Onko kukaan koskaan parantanut narsistin?
Voiko henkistä väkivaltaa käyttävä narsisti parantua? Oletko itse todistanut tapahtumaa, tai edes kuullut että näin voisi käydä?
Nyt sitten ihan oikea narsistinen persoonallisuushäiriö kyseessä, ei muoti-ilmiö narsisti.
Kommentit (9)
Ei kannata kokeilla tuollaista. Parempi pysyä kaukana. Romahdusta lähellä oleva narsisti tai bipo on sekava.
En usko, että on mahdollista.
Narsistisesti käyttäytyvä ihminen voi esittää, sanoa sen minkä toinen haluaa kuulla, muutos parempaan on näennäistä, eikä kestä pitkään.
Kaikki yritykset parantaa tilannetta vain kaivavat narsistisen ihmisen läheisen syvempään kuoppaan.
Siinä rikkoo itsensä, kadottaa itsensä, ajaa itsensä masennukseen, burn-outiin, tai muihin ongelmiin.
Ja narsistinen ihminen katsoo päältä, ottaa tilanteesta kaiken irti ja päivittelee toisten heikkoutta.
Persoonallisuushäiriöillä on tapana lieventyä, kun ihminen ikääntyy, mutta häiriö ei koskaan katoa, koska on osa ihmisen persoonaa.
En lähtisi hoivaamaan narsistia, tarvitset itse kohta apua.
Ei pysty parantamaan lääkkeillä tai terapialla.
Vierailija kirjoitti:
Persoonallisuushäiriöillä on tapana lieventyä, kun ihminen ikääntyy, mutta häiriö ei koskaan katoa, koska on osa ihmisen persoonaa.
En lähtisi hoivaamaan narsistia, tarvitset itse kohta apua.
Mistä tuollaista huuhaata olet saanut tietoosi? Kokemukseni mukaan narsismi vain pahenee. Ehkä tekee sen pahan vähemmällä raivolla mutta kierommin.
Narsismi "paranee" silloin kun se ei enää diagnoosin saanutta itseä vaivaa. Eli jos on tarpeeksi alistuvat uhrit, narsisti on kliinisesti "terve". Diagnostiset kromiteerit kun ovat, että siitä täytyy olla potilaalle itselleen haittaa.... Tosin mielenterveysongelmat lähipiirissä silloin moninkertaistuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi hoivaamaan narsistia, tarvitset itse kohta apua.Mistä tuollaista huuhaata olet saanut tietoosi? Kokemukseni mukaan narsismi vain pahenee. Ehkä tekee sen pahan vähemmällä raivolla mutta kierommin.
Kyllä maallikkokin löytää tästä aiheesta jonkunmoista tietoa ihan googlettamallakin. Esim. Duodecimillä löytyy tietoa aiheesta.
Up
Ps. Hölmö otsikko ajatusvirheen vuoksi 😅
Ap