Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi viinirypäleitä pestään?

Regina Räikkönen
06.11.2022 |

Eihän siinä ole mitään järkeä, kun eikös ne kasva sademetsissä ja siellähän ne peseytyy sateen mukana? Turhaa veden lotrausta se vaan on.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muovijätettä pestään?

Vierailija
2/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenties joku tahmatassu on poiminut rypäleet🥶

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muovijätettä pestään?

No tuota minäkin olen miettinyt!

Vierailija
4/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niihin ruiskutettu jotain tuholaismyrkkyä lähtömaassa.

Saattaisi jopa maistua pinnassa ilman pesua.

Vierailija
5/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Regina! En ole asiantuntija, mutta uskoisin pesemisen liittyvän jotenkin ilmastonmuutokseen. En osaa kertoa miten, mutta varmasti jotenkin. Näin ainakin minä olen asian käsittänyt. :)

Vierailija
6/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule syö ilman pesua.

Miten joku voi olla noin tietämätön?

Vierailija
7/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuule syö ilman pesua.

Miten joku voi olla noin tietämätön?

Miksi olet noin ilkeä? 😥

Miksi kukaan ei vastaa minun aloituksiini mitään järkevää. Miksi minua pitää kohdella kuin jotain ilmaa tai paskakasaa. Minun elämäni on kuin yhtä harmaata tapettia.

Vierailija
8/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilöntä aineet, rotat varmaan hyppineet pakkauksien päällä ja niissä pakkauksissa on reikiä. Myöskin niissä voi olla viruksiakin.

Vierailija
9/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sitä tietää kuka niitä on käsitelyt, miten ne on varastoitu ja kuka siinä vieressä on aivastellut? Parasta pestä, niin saat nauttia puhtaista rypäleistä.

Vierailija
10/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei Regina! En ole asiantuntija, mutta uskoisin pesemisen liittyvän jotenkin ilmastonmuutokseen. En osaa kertoa miten, mutta varmasti jotenkin. Näin ainakin minä olen asian käsittänyt. :)

Hei! Kiitos kommentistasi. Mutta ilmastonmuutoshan nimenomaan pahentuu veden käytöstä, kun niitä vesimolekyylejä säteilee ilmakehään. Olen niin hukassa tämän asian kanssa. Kumpa joku nuori asiantuntija näkisi tämän ketjun. Miten minun pitäisi tehdä mitään ilmastonmuutokselle, kun en tiedä siitä mitään?!

Vierailija
11/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluusti pesee, ties mikä tautinen apina niitä on hyväillyt viidakossa.

Vierailija
12/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sitä tietää kuka niitä on käsitelyt, miten ne on varastoitu ja kuka siinä vieressä on aivastellut? Parasta pestä, niin saat nauttia puhtaista rypäleistä.

Kyllä ne virukset siellä kaupassa häviää 😡🤬🤬😡

Vierailija
13/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Regina täällä taas123 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei! Kiitos kommentistasi. Mutta ilmastonmuutoshan nimenomaan pahentuu veden käytöstä, kun niitä vesimolekyylejä säteilee ilmakehään. Olen niin hukassa tämän asian kanssa. Kumpa joku nuori asiantuntija näkisi tämän ketjun. Miten minun pitäisi tehdä mitään ilmastonmuutokselle, kun en tiedä siitä mitään?!

Minun vävy poikani opiskelee insinööriksi Aalto yliopistossa, minä voisin kysyä häneltä miten viinirypäleiden peseminen liittyy ilmastonmuutokseen. Laitan viestiä heti kun saan vastauksen.

Vierailija
14/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinirypälekoisa ei lähde kuin tehokkaalla huuhtelulla kylmässä vedessä.

Vierailija
15/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla trolli. Ei kukaan voi olla näin t y h m ä.

Vierailija
16/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkyt pois. Esim omeniin laitetaan ainetta joka saa ne näyttämään kiiltäviltä:)

Vierailija
17/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vävy poikani opiskelee insinööriksi Aalto yliopistossa, minä voisin kysyä häneltä miten viinirypäleiden peseminen liittyy ilmastonmuutokseen. Laitan viestiä heti kun saan vastauksen.

Hei, ihanaa! Kysy! Voi kun minunkin vävypoika olisi yliopistossa opiskeleva sivistynyt ja fiksu nuori mies. Mutta ei, kun tyttäreni Riina Räikkönen on ottanut sellasen sian sinne sohvan nurkille lojumaan, että ei hyvää päivää. Eroaisivat. Nyt jos Riina luet tätä kommenttia, niin kyllä - olen tosissani. Viime joulukin oli yhtä helvettiä kun se sika söi koko kinkun. Tätini Marjattakin katsoi sillä ilmeellä minua, että oikein hävetti.

Vierailija
18/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kannttaa pestä niinkuin kaikki muutkin hedelmät. Niiden pinnalle suihkutetaan jotain myrkkyä ja säilöntaainetta, joka lähtee pois kun huuhtelee.

Vierailija
19/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Regina täällä paljastelee taas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, ihanaa! Kysy! Voi kun minunkin vävypoika olisi yliopistossa opiskeleva sivistynyt ja fiksu nuori mies. Mutta ei, kun tyttäreni Riina Räikkönen on ottanut sellasen sian sinne sohvan nurkille lojumaan, että ei hyvää päivää. Eroaisivat. Nyt jos Riina luet tätä kommenttia, niin kyllä - olen tosissani. Viime joulukin oli yhtä helvettiä kun se sika söi koko kinkun. Tätini Marjattakin katsoi sillä ilmeellä minua, että oikein hävetti.

No ei kyllä minunkaan toinen vävy poikani mikään prinssi ole. Hän vain makoilee sohvalla eikä työ maistu. Syö vain aina minun ja ystäväni Tainan keitokset, joita tykkäämme tehdä. Voi hyvä päivä kun tuon nuoren miehen saisi työmarkkinoille. Meidänkin joulusta tulee mielenkiintoinen, sillä en halua puhua tälle toiselle vävylleni.

Vierailija
20/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinirypäleet on ruiskutettu monella erilaisella kasvinsuojelumyrkyllä. Lopuksi ne vielä kastellaan terttuina myrkkyliuokseen että säilyvät.

Lisäksi kuljetuksen aikana jyrsijöiden ja tuholaisten ulosteet leviävät niihin. Siksi ne pitää pestä lämpimällä vedellä huolellisesti ja oikein kunnolla. Eikä niitä kannata syödä kovin usein. Sisältävät aika lailla kasvinsuojeluaineiden jäämiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi