Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodet ja seksi/halu?

N-51
04.11.2022 |

Pikku galluppi, miten muilla naisilla menee.

Vaihdevuodet ja seksi/halu?

Vaihtoehdot

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sipuli. Nyt tää on tääl kahdesti. Edellinen kysely jumiutui lähetysvaiheeseen jotenkin, ja nyt sekin on tuolla. Anteeksi...

Yp voi poistaa tämän..

Vierailija
2/77 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain haluttomuuteen lisäksi estrogeenia, joka palautti kaiken ennalleen. Kuin kolmekymppinen nyt😋 paitsi ei tuu raskaaksi, voi harrastella mielin määrin ilman ehkäisyä.

N55

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo kylmeni 47 ikävuoden kohdalla. Ei halua hormoonihoitoa, ei mee lääkäriin, ei mitään. Sanoo vain että nyt on se aika elämästä, että hoidetaan lapsenlapsia. Leivotaan pullaa, lihotaan, ommellaan vaatteita, jne,jne.

Pukeutuukin kuin mummot jo. Ennen hän oli naisellinen nainen kaikkineen. Ei enään.

Itse huolehdi kunnosta ja terveydestä, olen elämähalua täysi. En voisi kuvitellakaan istuvani keinutuoliin telkkaria katselemaan, odottamaan kuolemaa.

Seksiä meillä oli viimeksi n. Vuosi sitten. Tästä alkaa tulemaan jo parisuhdeongelma. Jos koitan puhua asioista, hän vain suuttuu minulle.

Vierailija
4/77 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo kylmeni 47 ikävuoden kohdalla. Ei halua hormoonihoitoa, ei mee lääkäriin, ei mitään. Sanoo vain että nyt on se aika elämästä, että hoidetaan lapsenlapsia. Leivotaan pullaa, lihotaan, ommellaan vaatteita, jne,jne.

Pukeutuukin kuin mummot jo. Ennen hän oli naisellinen nainen kaikkineen. Ei enään.

Itse huolehdi kunnosta ja terveydestä, olen elämähalua täysi. En voisi kuvitellakaan istuvani keinutuoliin telkkaria katselemaan, odottamaan kuolemaa.

Seksiä meillä oli viimeksi n. Vuosi sitten. Tästä alkaa tulemaan jo parisuhdeongelma. Jos koitan puhua asioista, hän vain suuttuu minulle.

Koitas nyt kuienkin puhua, ja selitä miltä tunetuu. Ei ole muuta vaihtoehtoa tai sitten..

Vierailija
5/77 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hormonit puuttuu, ei edes itse huomaa halujen häviämistä. On ihan tyytyväinen,huomaa vain että onkin mennyt puoli vuotta ilman seksiä ihan huomaamatta.

Vierailija
6/77 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit se ero on miehen syy, viiden kympin villitys tuli. 😂

Vierailija
7/77 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle outoa tuo haluttomuus. Aina haluttaa, syön kyllä hormonikorvauspillereitä, kun kaikki kalusteet leikattu pois. Mutta haluja ne eivät vieneet.

Vierailija
8/77 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle outoa tuo haluttomuus. Aina haluttaa, syön kyllä hormonikorvauspillereitä, kun kaikki kalusteet leikattu pois. Mutta haluja ne eivät vieneet.

Onko sinulla myös testosteroni korvaavissa? Vai vain estrogeeni ja keltarauhasprogesteroni?

Sanotaan että testosteroni on halujen hormoni?

Vierailija
9/77 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla myös testosteroni korvaavissa? Vai vain estrogeeni ja keltarauhasprogesteroni?

Sanotaan että testosteroni on halujen hormoni?

Progynovaa syön. En nyt kyllä ole (lukenut voi ei!) selostetta, kun ainatoiminut niin hyvin jo kauan. Halut todellakin korkealla, jokapäivä,ei voi mitään.

Vierailija
10/77 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä sangen pieni (22) vastanneitten määrä, mutta prosenttiluvut mielenkiintoisia, ja myös odotettuja.

Täällä muutama äänekäs ja ahkera kirjoittaja viljelee mielikuvaa, että vaihdevuodet nostattavat naiset ihan ylivertaiseen kiimaan. Tutkimukset, sekä omakohtaiset kokemukset eivät tätä näkemystä tue. Mieluumminkin päinvastoin.

Eikä näköjään tue tämä galluppikaan.

Noin 50% eli puolet ilmoittaa että halut väheni, joten vähemmän seksiä.

Noin 5% on vieläkin jyrkempi, eli eivät tunne itseään enää naiseksi, joten ei enää ollenkaan seksiä.

