Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö Muumeista?

Vierailija
06.11.2022 |

Minä pidän, olen aikuinen!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten satuina kyllä, mutta en vaan ole koskaan ymmärtänyt aikuisia ihmisiä, jotka lukevat, katsovat, keräävät muumeja.Oletteko jotenkin jäänyt lapsuudessa jotain vaille?

Vierailija
22/31 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En ole lukenut niitä kirjoja enkä seurannut tv:stä. En periaatteessa tykkää niistä ollenkaan enkä tiedä niistä mitään.

Siitä huolimatta olen ostanut muutaman kauniimmanpuoleisen muumimukin. Suomessa kun kauniit astiat tuppaa olemaan kortilla, niin siksi olen ostanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiskuneiti oli paistettuna ihan hyvää. Haisuliin en enää koske.

Vierailija
24/31 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän niistä vanhoista, alkuperäisistä sarjakuvista joita ei ollut edes lapsille tehty.

Telkkarisarjaa en pysty katsomaan.

Vierailija
25/31 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten satuina kyllä, mutta en vaan ole koskaan ymmärtänyt aikuisia ihmisiä, jotka lukevat, katsovat, keräävät muumeja.Oletteko jotenkin jäänyt lapsuudessa jotain vaille?

Huono muumitietämys sulla, ekat muumisarjakuvat ei olleet lasten juttuja lainkaan.

Vierailija
26/31 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän! Vielä en ole tehnyt sitä kulttuuritekoa, että olisin lukenut alkuperäiset kirjat, mutta ovat itseasiassa seuraavana ostoslistalla - olen vähän suunnitellut, että ostaisin ne itselleni joululahjaksi. <3

Ysäripiirretty on minulle sydäntä lähellä ihan jo lapsuudennostalgiankin takia, mutta olen katsonut kaikki jaksot muutamaan kertaan näin aikuisiälläkin - sekä suomeksi että japaniksi!

Pidän myös muumimukeista (niistä kun on palstalla keskusteltu ihan viimepäivinäkin...), erityisesti talviaiheisista. <3 En ole kuitenkaan mikään keräilijä, vaan ostan vain omaa silmää miellyttävät yksilöt. Ai niin, omistan myös Muurlan mustat emalikattilat!

Sanoisin olevani hyvin keskitien muumi"fani". :P

Vierailija
27/31 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ns. vanhoista muumeista pidän, uusi tv sarja on hirveä ja nykyisin mennyt vähän mauttomaksi myös uudet muumituotteet.

Tämä juuri. Ja tuo kun väkisin keksitään aina uusia erilaisia muumimukeja (ja muuta krääsää) ihan vain kaupallisessa mielessä jatkuvalla syötöllä.

Vierailija
28/31 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Kirjat ja sarjakuva-albumit ovat ihan parhaita, televisioversioista en ole koskaan välittänyt.

Ne videot ovat olleet parhaita mahdollisia katseltavia omille, ulkomailla kasvaville lapsilleni, sillä kieli niissä on kerrassaan mainiota!

Vierailija
29/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tove Janssonin muumikirjat ovat upeita. Niissä on sellaista elämänviisautta ja lohdullisuutta, että pois alta! Eli kyllä, pidän muumeista. 

Alkuperäiset kirjat ja Janssonien tekemät alkuperäiset sarjakuvat on toki hyviä, ja tunnelma on niissä aivan omanlaisensa. Kuitenkin kaiken kaupallisuuden kyllästämänä ei kaikkea tuotteistamista voi pitää mitenkään mielekkäänä, ja se pätee kyllä lähes mihin tahansa nykyisiin Muumi - tuotteisiin.

Eli on läpikäyty samat tapahtumat kuin monesti kaupallisella alalla : alkuperäisiä aiheita voidaan pyöritellä ja muunnella minne tahansa ja loputtomiin vain kaupallisuuden vuoksi. Onko siinä lopulta mitään muuta mieltä kuin vain rahastusta??!

Vierailija
30/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kyllä niistä alkuperäsistä. Niissä on todella loistavaa filosofiaa ja verbaliikkaa. 

Vierailija
31/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena (80-luku) muumit olivat kirjoja muiden joukossa... se reikäkirja oli aika jännä sinänsä. 90-luvun sarjaa en katsonut, koska olin jo teini siihen aikaan. Lapsen kanssa katsottiin muumeja muttei hän innostunut kovasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi