Onko hammasproteesi ihan nolo asia?
Mulla on niin huonot hampaat että varmaan kohta joudun hommaamaan sellaset.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on osaproteesi ja vihdoin ehjä hymy. Nolompi se entinen oli. En meinaa itsekään huomata että kaikki ei ole omia.
Miltä se tuntuu, onko se hankala?
Ei oo yhtään hankala. Tää on sellainen metallirankainen ja pysyy paikallaan pinteillä. Voi syödä näkkäriä yms. Kitalaki on vain osin muovia.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Jouduin ottamaan yläproteesin, kun omat hampaat hakattiin kurkkuun. Hirveän vaikea käyttää. Ne kiinnitysaineet ei pidä ja hampaat tippuu koko ajan saati sitten nauraessa tai aivastaessa.
Kiinnitysaineet, Corega ym:t aiheuttavat suusyöpää.
Ovat lisäksi kovin kalliita.
Mitään näkkäriä, pähkinöitä tms ei voi syödä. Murut menevät kitalaen ja proteesin väliin.
Mun yläproteesi on liian pitkä. Ulottuu lian pitkälle nieluun ja aiheuttaa koko ajan oksennusrefleksejä.
En suosittele. En ikinä.
Jos kyseessä on kokoproteesi, siinä on silloin valmistettaessa jokin mennyt pieleen. Yleensä kontrollikäynnillä varmistetaan viimeistään proteesin sopivuus. Ota yhteyttä hammaslääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Jouduin ottamaan yläproteesin, kun omat hampaat hakattiin kurkkuun. Hirveän vaikea käyttää. Ne kiinnitysaineet ei pidä ja hampaat tippuu koko ajan saati sitten nauraessa tai aivastaessa.
Kiinnitysaineet, Corega ym:t aiheuttavat suusyöpää.
Ovat lisäksi kovin kalliita.
Mitään näkkäriä, pähkinöitä tms ei voi syödä. Murut menevät kitalaen ja proteesin väliin.
Mun yläproteesi on liian pitkä. Ulottuu lian pitkälle nieluun ja aiheuttaa koko ajan oksennusrefleksejä.
En suosittele. En ikinä.Tää on kyllä ihmeellinen juttu, että vaikka hampaat on ihmiselle lähes elintärkeät, niin niiden korjaamiseen ei saa julkista KUNNOLLISTA hoitoa, ei sitten millään. Ainoa vaihtoehto on noi perusproteesit tai sitten kaivat kuvetta kymmenien tai satojen tuhansien edestä että saat implantit. Ja kenellä normaalilla ihmisellä sellaiseen on varaa =(
Ei implantteihin kannata laittaa kymmeniä tai satoja tuhansia euroja. Koko hammaskaarta ei kannata korvata implanteilla, vaan teettää implanttikantoinen/implanttikiinnitteinen proteesi. Tällöin riittää muutama (2-6) implanttia leukaan.
Tää on kyllä ihmeellinen juttu, että vaikka hampaat on ihmiselle lähes elintärkeät, niin niiden korjaamiseen ei saa julkista KUNNOLLISTA hoitoa, ei sitten millään. Ainoa vaihtoehto on noi perusproteesit tai sitten kaivat kuvetta kymmenien tai satojen tuhansien edestä että saat implantit. Ja kenellä normaalilla ihmisellä sellaiseen on varaa =(