Noin 10% ilmoittaa että haluaisi, mutta ei limakalvot kestä. (Eli ilmeisesti seksin määrä vähennyt).

Vajaat 20% prosenttia ilmoitti että "sama kuin ennen". Mitähän tuokin tarkoittaa? Siis että ei seksiä ennen vaihdevuosia, ja ei jälkeenkään, joten sama kuin ennen? Vai että hulluna seksiä ennen vaihdevuosia, ja sama tahti jatkui? Vai jotain tuolta ja väliltä. Tuo vaihtoehto olisi pitänyt rajata tarkemmin, nyt voi tarkoittaa sekä seksiä tai seksittömyyttä.

Noin 10% ilmoittaa että hormonihoito korjasi tilanteen. Ymmärtäisin niin että halut loppui, mutta hormonihoidolla palasivat.

Noin 10% ilmoittaa että halut on selkeästi lisääntyneet vaihdevuosien jälkeen.

Luvut on "noin" lukuja. muutamia yhteenvetoja.

Noin 60% seksi on vähentynyt/loppunut eri syistä ( ei huvita, limakalvot ei kestä).

Noin 40%  seksi on lisinyt tai pysynyt ennallaan. Tässä huomioitava tuo epäselvä kohta "pysynyt ennallaan". Kuinkas paljon sitä silloin ennen oli?

0% vaihtoehdolle "mies ei enää halua minua". Tämäkin kohta ei täsmää siihen mitä tällä palstalla usein näkee, että kyllähän minä, mutta kun mies ei.

Vierailija
11/77 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko "viljeltävän mielikuvaa" sensijaan ihan vain omakohtaista kokemusta. Mulla aina ollut kovat halut, siis aina, ja yhä on aina vaan. Miksi sitä on vaikea uskoa. Olen tuo prygynovaa napsiva nainen.

Vierailija
12/77 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko "viljeltävän mielikuvaa" sensijaan ihan vain omakohtaista kokemusta. Mulla aina ollut kovat halut, siis aina, ja yhä on aina vaan. Miksi sitä on vaikea uskoa. Olen tuo prygynovaa napsiva nainen.

Kyllä sinut KH tunnetaan, ja sinun halukkuutesi tulee selville suunnilleen joka ikisessä ketjussa, olipa aihe mikä hyvänsä. Ja kyllä, sinä olet yksi suurimmista "vaihdevuodet nostaa ihan kaikki naiset kiimaan"- mielikuvan viljelijöistä.

Vierailija
13/77 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kohta "mies ei enää halua" perustuu siihen, että mies ei ehkä koe hedelmätöntä naista haluttavaksi.

Kohta "sama kuin ennenkin" tarkoittaa vain sitä, että vaihdevuodet ei ole tuoneet muutosta, olipa sitten aiemmin haluja ollut tai ei.

Vierailija
14/77 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Statistiikka tekijälle: Kyllä tämä on linjassa aika hyvin amerikkalaistenkin tutkimusten kanssa.

Vierailija
15/77 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Statistiikka tekijälle: Kyllä tämä on linjassa aika hyvin amerikkalaistenkin tutkimusten kanssa.

Näin on. Vaikka kaikilta naisilta ei (onneksi) seksihalut häviä viimeistään vaihdevuosiin, niin kyllähän se vain on iso todennäköisyys niissä arpajaisissa "voittaa".

Vierailija
16/77 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä juuri yksi voittaja. Puoli vuotta jo eikä vaimo ole kertaakaan lähestynyt sillai. 🥺

Vierailija
17/77 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Repesi tuolle Kalusteet -sanalle. 😂😂

Vierailija
18/77 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä juuri yksi voittaja. Puoli vuotta jo eikä vaimo ole kertaakaan lähestynyt sillai. 🥺

No, puoli vuotta nyt on peruskauraa ihan nelikymppisilläkin, jos vain on pidempi parisuhde takana. Sitten vasta voi puhua seksittömyydestä kun kertojen väli mitataan vuosissa...

Vierailija
19/77 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jos ei satu olemaan seksiä reiluun viikkoon, niin kumpikin alkaa jo ihmettelemään, että onko parisuhde kunnossa ja läheisyyttä riittävästi. Siitä se sitten taas jatkuu miellyttävässä merkeissä. Ollaan jo lähempänä 60 v pariskunta.

Vierailija
20/77 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tätä pelkään meilläkin...ikää 42...suuttuu kun puhuu kunnon huolehtimisesta ja että käydään keskustelut hyvissä ajoin vaikka terapiassa mitä asialle voi tehdä että toimis parisuhde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä