myrkkyä.

Ihmettelin illalla ennen nukkumaan menoa kun silmissä näen valopilkkuja. Ajattelin, että johtuu väsymyksestä ja niskojen jäykkyydestä. Yöllä sitten vessaan ja sattui niin, että jalat meni hetkeksi tunnottomiksi. Olin pitkän aikaa vessassa. Sen jälkeen kylmä horkka ja yritin saada unen päästä kiinni.

Aamulla kun nousin niin taas suoraan vessaan samaa todistamaan.

Nyt jo alkaa rauhoittua mutta toivottavasti ei ole vaarallista. Ilmeisen harvinaista tuon myrkyn saaminen kyllä kehoonsa on, onneksi.

Ap

Vierailija
11/12 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tunne, että ehkä bakteerit ovat lisääntyneet jo kun tuote on pakattu. Eilinen oli viimeinen käyttöpäivä mutta maistui jo todella oudolta tuo juusto. Avasin pakkauksen vasta siinä valmistellessani ruokaa.

Enpä olisi uskonut, että pieni määrä voi vaikuttaa noin.

Ap

Mahdollista. Joskus voi kylmäketjukin katketa ja kaupan hyllyllä pilalla, vaikka päivämäärä olisi kunnossa. Myös ilmassa pienhiukkasia kun pakkauksen avaa.

Vierailija
12/12 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosiaan siitä tautia aiheuttavan aineen määrästä ja myös omasta vastustuskyvystä.

Olen ollut paikalla kun 2 miestä mätti etelän matkalla pöydällä säilytettyä majoneesia urakalla naamansa. Toinen sai pahan salmonellan, toinen ei mitään.

Se ravintola oli ihan hotellin vieressä, ja  kun oltiin yöllä viety se toinen sairaalaan, niin aamulla jo katselin parvekkeelta, että oli ravintolassa jotkut tarkastajat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi