Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nacci Trambergin ex-vaimon kirja

Vierailija
04.11.2022 |

Kuuntelen ja olen pian lopussa Heidi Hertellin Rikoksia ja rakkautta kirjassa. Kirjan edetessä useamman kerran on tullut tilanteita, joissa on tullut todellinen wtf fiilis. Miten ilman holhousta oleva henkilö on päätynyt tilanteeseen, jossa asiat vain tapahtuvat ympärillä ja nainen on pelkkä sivusta seuraaja.

Hertell on elänyt järjestäytyneen rikollisen puolisona järjestänyt juhlia ja matkustellut tietoisesti rikollisella hyödyllä saaduilla rahoilla. Kertoo kirjassaan, ettei valinnut tätä. Vastuun käsite täytyy olla todella vinoutunut jos ei ymmärrä, että hän on jokainen päivä ja hetki nimenomaan itse valinnut tuon elämän.

Kirjassa ei ole mitään itseanalyysiä ja toteaakin, että tekisi varmaan kaiken uudelleen. Tuomion avunannosta rikokseen koki vääränä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weetee daami kirjottanut turhan kirjan turhille ihmisille.

Vierailija
2/15 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hertell tuomittiin katiskavyyhdissä vankeuteen. Ei hän siis ole pelkästään sivustaseuraaja... En oo vielä kauheen pitkälle kuunnellut, mut jollain tavalla osallinen mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä että Suomessa rikoksilla saa rahastaa

Vierailija
4/15 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen pahimmat kriminaalit Niko ja Nakki.

Vierailija
5/15 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikollinen akka jonka annetaan vieläpä hyötyä rikollisesta elämästään.

Tämä naisissa ärsyttää monen muun lisäksi. Miehet on sentään rehellisesti rikollisia. Naiset ei edes tässä ole rehellisiä

Vierailija
6/15 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on joko täydellisen naivin tyhmä tai itse kylmän viileä rikollinen mikäli elää rikollisen miehen kanssa

Vierailija
7/15 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän että tuo akka on hyvä sängyssä.

Vierailija
8/15 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan se on tämän Belorffin kanssa.

On tasan tarkkaan tiennyt ja tietää edelleen millä rahoilla eli ja elää.

Vierailija
9/15 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään hieno ei kyllä ole,kun käy puolisoa vankilassa katsomassa. En kyllä saa sitä elämää hienoksi millään.

Vierailija
10/15 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen on joko täydellisen naivin tyhmä tai itse kylmän viileä rikollinen mikäli elää rikollisen miehen kanssa

Hämmentävää, kuinka voisi olla niin tietämätön, mitä kirjassa kerrotaan. Ymmärrän kyllä, että rakkaus tekee ihmisestä sokean ja mitä nuorempi on, niin sitä naiivimpi, mut silti tuntuu uskomattomalta.

2

Vierailija
11/15 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävää, kuinka voisi olla niin tietämätön, mitä kirjassa kerrotaan. Ymmärrän kyllä, että rakkaus tekee ihmisestä sokean ja mitä nuorempi on, niin sitä naiivimpi, mut silti tuntuu uskomattomalta.

2

Tottakai hän on tiennyt. Outoa että tuollaista ihannoidaan. Mä varmaan sitten voisin kirjoittaa siitä linnalesken negatiivisesta puolesta.

Vierailija
12/15 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2

Tottakai hän on tiennyt. Outoa että tuollaista ihannoidaan. Mä varmaan sitten voisin kirjoittaa siitä linnalesken negatiivisesta puolesta.

Sepä juuri. Siksi ajattelen kirjan olevan vähän oman maineen puhdistamista varten. Tulee mieleen vaan yksi sana: uhriutuminen.

2

Vierailija
13/15 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tämä nakki.. onkos se semmoinen alffa?

Vierailija
14/15 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tismalleen samaa mieltä aloittajan kanssa. Kirja oli todella hämmentävä, oikea itsereflektio uupui kirjasta kokonaan. Siinä lähinnä lueteltiin ja listattiin pitkään jonoon asioita, jotka olivat tuntuneet ikäviltä häntä tai tytärtään kohtaan, miettimättä pintaa syvemmältä omaa osuutta tapahtumissa. Ajoittain tuntui kuin lukisi teini-ikäisen ihmisen pohdintoja.

Jos aloittaa parisuhteen tuomiota suorittavan vangin kanssa, jolla on myös diagnosoitu persoonallisuushäiriö, millaista parisuhdetta ja perhe-elämää voi odottaa?

Jos ex-puoliso on tuomittu rikollinen ja parhaillaankin tutkinnan kohteena, miksi osallistua hänen käteisvarojensa liikutteluun millään tavoin? Tai sotkeutua soppaan mukaan ja sitten päivitellä, että ei millään olisi voinut hoksata että laittomista puuhista tässä olikin kyse.

Kuten edellä on sanottu, vastuunotto jää teksteissä puuttumaan täysin. Tämä on kirjoitettu niin vahvasti puolustuskannalta ja syyllisiä tai vähintään oikeutuksia etsien, että rehellisyydelle tuntuu jääneen marginaalisesti tilaa.

Vierailija
15/15 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2

Sepä juuri. Siksi ajattelen kirjan olevan vähän oman maineen puhdistamista varten. Tulee mieleen vaan yksi sana: uhriutuminen.

2

Näin juuri. Kirjan nimivalintakin on outo. Rakkautta ei tuntuu olleen hyvin niukalti ja rikokset, sekä tiedon niiden tehtailusta, hän pyrkii omalta osaltaan kaikin tavoin kiistämään. Että nimikkeeksi ennemminkin onneton parisuhde ja (ex)mieheni rikokset, joista en tiennyt mitään.