Pidätkö Muumeista?
Kommentit (31)
En. En ole lukenut niitä kirjoja enkä seurannut tv:stä. En periaatteessa tykkää niistä ollenkaan enkä tiedä niistä mitään.
Siitä huolimatta olen ostanut muutaman kauniimmanpuoleisen muumimukin. Suomessa kun kauniit astiat tuppaa olemaan kortilla, niin siksi olen ostanut.
Niiskuneiti oli paistettuna ihan hyvää. Haisuliin en enää koske.
Pidän niistä vanhoista, alkuperäisistä sarjakuvista joita ei ollut edes lapsille tehty.
Telkkarisarjaa en pysty katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Lasten satuina kyllä, mutta en vaan ole koskaan ymmärtänyt aikuisia ihmisiä, jotka lukevat, katsovat, keräävät muumeja.Oletteko jotenkin jäänyt lapsuudessa jotain vaille?
Huono muumitietämys sulla, ekat muumisarjakuvat ei olleet lasten juttuja lainkaan.
Pidän! Vielä en ole tehnyt sitä kulttuuritekoa, että olisin lukenut alkuperäiset kirjat, mutta ovat itseasiassa seuraavana ostoslistalla - olen vähän suunnitellut, että ostaisin ne itselleni joululahjaksi. <3
Ysäripiirretty on minulle sydäntä lähellä ihan jo lapsuudennostalgiankin takia, mutta olen katsonut kaikki jaksot muutamaan kertaan näin aikuisiälläkin - sekä suomeksi että japaniksi!
Pidän myös muumimukeista (niistä kun on palstalla keskusteltu ihan viimepäivinäkin...), erityisesti talviaiheisista. <3 En ole kuitenkaan mikään keräilijä, vaan ostan vain omaa silmää miellyttävät yksilöt. Ai niin, omistan myös Muurlan mustat emalikattilat!
Sanoisin olevani hyvin keskitien muumi"fani". :P
Vierailija kirjoitti:
Ns. vanhoista muumeista pidän, uusi tv sarja on hirveä ja nykyisin mennyt vähän mauttomaksi myös uudet muumituotteet.
Tämä juuri. Ja tuo kun väkisin keksitään aina uusia erilaisia muumimukeja (ja muuta krääsää) ihan vain kaupallisessa mielessä jatkuvalla syötöllä.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Kirjat ja sarjakuva-albumit ovat ihan parhaita, televisioversioista en ole koskaan välittänyt.
Ne videot ovat olleet parhaita mahdollisia katseltavia omille, ulkomailla kasvaville lapsilleni, sillä kieli niissä on kerrassaan mainiota!
Vierailija kirjoitti:
Tove Janssonin muumikirjat ovat upeita. Niissä on sellaista elämänviisautta ja lohdullisuutta, että pois alta! Eli kyllä, pidän muumeista.
Alkuperäiset kirjat ja Janssonien tekemät alkuperäiset sarjakuvat on toki hyviä, ja tunnelma on niissä aivan omanlaisensa. Kuitenkin kaiken kaupallisuuden kyllästämänä ei kaikkea tuotteistamista voi pitää mitenkään mielekkäänä, ja se pätee kyllä lähes mihin tahansa nykyisiin Muumi - tuotteisiin.
Eli on läpikäyty samat tapahtumat kuin monesti kaupallisella alalla : alkuperäisiä aiheita voidaan pyöritellä ja muunnella minne tahansa ja loputtomiin vain kaupallisuuden vuoksi. Onko siinä lopulta mitään muuta mieltä kuin vain rahastusta??!
Pidän kyllä niistä alkuperäsistä. Niissä on todella loistavaa filosofiaa ja verbaliikkaa.
Lapsena (80-luku) muumit olivat kirjoja muiden joukossa... se reikäkirja oli aika jännä sinänsä. 90-luvun sarjaa en katsonut, koska olin jo teini siihen aikaan. Lapsen kanssa katsottiin muumeja muttei hän innostunut kovasti.
Lasten satuina kyllä, mutta en vaan ole koskaan ymmärtänyt aikuisia ihmisiä, jotka lukevat, katsovat, keräävät muumeja.Oletteko jotenkin jäänyt lapsuudessa jotain vaille?