Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

70-vuotias nainen lähetti huijarille rahaa 130 000 euroa - nyt on tilit nollilla ja poika maksaa elämisen

Vierailija
06.11.2022 |

"Suomalaiset ovat menettäneet rakkaushuijareille tämän vuoden tammi-kesäkuun välisenä aikana pankkien tietojen mukaan jo 3,8 miljoonaa.

https://yle.fi/uutiset/74-20003389

Kommentit (499)

Vierailija
21/499 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei naiset miesten neuvoja kuuntele.

Miesten neuvoja ne just kuunteleekin. Mies neuvoo lähettämään rahaa 130 000 euroa ja nainen lähettää.

Jos mies ei neuvoisi lähettelemään rahoja , ei nainen lähettelisi.

No leikki leikkinä, mutta itsekin kyllä ihmettelen näitä jotka lankeaa johonkin hienoon "kenraaliin" joka on jäämässä eläkkeelle pikapuoliin ja haluaa muuttaa Suomeen ja tutustua juurikin sinuun. Ihana profiilikuvasi kiinnitti herrasmiehen huomion ja pyyttää kirjoittelemaan. 

Minulla ei esim fb:ssä lue sivilisäätyä, eli. että olen naimisissa ja minulle tulee aika usein noita pyyntöjä. 

Ei tulisi mieleenkään ottaa kontaktia siis vaikka en naimisissa olisikaan. Selviä huijareita.

Vierailija
22/499 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein että menettää rahat kun vanhoillekin eukoille vaan se status merkkaa kaikki kaikessa. Jos niitä lähestyisi joku tavallinen varastomies joka etsisi oikeasti kumppania niin ei voisi vähempää niitä kiinnostaa ja eivät menisi ansaan, mutta kun joku eversti tai lentokapteeni niin johan uppoaa.

Ei sillä ole väliä mikä on, vaan sillä psykologialla. Huijarit on koulutettu etenemään tietyllä tavalla, ei everstikään kävisi kaupaksi jos se ei osais lirkutella oikeilla sanoilla. 

Kyllä varastomieskin osaa lirkutella ja lausua runoja, mutta status puuttuu niin ei kiinnosta edes ikäneitoja. Minusta hienoa että ne menettää talonsa ja rahat kun pelkkä status on niille kaikki kaikessa. Typeryksiä ja pinnallisia.

Onhan se kamalaa, että ihmisiä huijataan, mutta pakko olla samaa mieltä siitä, että ovat kyllä aika tyhmiä. Miten joku oikeasti voi noihin langeta? Itekin olen +60 ihminen, mutta ei tulisi mieleenkään langeta kenenkään huijari "evestiluutnantin/merikapteenin"  pauloihin.

Näkeehän sen jo sokea Reetakin, että ovat huijareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/499 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin noi lähestyy somessa. En tajua miten johonkin edes vetoaa se läss ytys ja jatkuva viestittely. Todella uuvuttavaa ja häirit sevää. Kerran huvikseni viestittelin takas, mutta kun mies sai tietää niin saatiin kunnon riita asiasta.

Vierailija
24/499 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä rakkaushuijaukset on yleensä afrikkalaistaustaisia. Huono Soomi on itsestäänselvyys.

Ei näihin huijauksiin sorru kuin vanhukset.

Vierailija
25/499 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elinikäiseen holhoukseen pikamenettelyllä kaikki näihin haksahtavat.

Vierailija
26/499 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken paljastuttua Henry Johansson ajoi Lahteen äitinsä luokse ja otti tämän puolesta yhteyttä poliisiin, terveydenhuoltoon, sosiaalihuoltoon sekä seurakuntaan. Tarvittiin pikaisesti apua ja ruokarahaa.

Eli kun omat säästöt on hassattu, huudetaan yhteiskuntaa apuun.

Vierailija
27/499 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän useimpiin tapauksiin liity ihan esimerkiksi dementia, alzheimer tai muita mt-sairauksia/häiriöitä joiden takia ihminen ei ymmärrä mitä on tekemässä. Tästäkin jutusta selviää ihan lukemalla että taustalla oli syvä masennus.

On mielestäni ihan helvetin mautonta ja kuvottavaa ja osoittaa aivan uskomatonta empatiakyvyttömyyttä syyllistää uhria ja vieläpä väittää että tuo oli jollain tapaa oikein. Jokainen uhria syyllistävä voi miettiä että saatta itse ihan hyvin joku päivä olla sellaisessa tilanteessa että jonkun sairauden takia ei kykene hoitamaan omia raha-asioitaan. Teidän omalla logiikallanne olette sitten ihan vapaata riistaa huijareille ja ihan teidän oma vika jos rahat katoaa. Muistakaa se.

Vierailija
28/499 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi käsittää. Näistäkin koko ajan puhutaan niin miten jotkut lankeaa näihin aina vaan?

Mullekin on instan kautta koittanut laittaa viestiä ihan selvä huijari. Oli kans joku kenraali ulkomailta. Ihan komea vanhempi herrasmies. Teki mieli alkaa kirjoitella ja odottaa koska tulee eka rahapyyntö ja vähän huijata takaisin mutta mies sanoi että anna olla 😅

Jos joku on liian hyvää ollakseen totta niin se on liian hyvää ollakseen totta 😬

Ja kuvatkin toki feikkejä, vanhempi herrasmies on todennäköisesti nuorempi herra, joka tehtailee viestejään jostain Afrikan mantereen getosta.

Kyllä! Tämänkin herrasmiehen kuva oli oikein sharmantti ja sellainen että saa "naisen kuin naisen".

Jo se että todella komea mies laittaa viestiä ihan random suominaiselle niin voi kysyä itseltään että miksi? Todennäköisesti tuollainen varakas, komea ja hurmaava mies saa ihan kenet tahansa eikä tarvitse toisesta maasta lähteä sokkona kumppania etsimään.

Vierailija
29/499 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuran toimittaja selvitti, miten romanssihuijari toimii netissä romanssin varjolla:

... Harmi minun kannaltani, että Robynia ja Jonahia ei ole olemassa. Viestejä kirjoitellaan minulle ehkä Ghanasta tai Nigeriasta. Näiden valeprofiilien takana olevat ihmiset ovat ammattimaisia romanssihuijareita.

Minä taas aion pitää kirjaa heidän tavastaan toimia, jotta mahdollisimman moni ihminen tunnistaisi samanlaiset huijausyritykset.

https://seura.fi/asiat/tutkivat/amerikkalainen-huijari-seuran-toimittaj…

Vierailija
30/499 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi käsittää. Näistäkin koko ajan puhutaan niin miten jotkut lankeaa näihin aina vaan?

Mullekin on instan kautta koittanut laittaa viestiä ihan selvä huijari. Oli kans joku kenraali ulkomailta. Ihan komea vanhempi herrasmies. Teki mieli alkaa kirjoitella ja odottaa koska tulee eka rahapyyntö ja vähän huijata takaisin mutta mies sanoi että anna olla 😅

Jos joku on liian hyvää ollakseen totta niin se on liian hyvää ollakseen totta 😬

Elokuvaohjaaja Kaisa Rastimo vedätti huijaria lyömällä heti alkuunsa jauhot suuhun kysymällä, että mihin voi lähettää rahaa?

Vierailija
31/499 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pankit eivät puutu näihin ulkomaan tilisiirtoihin, onhan heidän nähtävä, mihin maahan rahat ovat menossa jos jatkuvasti joku yhtäkkiä alkaa lähettää rahaa johonkin random s-holemaahan.

Vierailija
32/499 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein että menettää rahat kun vanhoillekin eukoille vaan se status merkkaa kaikki kaikessa. Jos niitä lähestyisi joku tavallinen varastomies joka etsisi oikeasti kumppania niin ei voisi vähempää niitä kiinnostaa ja eivät menisi ansaan, mutta kun joku eversti tai lentokapteeni niin johan uppoaa.

Nainen on jotain 70-vuotias, tältä palstalta olen oppinut että eivätyli 40-vuotiaat kelpaa enää kenellekään...?

Vierailija
33/499 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä tyhmä että voi mennä lankaan. Minuakin lähestyi "naispuolinen" amerikkalainen naiseversti sähköpostilla. Eli jopa miehille noi lähettelee. Oli kuulemma Syyriassa palvelemassa parhaillaan. Se oli saanut ilmoitukseni seksitreffit palvelussa missä mulla oli ilmoitus kun etsin s-seuraa. Kukaan muu ei vastannut paitsi itse eversti 😀👍Itse olen älyllisesti tyhmä kun saapas, mutta en sentään ihan niin tyhmä että tuommoinen uppoaisi.

