Saat kutsun linnan juhliin tänään. Miten pukeudut sinne?
Kommentit (53)
Pieruverkkareihin ja pierupaituliin.
Vraan kurpitsavaunut ja sinisen tylliunelman jossa korsettimainen yläosa ja puhvihihat. Laitan lasikengät. Saavun yksin. Lähden pois ennen puoltayötä.
Astronautin pukuun kypärineen, ettei korona tartu.
Vierailija kirjoitti:
Vraan kurpitsavaunut ja sinisen tylliunelman jossa korsettimainen yläosa ja puhvihihat. Laitan lasikengät. Saavun yksin. Lähden pois ennen puoltayötä.
Sauli on varattu.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla oo koskaan ollu pukua.
Kait mä laittasin ton mun ryppysen tokmannin kauluspaidan ja farkut, ei mulla ole mitään sen juhlavampaakaan..
Älä hyvä ihminen tuohon alennu! Kirpputoreilla on usein ihan ajanmukaisina ja laadukkaita miesten tummia eli tummansinisiä ja mustia pukuja ja käyttämättömiäkin valkeita kauluspaitoja ja kravatteja.
Meillä on ystäväpariskunnan maistraatissa todistamassa ja ongelma oli kun mies oli niin rock-henkinen, ettei hänellä ollut tummaa pukua. Menimme porukalla kirpputorille ja löysimme hänelle istuvan puvun, paidan ja kravatin alle satasella. Puku kävi pesulassa ja paita pestiin ja silitettiin kotona.
Luultavasti mitoistaan pysynyt herra on nykyäänkin tyytyväinen kun on kaapissa puku, mikä ottaa olipa mikä tilaisuus tahansa kyseessä kun puku on tummansininen.
Omille pojilleni olen hautajaisiin etsinyt myös kirpputorilta mustat puvut ja kravatit. Minun kantakirpputprilleni joku/jotkut tuovat suunnilleen parhaimmat egyptiläisestä puuvillasta kudotut paitansa jne kerran vuodessa. Tietenkin katson miesten paitojen tekin ja nappaan jos sattuu sopivaa kohdalle.
Omat poikani ovat nyt opiskelijoita, mutta ovat olleet ihan tyytyväisiä saamastaan vaateavusta. Heillä kun ei ole aikaa koluta kirpputoreilla ja pesuloissa kuten minulla.
Ompelen itse. Lähden varmaan kangaskauppaan. Kuosittelen oman mekkoni peruskaavaa juhlavammaksi.
Mä kaivaisin vanhan iltapukuni esiin, jonka kanssa olen kerran aiemmin ollut Linnan juhlissa. Sit äkkiä varaamaan aika kampaajalle.
Viimeksi tiesin Linnan juhliin menosta kaksi viikkoa etukäteen... Mies ei aiemmin hiiskunut tulevasta kutsusta.
Minulla on 3 täyspitkää iltapukua, joku niistä saa kelvata
Stringeihin ja liian pieniin tissiliiveihin.
Ostan pilailupuodista Lumikin puvun ja laitan sen päälle.
Katsastaisin lähimmät kirpputorit ja valitsisin sieltä sopivan asun. Ehkä tuunaisin sitä juhlavammaksi.
Ei ole muuta kuin arkivaatteita kaapissa. Mitä minä köyhä eukko muutenkaan siellä eliitin seurassa tekisin. Legginsit ja tunika päällä, tennarit jalassa, toppatakissa, junalla matkustaen. Hiukset värjäämättä, kädet mullassa tulppaanin sipulien istutuksen jäljiltä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kutsu tule tänään.
Mutta olen hankkinut iltapuvun sitä varten. Mitä muita tapoja voi edes olla?
Eikös Linnan juhlien etiketti vaadi juhlapuvun eli iltapuku on liian lyhyt? Ostoksille siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sauli on varattu.
Ja Aaro liian nuori.
Vierailija kirjoitti:
Haarattomiin housuihin ja jakkuun. N24.
Häh, minkälaiset on haarattomat housut? Hame?
Ottaisin kaapista mustan iltapuvun. Lisäksi Parikan korkkasi ja joku iltalaukuistani.
Kerran ostetut, aina käyttökunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Unelmissanikaan en kuvittele juhliin meneväni.Joten se siitä kutsusta.
Eikö sulla ole yhtän mielikuvitusta?
Olen äitini kokoa, joten yrittäisin kaivella äidin vanhoja juhlamekkoja(hyvässä kunnossa) tai yrittäisin ostaa budjettiin sopivan. Jos ei hyvää asua löydy niin olisin menemättä, koska en kehtaisi Kiti Kokkosena paikalle ilmestyä.
Keväällä olin häissä ja sitä varten ostin pitkän hihattoman leningin ja tein itse siihen sopivan boleron, koska en tykkää hihattomissa kulkea.
Nämä vaatteet kelpaisivat Linnan juhliin. Siistit, juhlavammat mustat kengätkin ovat hankittuina pari vuonna aiemmin. Piikkikorkokengät? Ei ikinä!
Pilkkihaalarit. Aika röyhkeää jättää koko kansa värjöttelemään kylmään sähkökatkojen ajaksi, jotta kermapercet saavat rällästää valtion piikkiin. Voisi linnastakin sammuttaa sähköt koko illan ajaksi ja olla fikkareiden tunnelmallisessa valossa.