Haluaisin ehdottaa pojalleni että lähtisi opiskelemaan teologiaa
Kommentit (36)
tietenkin voit ehdottaa mitä tahansa. Poikas sitten päättää, mihin hakee.
Yliopistoon on suhteellisen vaikeaa päästä alasta riippumatta. Itse opiskelu on teologisessa ja muilla hömppäaloilla varsin leppoisaa, mutta työllistyminen on taas ihan toinen juttu.
Ap on uskishihhuli, joka tällä tavalla haluaisi lapsensakin käännyttää.
Teologiseen on helppo päästä, jos viitsii lukea pääsykoekirjat ja omaa edellytykset yliopisto-opiskeluun (ellei sitten pääse jo papereilla). Itse opiskelu ei sitten olekaan kaikilta osin helppoa, esim. pakolliset muinaiskreikan opinnot ovat tuskaa aika monille.
Työllisyystilanne ei ole tällä hetkellä kovin hyvä. Muutenkaan en suosittele teologian opintoja, jos uskonnot tai kristinusko ei oikeasti kiinnosta. Vaikka teologeja työllistyy muuallekin kuin seurakuntiin ja uskonnonopettajiksi, niin näihin muihin tehtäviin on todennäköisesti selvästi mielekkäämpiä opiskelumahdollisuuksia sellaiselle, jota uskonnot ei kiinnosta.
Teologian opiskelijan äiti
Eikö poikasi tosiaankaan osaa muuten valehdella, kuin että sitä täytyy ihan opiskella?
Vierailija kirjoitti:
Yliopistoon on suhteellisen vaikeaa päästä alasta riippumatta. Itse opiskelu on teologisessa ja muilla hömppäaloilla varsin leppoisaa, mutta työllistyminen on taas ihan toinen juttu.
Ei ole opiskelu teologisessa leppoisaa. Kaikkea muuta. Saa tehdä töitä hiki hatussa. Mutta todella mielenkiintoisia aiheita ja hyvät opettajat.
Vierailija kirjoitti:
Teologiseen on helppo päästä, jos viitsii lukea pääsykoekirjat ja omaa edellytykset yliopisto-opiskeluun (ellei sitten pääse jo papereilla). Itse opiskelu ei sitten olekaan kaikilta osin helppoa, esim. pakolliset muinaiskreikan opinnot ovat tuskaa aika monille.
Työllisyystilanne ei ole tällä hetkellä kovin hyvä. Muutenkaan en suosittele teologian opintoja, jos uskonnot tai kristinusko ei oikeasti kiinnosta. Vaikka teologeja työllistyy muuallekin kuin seurakuntiin ja uskonnonopettajiksi, niin näihin muihin tehtäviin on todennäköisesti selvästi mielekkäämpiä opiskelumahdollisuuksia sellaiselle, jota uskonnot ei kiinnosta.
Pienellä googlauksella löytyy jotain työllisyysjuttuja, osa vähän vanhoja jo
Ei ole mitään poikaa.
Kunhan provoilet.
Vierailija kirjoitti:
Onko pojallasi uskonnollinen vakaumus? Jos ei ole, niin kannattaa opiskella jotain muuta.
Ei teologian opiskelu vaadi mitään vakaumusta. Se on tiedettä siinä missä lääketiede, kasvatustiede tai sosiaalitiedekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teotar 2 -loppuraportti saattais olla hakemista miettiville hyvä kans
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko pojallasi uskonnollinen vakaumus? Jos ei ole, niin kannattaa opiskella jotain muuta.
Ei teologian opiskelu vaadi mitään vakaumusta. Se on tiedettä siinä missä lääketiede, kasvatustiede tai sosiaalitiedekin.
Kasvatustiede kyllä mitään tiedettä ole!
Sen aiempi nimi, kasvatusoppi, sopisi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tiedettä, vaan verorahoin tuettua hömppää. Teologisessa on helpompi opiskella, jos ei ole uskonnollista vakaumusta ja haluaa valmistua työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki teologian maisterin tutkinnon suorittaneet, eivät edes hakeudu papiksi.
Teologia puoleltakin hakeudutaan ja työllistytään mitä erilaisempiin tehtäviin.
En palkkaisi hullua huuhaahenkilöä..
Et taida palkata ketään.
Miksi et mene itse opiskelemaan teologiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teotar 2 -loppuraportti saattais olla hakemista miettiville hyvä kans
Tässä: https://blogs.helsinki.fi/tuk-451-tyoelamajakso/files/2018/08/Tulevaisu…
Mikä aloituksesta tekee omituisen? Jos nuori haluaa minun kanssani pohdiskella minne lähtisi opiskelemaan?
Ap