Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vasenkätiset

Vierailija
05.11.2022 |

Oletko ainoa vasuri suvussasi?
Minä olen.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on nykyään. Äitini oli myös, tosin hänet oli pakotettu kirjoittamaan oikealla. Äitini on kuollut.

Vierailija
2/19 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syntymästä oikeakätinen, mutta koen itseni vasenkätiseksi. pääsenkö muutosleikkaukseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessäni olen ainoa vasuri, mutta suvussa löytyy joku muukin.

Vierailija
4/19 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainoa. Kaikilla muilla tuntemillani vasureilla löytyy suvusta joku muukin tai useampi vasenkätinen.

Vierailija
5/19 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, isäni ja äitinsä olivat myös. En tiedä onko muitakin vielä .

Vierailija
6/19 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen syntymästä oikeakätinen, mutta koen itseni vasenkätiseksi. pääsenkö muutosleikkaukseen?

Tietysti leikkuutat niinkuin susta tuntuu. Voisit olla myös molempikätinen, miksi määritellä jokotai.

Vierailija
7/19 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni lapsi, pikku koululainen on vasenkätinen. Suvuista en tiedä muita varmaksi. Muistikuva, että isäni äiti teki asioita kummallakin kädellä. Enemmän oikealla.

Kauheaa, kun olen kuullut, että joskus pakotettiin vasenkätisiä ihmisiä oikeakätisiksi.

Vierailija
8/19 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkauksen jälkeen olet sitten kädetön.

Vierailija
9/19 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasenkätinen.

Myös poikani on ja hänen tyttärensä.

Vierailija
10/19 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa vasenkätinen meidän perheessä. Olen kyllä melko sekakätinen. Pelaan esimerkiksi pesistä oikeakätisesti ja kynäote on kuin oikeakätisellä. Osaan myös aika hyvin kirjoittaa oikeallakin kädellä, joten olisin varmasti helposti oppinut pikkupakottamisella oikeakätiseksi. Mieheni on myös vasenkätinen. Meillä on neljä lasta, joista kaikki oikeakätisiä.

Vierailija
11/19 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vasemmistolainen ja vaadin tuulivoimakäyttöistä sähköautopakkoa kaikille kansalaisille.

Vierailija
12/19 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni oli, mutta hänet pakotettiin kirjoittamaan koulussa oikealla kädellä. Minä olen vasenkätinen ja sisarusten lapsista yksi on vasenkätinen.

Vierailija
13/19 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeakätinen, mutta olen jo vuosia syönyt jäätelön (tuutti tai puikko) vasemmalla kädellä. En tidä kuinka niin on päässyt käymään, mutta suttaisin kuin pikkuvauva, jos tuutti tai puikko olisi oikeassa kädessäni. Vain vasuri on oppinut sen jäätelön pyörittelyn siinä sormien varassa. Löytyykö muilta vastaavia vasemman käden vahvuuksia? :-D

Vierailija
14/19 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasenkätinen, niin myös isäni ja hänen veljensä.

Vierailija
15/19 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vasenkätinen.

Mutta kaikki kolme lastani ovat.

Vierailija
16/19 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 7 vielä tässä. Olen oikeakätinen, mutta en osaa esim.kuoria appelsiinia kuin vasemmalla kädellä. Arvelen, että taitaa olla vain ns.opittu tapa.

Olipa oikea - tai vasenkätinen, kannattaisi harjoitella aktiivisesti myös toisen käden käyttöä, hyötyä siinä tilanteessa, jos tulisi kädenmurtuma.

Vierailija
17/19 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti oikeakätinen mutta joutunut paljolti opettelemaan vasuriksi oikean käden remppojen takia.

Vierailija
18/19 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi tyttöystäväni on vasenkätinen, joten ostin häntä varten kotiini vasenkätisten ruokailuvälineet.

Vierailija
19/19 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen molempikätinen. Lapsena pakotettiin oikeakätiseksi, mutta edelleen on asioita, jotka sujuvat paremmin vasenkätisesti. Toisaalta tästä myös aiheutuu kaikenlaista touhoilua ja esimerkiksi suuntavaistoni on olematon, jos se nyt mitenkään asiaan liittyy. Epäilen että liittyy.