Vasenkätiset
Kommentit (19)
olen syntymästä oikeakätinen, mutta koen itseni vasenkätiseksi. pääsenkö muutosleikkaukseen?
Perheessäni olen ainoa vasuri, mutta suvussa löytyy joku muukin.
Olen ainoa. Kaikilla muilla tuntemillani vasureilla löytyy suvusta joku muukin tai useampi vasenkätinen.
En ole, isäni ja äitinsä olivat myös. En tiedä onko muitakin vielä .
Vierailija kirjoitti:
olen syntymästä oikeakätinen, mutta koen itseni vasenkätiseksi. pääsenkö muutosleikkaukseen?
Tietysti leikkuutat niinkuin susta tuntuu. Voisit olla myös molempikätinen, miksi määritellä jokotai.
Lapseni lapsi, pikku koululainen on vasenkätinen. Suvuista en tiedä muita varmaksi. Muistikuva, että isäni äiti teki asioita kummallakin kädellä. Enemmän oikealla.
Kauheaa, kun olen kuullut, että joskus pakotettiin vasenkätisiä ihmisiä oikeakätisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Leikkauksen jälkeen olet sitten kädetön.
Olen vasenkätinen.
Myös poikani on ja hänen tyttärensä.
Ainoa vasenkätinen meidän perheessä. Olen kyllä melko sekakätinen. Pelaan esimerkiksi pesistä oikeakätisesti ja kynäote on kuin oikeakätisellä. Osaan myös aika hyvin kirjoittaa oikeallakin kädellä, joten olisin varmasti helposti oppinut pikkupakottamisella oikeakätiseksi. Mieheni on myös vasenkätinen. Meillä on neljä lasta, joista kaikki oikeakätisiä.
Minä olen vasemmistolainen ja vaadin tuulivoimakäyttöistä sähköautopakkoa kaikille kansalaisille.
Mummoni oli, mutta hänet pakotettiin kirjoittamaan koulussa oikealla kädellä. Minä olen vasenkätinen ja sisarusten lapsista yksi on vasenkätinen.
Olen oikeakätinen, mutta olen jo vuosia syönyt jäätelön (tuutti tai puikko) vasemmalla kädellä. En tidä kuinka niin on päässyt käymään, mutta suttaisin kuin pikkuvauva, jos tuutti tai puikko olisi oikeassa kädessäni. Vain vasuri on oppinut sen jäätelön pyörittelyn siinä sormien varassa. Löytyykö muilta vastaavia vasemman käden vahvuuksia? :-D
Olen vasenkätinen, niin myös isäni ja hänen veljensä.
En ole vasenkätinen.
Mutta kaikki kolme lastani ovat.
No 7 vielä tässä. Olen oikeakätinen, mutta en osaa esim.kuoria appelsiinia kuin vasemmalla kädellä. Arvelen, että taitaa olla vain ns.opittu tapa.
Olipa oikea - tai vasenkätinen, kannattaisi harjoitella aktiivisesti myös toisen käden käyttöä, hyötyä siinä tilanteessa, jos tulisi kädenmurtuma.
Oikeasti oikeakätinen mutta joutunut paljolti opettelemaan vasuriksi oikean käden remppojen takia.
Uusi tyttöystäväni on vasenkätinen, joten ostin häntä varten kotiini vasenkätisten ruokailuvälineet.
Olen molempikätinen. Lapsena pakotettiin oikeakätiseksi, mutta edelleen on asioita, jotka sujuvat paremmin vasenkätisesti. Toisaalta tästä myös aiheutuu kaikenlaista touhoilua ja esimerkiksi suuntavaistoni on olematon, jos se nyt mitenkään asiaan liittyy. Epäilen että liittyy.
Lapseni on nykyään. Äitini oli myös, tosin hänet oli pakotettu kirjoittamaan oikealla. Äitini on kuollut.