Tuolla aloituksen muorilla oli muistaakseni jotain mt-ongelmia.

Vierailija
34/499 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai nyt on jo statuksen merkki kun on persaukinen ja kuppaa rahaa:D

Vierailija
35/499 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naisleski ja facessa mulla on siviilisääty leski. Kyllä tulee juliot ja rogerit tuuttaamaan komeita kuviaan mulle. Lirkuttelevat hoono soomi , haluun tutustu : D D On ärsyttävää, miten ne kehtaa!  Kerran kehuin siellä jotakin luomumakkaraa!!! niin siihenkin joku david "tahtoo tutustua , kaunis olet" , ei mulla edes ole kuvaa missään : D

Vierailija
36/499 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän useimpiin tapauksiin liity ihan esimerkiksi dementia, alzheimer tai muita mt-sairauksia/häiriöitä joiden takia ihminen ei ymmärrä mitä on tekemässä. Tästäkin jutusta selviää ihan lukemalla että taustalla oli syvä masennus.

On mielestäni ihan helvetin mautonta ja kuvottavaa ja osoittaa aivan uskomatonta empatiakyvyttömyyttä syyllistää uhria ja vieläpä väittää että tuo oli jollain tapaa oikein. Jokainen uhria syyllistävä voi miettiä että saatta itse ihan hyvin joku päivä olla sellaisessa tilanteessa että jonkun sairauden takia ei kykene hoitamaan omia raha-asioitaan. Teidän omalla logiikallanne olette sitten ihan vapaata riistaa huijareille ja ihan teidän oma vika jos rahat katoaa. Muistakaa se.

Ei kuitenkaan ole niin kova dementia että ne kiinnostuisivat jos niitä lähestyisi tosiaan joku varastomies tau dösäkuski ihan oikeallakin tarkoituksella. Ihan oikein typeryksille jolle meinaa vaan jonkun titteli kaikki kaikessa.

Vierailija
37/499 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pankit eivät puutu näihin ulkomaan tilisiirtoihin, onhan heidän nähtävä, mihin maahan rahat ovat menossa jos jatkuvasti joku yhtäkkiä alkaa lähettää rahaa johonkin random s-holemaahan.

Mutta ikävää on se, että nykymaailmassa höynäytetty ihminen ihan itse näppärästi siirtää ne rahat. Ennen vanhaan piti isoista tilisiirroista ainakin soittaa pankille, että maksu lähti liikkeelle. Nykyisin ei.

Olisi kyllä mukava, jos voisi laittaa itselleen tai sopia pankin kanssa tulevaisuudessa jotain rajoituksia, sitten kun on tarpeeksi vanha ja mahdollisesti höynäytettävien joukossa, ettei pysty siirtelemään rahojaan ihan noin vaan.

Ja kun raha on lähtenyt, sitä varmaan siirrellään tililtä toiselle että saataisiin jäljet häivytettyä. Siis on hyvin vaikeaa saada takaisin.

Vierailija
38/499 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä nousisi varsinainen älämälöö jos pankit puuttuisi tuollaiseen, vähänkö on veronkiertoa, että sitten alettaisiin jahdata mitättömiä pikkusinttejä. 

Vierailija
39/499 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä tyhmä että voi mennä lankaan. Minuakin lähestyi "naispuolinen" amerikkalainen naiseversti sähköpostilla. Eli jopa miehille noi lähettelee. Oli kuulemma Syyriassa palvelemassa parhaillaan. Se oli saanut ilmoitukseni seksitreffit palvelussa missä mulla oli ilmoitus kun etsin s-seuraa. Kukaan muu ei vastannut paitsi itse eversti 😀👍Itse olen älyllisesti tyhmä kun saapas, mutta en sentään ihan niin tyhmä että tuommoinen uppoaisi.

Ei kannata kirjoitella mitä ei itsekään usko.

Vierailija
40/499 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne joskus puuttuukin, mutta minkäs teet, kun muori haluaa omia rahoja lähettää ulkomaille. Ei sitä kukaan voi estää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan